Przeglądaj wg Słowo kluczowe "internetowe źródła wiedzy"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Internetowe źródła wiedzy jako alternatywa dla komercyjnych form dokształcania pracowników(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Maj, Bernard; Woźniak, MartaCurrently, the Internet is undisputed leader when it comes to storing and transmitting the media of all sorts of data (vocabulary, science, news) from virtually any field of knowledge. Internet leadership in this area is primarily due to access to the largest distributed database and its search speed and thus the speed of access to specific information. The authors analyzed the possibilities posed by the Internet, as well as their practical use in the process of training employees. It focuses mainly on the theme of information and free access to knowledge was compared with commercial external training.Pozycja Kształcenie kompetencji w biegu życia człowieka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Szyszko-Bohusz, Andrzej; Karpińska-Ochałek, Małgorzata; Obrzud, Magdalena; Skrzyp, Magdalena; Kliś, Maria; Żyłkiewicz, Emilia; Tomaszewski, Jarosław; Zinkiewicz, Beata; Pałka, Ewa; Matuska, Ewa; Figurska, Irena; Figurska, Irena; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Aksman, Joanna; Nieciuński, StanisławPrezentowana monografia składa się z trzech części. Jej pierwszą część, Rozwijanie kompetencji dzieci i młodzieży, otwiera tekst Andrzeja Szyszko-Bohusza, w którym autor precyzuje ogólne warunki przygotowania młodzieży do samokształcenia oraz kształtowania kompetencji w trakcie ludzkiego życia. Zdaniem autora, najważniejsze jest wytworzenie potrzeby całościowego (respective holistycznego samodoskonalenia). W następnych tekstach zamieszczonych w tej części monografi i Małgorzata Karpińska-Ochałek, Magdalena Obrzud oraz Magdalena Skrzyp poddają analizie rolę kompetencji komunikacyjnych w przygotowaniu uczniów do całożyciowego uczenia się. W pierwszym artykule autorki badają i oceniają edukacyjną wagę procesu stymulacji rozwoju mowy małych dzieci. Koncentrują się na prezentacji zagrożeń i zalet związanych z posługiwaniem się tzw. językiem nianiek. W drugim tekście autorka analizuje dydaktyczne znaczenie wprowadzonej w Polsce, eksperymentalnie, nowej metody nauczania języków obcych (Content and Language Integrated Learning). Tak M. Karpińska- Ochałek i M. Obrzud, jak i M. Skrzyp podkreślają fundamentalne znaczenie kształcenia językowego w procesie opanowywania innych niezbędnych człowiekowi kompetencji, a zarazem w dalszym rozwoju specyficznie ludzkich form psychicznej regulacji zachowania się. Na drugą część monografii, Kluczowe Kompetencje w procesie kształcenia współczesnych studentów, składa się pięć tekstów. Pierwszy z nich autorstwa Marii Kliś omawia rolę językowej komunikacji w procesie edukacji akademickiej przy czym dostarcza ważkich argumentów uzasadniających tezę, że umiejętność werbalnego porozumiewania się warunkuje rozwój wielu innych sprawności i osiągnięć jednostek. Autorzy kolejnych tekstów, Ewa Pałka, Emilia Żyłkiewicz i Jarosław Tomaszewski, rozważają dwie pedagogiczne tezy akcentujące, że w dobie globalizacji szczególne znaczenie w procesie kształcenia studentów należy przypisywać:rozwijaniu ich umiejętności sprawnego posługiwania się językiem obcym, b. formowaniu innych kompetencji międzykulturowych. Tę część monografi i zamykają teksty Beaty Zinkiewicz, która omawia zagadnienie kompetencji absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej, oraz Ewy Matuskiej, prezentującej wyniki swoich badań empirycznych nad wizjami zawodowych karier studentów prowincjonalnych wyższych uczelni w rejonie Pomorza. Trzecia część przedstawianego czytelnikom opracowania Doskonalenie kompetencji pracowników składa się z tekstów poświęconych procesowi doskonalenia zawodowego oraz innym warunkom osiągania wysokiej wydajności i jakości pracy w przedsiębiorstwie. W pierwszym z nich Irena Figurska analizuje rolę rywalizacji w realizacji zadań i celów przyświecających zakładowi pracy. Ujawnia, że rywalizacja – z jednej strony – motywuje jednostki realizujące powierzone im zadania do podejmowania twórczych działań, lecz – z drugiej – w jakimś stopniu obniża wzajemną komunikacyjną otwartość pracowników i w efekcie przeszkadza we współpracy. W artykule autorka skupia się na analizie rywalizacji między pracownikami w ramach organizacji, chociaż – jak podkreśla – współzawodniczyć mogą ze sobą także jej poszczególne komórki, zespoły oraz wydziały. Dwa teksty kończące książkę, autorstwa Marty Woźniak i Bernarda Maja, poświęcono problematyce dokształcania pracowników. Autorzy rozważają w nich: 1. kwestię posługiwania się w procesie edukacji, alternatywnymi względem tradycyjnych, internetowymi formami kształcenia. 2. problemy podaży i ewaluacji jakości szkoleń antykryzysowych, zgłaszanych na polskim rynku edukacyjnym w ostatnich latach.