Cotič, MaraFelda, Darjo2018-07-272018-11-082018-07-272018-11-082016Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 2, s. 101-110.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/20220Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publicationAutorzy artykułu poszukują odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszych czasach system nauczania matematyki jest wystarczająco skuteczny, aby jego efektem był matematycznie wykształcony człowiek. Autorzy postulują, by do nauczania matematyki zostały włączone strategie rozwiązywania problemów powiązane z życiowym doświadczeniem. W artykule pojawia się też silna sugestia, że uczniowie podczas nauczania matematyki powinni przechodzić przez wszystkie etapy realistycznego rozwiązywania problemów, dzięki czemu rozwiną się ich umiejętności matematyczne i powiązanie matematyki z życiem codziennym, a jednocześnie taki sposób kształcenia matematycznego zapewni sens pojęć matematycznych i matematycznych procedur. Autorzy uważają ponadto, że nauczyciele umiejętności matematycznych powinni zmienić swój punkt ciężkości z rodzaju nauczania, w którym jedynie przekazują wiedzę matematyczną na sposób nauczania, w którym uczniowie będą mieli możliwość odkrywania i budowania swojego systemu wiedzy.enUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskanauczanie matematykirozwiązywanie realnych problemówumiejętności matematyczneteaching mathematicsteacher's qualificationsEdukacjaPedagogikaPrimary, Teachers’ Professional Qualification for Teaching MathsKwalifikacje zawodowe do nauczania matematyki nauczycieli wczesnej edukacjiArtykuł2451-0858