Nieciuński, Stanisław2019-06-212019-06-212006Państwo i Społeczeństwo 2006, nr 3, s. 15-26.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25391Z wprowadzenia: "Stopień wykorzystania zgromadzonej aktualnie psychologicznej wiedzy na temat cech osobowości wyróżniających młodzież studencką uznaje się we współczesnej dydaktyce za niesatysfakcjonujący. Poprawę tego niekorzystnego stanu rzeczy należy poczytywać za pilne i ważkie wyzwanie stojące przed reprezentantami wymienionej dyscypliny wiedzy. Jest ono przynajmniej z dwóch względów ich najważniejszym zadaniem. Po pierwsze, ilość psychologicznych informacji, pomijanych w pracach z zakresu dydaktyki, dotyczących interesującego nas poziomu kształcenia, szybko i systematycznie rośnie. Po drugie, przedmiot pomijanej wiedzy stanowią zjawiska rozwoju. Proces edukacji w zasadzie sprowadza się bowiem do ich intencyjnej optymalizacji- także na etapie kształcenia akademickiego."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskarozwój intelektualnyszkoła wyższastudenciEdukacjaPedagogikaPsychologiaSocjologiaKształcenie akademickie a intelektualny rozwój młodzieży studenckiejArtykuł