Nieciuński, Stanisław2020-06-252020-06-252017978-83-65208-63-7http://hdl.handle.net/11315/28325Ze wstępu: "Książka Stanisława Nieciuńskiego pt. Model sylwetki absolwenta szkoły wyższej. Refleksje psychopedagogiczne jest monografią omawiającą w sposób kompleksowy edukacyjnie ważką kwestię pożądanych społecznie, finalnych efektów kształcenia młodzieży kończącej studia. Zawiera przegląd naukowej literatury poświęconej przedmiotowi badań, w szczególności pozycji z pogranicza psychologii i pedagogiki oraz wybranych opracowań z zakresu filozofii i socjologii. Na tle krytycznej oceny zawartego w tych opracowaniach dorobku, autor rozwija własną, oryginalną koncepcję docelowych standardów edukacji wyrażając je w kategoriach psychologicznych. Redefiniuje w tym celu szereg podstawowych w naukach o człowieku tez i pojęć, w tym idee: subiektywnej wolności, osobistej odpowiedzialności, semantycznej regulacji zachowania się, zachowań autowalentnych, dążeń podmiotu do harmonizowania swych związków z otoczeniem, osobowości dojrzałej społecznie i psychicznie, a także inne."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskamisja edukacjicele edukacjiparadoksy adaptacyjnej teorii rozwoju człowiekaoptymalizacjafunkcjonowanie uniwersytetów w średniowieczufunkcjonowanie uniwersytetów w dobie nowożytnejfunkcje uniwersytetumodel sylwetki absolwentaumysłowość absolwentów wyższych uczelniintelektrozwój myślenia relatywistycznegomyślenie dialektycznemyślenie systemowePedagogikaPsychologiaModel sylwetki absolwenta szkoły wyższej: refleksje psychopedagogiczneKsiążka