Gajewska, ElżbietaSendur, Agnieszka M.2015-11-122015-11-122015-09Języki Obce w Szkole 2015, nr 3, s. 49-53.0446-7965http://hdl.handle.net/11315/5295Ocenianie jest pochodną celów kształcenia. W konsekwencji sprawdzanie umiejętności w nauczaniu języków obcych dla celów ogólnych powinno się różnić od oceniania w nauczaniu języków obcych specjalistycznych. Czy różnice te występują tylko na poziomie treści językowych, czy także na poziomie założeń oraz technik egzaminacyjnych? Odpowiedź na to pytanie jest celem niniejszego artykułu.Assessment and teaching and learning objectives are closely related to each other. Therefore, testing general language abilities and languages for specific purposes should differ from each other. Are these differences present only at the test content level or can they be found in the diversity of test tasks and techniques?plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaocenianietestowaniejęzyki specjalistycznetestingESP/LSPhistory of language testingassessmentewaluacjahistoria testowaniaFilologiaPedagogikaOcenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodoweArtykuł