Szostak, Ryszard2019-06-112019-06-112010Państwo i Społeczeństwo 2010, nr 1, s. 131-146.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25118"Zamówienia publiczne umożliwiające kontraktowanie świadczeń (dostaw, usług lub robót budowlanych) niezbędnych do zaspokajania potrzeb publicznych, a także procedury ich udzielania, mają charakter cywilnoprawny. Oparte są bowiem na zasadzie równorzędności stron. Nawet jeśli zamówienia udziela Skarb Państwa bądź jednostka samorządu terytorialnego, sama umowa oraz procedura poprzedzająca jej zawarcie, wolne są całkowicie od bezpośredniej ingerencji władzy publicznej. Ograniczenia swobody kontraktowej w interesie publicznym w zasadzie wynikają bezpośrednio z ustawy (art. 56 kc) i nie mają charakteru administracyjnego."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskazamówienia publicznespór przedumownyKrajowa Izba Odwoławcza (KIO)prawo do sąduAdministracjaFinanse i rachunkowośćPrawoPrawo do sądu w zakresie sporów związanych udzielaniem zamówień publicznychArtykuł