Barszcz, KarolinaFijałkowski, MirosławHaręża, BarbaraJarząb, RenataPiętowska, MałgorzataPiwowarczyk, MarzenaDziduch, AnnaGrodzka, AnnaKańska, ZofiaWójcik, MonikaRogowicz-Plisak, KatarzynaIwańska, AnnaKaniewska, BożenaKopeć, MonikaPakuła, MagdalenaSzachowicz, IwonaMikulko, EwaPlucner, JoannaStefańska, EdytaGmyr, IrenaZając, BogusławaGiza, TeresaGiza, TeresaPękowska, Marzena2014-09-042014-09-042012978-83-61982-22-7http://hdl.handle.net/11315/617Praca recenzowana / peer-reviewed paperByć zdolnym – wspierać zdolnych to książka szczególna. Zawiera teksty napisane przez nauczycieli – uczestników studiów podyplomowych Praca z uczniem zdolnym. Stanowią oni pierwszą grupę specjalistów w zakresie rozpoznawania, opieki i wspierania uczniów zdolnych w województwie świętokrzyskim. Takie kadry są szczególnie potrzebne wobec zmian w systemie pracy ze zdolnymi, wdrażanych w szkołach i placówkach od roku szkolnego 2011/2012. Studia były realizowane w ramach projektu Benild – Doskonalenie Świętokrzyskich Kadr Oświaty, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Celem studiów było nabywanie przez nauczycieli kompetencji w obszarze identyfikacji i wspierania uczniów zdolnych.plLicencja instytucjonalnauczeń zdolnymetody nauczaniazajęcia warsztatowezdolności dziecizajęcia świetlicoweedukacja wczesnoszkolnazdolności linwistyczne uczniówSzkoła Podstawowa w ŁagowieEdukacjaPedagogikaPsychologiaByć zdolnym – wspierać zdolnychKsiążka