Boczarowa, Ołena2020-05-112020-05-112011978-83-7571-174-5http://hdl.handle.net/11315/28285Ze wstępu: "W podwyższeniu efektywności działań, ukierunkowanych na identyfikację, edukację i wychowanie dzieci uzdolnionych, ważne znaczenie ma zbadanie doświadczeń w tym zakresie pedagogów z innych krajów. Wyłonienie i rozwój dzieci uzdolnionych zajmuje istotne miejsce w polityce oświatowej państw europejskich, ponieważ przekłada się na bogactwo społeczeństwa, na jego rozwój naukowo-techniczny i intelektualne zasoby państwa. Stały wzrost liczby dzieci rozpoczynających naukę we wczesnym wieku przekłada się na wzrost liczby przedszkoli, w których dzieci już w wieku 5 lat realizują programy szkolne, oraz otwieranie szkół dla dzieci uzdolnionych. W większości rozwiniętych krajów świata od dawna istnieje przekonanie, że sukces narodowy coraz bardziej zależy od dzieci uzdolnionych, niezależnie od ich pochodzenia czy statusu socjalnego. Przedstawiciele władz oświatowych już nie poprzestają wyłącznie na poszukiwaniach dzieci uzdolnionych, ale coraz częściej podejmują działania ukierunkowane na stworzenie w społeczeństwie atmosfery sprzyjającej samorealizacji takich jednostek."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskauzdolnienieorganizacja nauczaniaorganizacja działalności pozalekcyjnejrola rodzicówuczeń uzdolnionyPolskaUkrainaEdukacjaPedagogikaPsychologiaPedagogiczne wsparcie dzieci uzdolnionych w szkołach Polski i UkrainyKsiążka