Giza, Teresa2014-09-032018-11-082014-09-032018-11-08199883-7133-096-0http://hdl.handle.net/11315/616Praca recenzowana / peer-reviewed paperKsiążka, którą przedstawiam, jest próbą systematycznego ujęcia zagadnień twórczości człowieka z pozycji pedagogiczno-pedeutologicznej. Przygotowałam ją przede wszystkim z myślą o studentach-kandydatach do zawodu nauczycielskiego. Problematyka twórczości podejmowana jest w licznych opracowaniach z zakresu innowatyki pedagogicznej i psychologii twórczości. Wiele przedsięwzięć praktycznych opisywanych w publikacjach naukowych uznać można za egzemplifikacje działań twórczych. Moim zadaniem jest przybliżenie zagadnień inwencji adeptom zawodu nauczycielskiego, zainteresowanie ich twórczością oraz zainspirowanie - poprzez przykłady - do podejmowania aktywności twórczej w wymiarze zawodowym lub samorealizacyjnym. W niniejszej publikacji łączę aspekty teoretyczne z praktycznymi. Szukając alternatyw dla powszechnej praktyki oświatowej, zwróciłam uwagę na elementy w niej nieobecne.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskatwórczośćinnowacjakulturaintelekttransgresja (psychologia)wychowanieszkoła twórczaautokreacjaheurystykanauczycielstwocreativityinnovationcultureintellecttransgressioneducationcreative pedagogyautocreationheuristicsteaching professionEdukacjaPedagogikaPsychologiaPedagogika twórczości w pracy nauczycielskiejKsiążka