Huget, Patrycja2019-06-242019-06-242005Państwo i Społeczeństwo 2005, nr 3, s. 75-82.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25476"Sukcesy dziecka w szkole w dużej mierze zależą od stanu, w jakim przystępuje ono do systematycznego kształcenia. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego w bardzo ogólny sposób określa zadania przedszkoli w zakresie problematyki dojrzałości szkolnej, zobowiązując je wyłącznie do tworzenia warunków umożliwiających osiągnięcie gotowości szkolnej. Brakuje natomiast rozporządzeń określających jednoznacznie, kto (psycholog, pedagog, nauczyciel przedszkolny lub nauczyciel w szkole), kiedy (przed rozpoczęciem nauki w szkole czy w klasie pierwszej) oraz jakimi narzędziami powinien badać dojrzałość szkolną dziecka."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskadziecidojrzałość szkolnaszkołarodzicewychowanienauczycielePedagogikaPsychologiaSocjologiaDojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieliArtykuł