Panek, Anna2019-07-012019-07-012002Państwo i Społeczeństwo 2002, nr 2, s. 233-247.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25720"Podejmując rozważania na temat pedagogiki czasu wolnego, jej historycznego ujęcia oraz współczesnych tendencji, warto sobie uświadomić, że czas wolny - chociaż jest pojęciem niezwykle subiektywnym, odmiennie traktowanym w różnych systemach wartości, kręgach kulturowych i środowiskach społecznych - we współczesnej cywilizacji przemysłowej jest jedną z wyżej cenionych wartości, wywierającą wpływ na osobowość człowieka i decydującą o jakości życia. Czas wolny był terminem, który w ciągu wieków stał się przedmiotem uwagi wielu wybitnych myślicieli, od Arystotelesa i Platona począwszy."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaczas wolnywychowaniemłodzieżHistoriaPedagogikaPsychologiaSocjologiaPedagogika czasu wolnego - tradycje a współczesne tendencjeArtykuł