Seweryn, BarbaraSpodaryk, Mikołaj2014-11-192014-11-192013Państwo i Społeczeństwo 2013, nr 1, s. 9-21.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/741Artykuł recenzowany / Peer-reviewed articleWprowadzone zmiany w polskim i europejskim szkolnictwie wyższym wymuszają weryfikację uzyskiwanych w toku studiów efektów kształcenia. Dobór odpowiedniej metody weryfikacji powinien być nowatorski i adekwatny do swojej kategorii: wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych. Egzamin dyplomowy na kierunku ratownictwo medyczne w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, przeprowadzony dla abiturientów naboru 2010/2011 pokazuje, w jaki sposób sprawdzić najważniejsze kompetencje ratownika medycznego w kilkustopniowym egzaminie.Transformations in Polish and European high education compel verification of learning objectives which students acquire in the course. Choosing suitable method of verification should be innovative and adequate to category of learning outcomes: knowledge, skills, attitudes. Final exam on paramedic studies in Cracow Academy that taken place for abiturients 2010/2011 shows how to check the most important abilities for paramedic in multistage exam.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaratownik medycznyegzamin dyplomowyefekty kształceniamedical emergencyparamedicacademy final examlearning objectivesEdukacjaRatownictwo medyczneDyplomowy egzamin zawodowy sprawdzeniem efektu kształcenia przyszłych ratowników medycznychFinal Professional Exam On Paramedic Studies as a Verification of Educational EffectsArtykuł