Nowosad, Andrzej2019-06-242019-06-242005Państwo i Społeczeństwo 2005, nr 2, s. 59-69.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25438"Analiza informacji medialnej jest, jeśli nie podstawowym, to jednym z najważniejszych motorów pozyskiwania danych o krajach i regionach. Wyspecjalizowane jednostki, które przeglądają obcą prasę, znajdują się praktycznie przy każdym rządzie i placówce dyplomatycznej. To, w jaki sposób lokalna prasa ocenia działalność swej władzy, ma ogromny wpływ nie tylko na to, co o rządzie danego kraju myśli jego społeczeństwo, ale też na decyzje obcych państw wobec tych krajów. Innymi słowy - to, co się mówi i pisze o Polsce w Polsce jest powszechnie analizowane i przetwarzane w wyspecjalizowanych placówkach obcych krajów."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskainformacja medialnaanaliza informacjibiały wywiadmetoda BradfordaInternetDziennikarstwoPolitologiaSocjologiaStosunki międzynarodoweMetody i techniki pozyskiwania i przetwarzania informacji medialnej na potrzeby białego wywiaduArtykuł