Litwin, Tomasz2019-06-172019-06-172007Państwo i Społeczeństwo 2007, nr 2, s. 183-206.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/25314"Co roku jesienią nadchodzi dla rządzących trudny okres, gdy Konstytucja zmusza Radę Ministrów do podjęcia wysiłku w celu przedstawienia parlamentowi do uchwalenia projektu ustawy budżetowej. Uchwalenie budżetu to najważniejsze zadanie parlamentu (rozumianego jako działające odrębnie Sejm i Senat, w przeciwieństwie do Zgromadzenia Narodowego) i Rady Ministrów, którego nie ułatwiają niezbyt precyzyjne przepisy Konstytucji dotyczące związanej z tym procedury. Największe kontrowersje wśród konstytucjonalistów wzbudziła możliwość zastosowania, tak jak w przypadku innych ustaw, zasady dyskontynuacji prac legislacyjnych w stosunku do ustawy budżetowej."(...)plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskaustawa budżetowazasada dyskontynuacjikonstytucjalegislacjaparlamentEkonomiaPrawoZastosowanie zasady dyskontynuacji prac legislacyjnych sejmu w stosunku do ustawy budżetowejArtykuł