Lizak, Dorota2015-02-062015-02-062015Hejnał Oświatowy 2015, nr 1 (139), s. 9-12.1233-7609http://hdl.handle.net/11315/887Artykuł recenzowany / peer-reviewed articleWychowanie przedszkolne stanowi proces przygotowawczy mający na celu wstępną adaptację dziecka młodszego do warunków środowiska szkolnego, z którym niebawem przyjdzie mu się zetknąć. Ten etap rozwoju osobniczego jest również bardzo dobrym momentem na inicjowanie działań prozdrowotnych i wspieranie rozwoju fizycznego dziecka, tym bardziej, że uczenie się poprzez zabawę stanowi u dzieci w tym wieku jedną z głównych metod przyswajania wiedzy m.in. o zdrowiu, może więc być zarazem połączeniem przyjemnego z pożytecznym.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskawychowanie przedszkolneedukacja zdrowotnakompetencje kluczowezdrowieEdukacjaPedagogikaPsychologiaZdrowieWychowanie przedszkolne prologiem do edukacji zdrowotnejArtykuł