Baran, Dariusz2014-10-232014-10-232013W: Polski system medialny 1989 - 2011. (red.) Katarzyna Pokorna-Ignatowicz. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM, 2013, s. 75 - 92.978-83-7571-296-4http://hdl.handle.net/11315/667Praca recenzowana / Peer-reviewed paperArtykuł jest próbą konfrontacji najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku polskich mediów po 1989 roku zjawisk, związanych z rozwojem Internetu. Analiza obejmuje dwie dekady: lata 1989-1999, czyli okres użytkowania głownie „starych mediów” (w niewielkim stopniu mediów "nowych"), oraz pierwszą dekadę XXI wieku, czyli okres dynamicznego rozwoju nowych technologii i samego Internetu, który zaczął określać większość zachodzących zmian, zogniskowanych w obszarze systemu mediów, komunikacji, kultury oraz nowych zachowań społecznych. W tym ujęciu, realny przełom nadszedł wraz z upowszechnieniem się szerokopasmowych łączy internetowych, choć, z kilku wskazanych w tekście powodów, rozwój sieci nie był tak dynamiczny, jak mogliśmy to obserwować w innych krajach europejskich.plUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 PolskaInternetsystem medialnyużytkowanie siecihistoria internetutechnologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)media w PolsceDziennikarstwoInformatykaKomunikacja społecznaInternet w PolsceFragment książki