Sorkowska-Cieślak, KingaCieślak, Michał2017-10-062018-11-082017-10-062018-11-082016Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 3, s. 151-173.1643-8299http://hdl.handle.net/11315/14495Artykuł recenzowany / peer-reviewed articleInformacje dostępne na stronach internetowych mają w turystyce ogromne znaczenie. Dzięki nim turysta może szczegółowo zaplanować podróż – przyjazna strona internetowa może wręcz zadecydować o jego wizycie w danym miejscu. Wśród stron, z których korzystają turyści, znajdują się strony internetowe muzeów. Turysta szuka na nich przede wszystkim danych o lokalizacji placówki, mapy dojazdu, cen biletów czy godzin otwarcia, jak również informacji o wystawach. Coraz częściej strony muzeów są jednak czymś więcej niż tylko wirtualnym informatorem. Wiele instytucji umieszcza w internecie multimedialne materiały edukacyjne czy digitalizuje swoje zbiory, co umożliwia zapoznanie się z nimi bez wychodzenia z domu i czyni je dostępnymi dla całego świata. Celem artykułu jest sprawdzenie, czy strony internetowe polskich muzeów są przygotowane na wirtualne wizyty anglojęzycznych internautów. Dla potrzeb artykułu przebadano strony internetowe wybranych muzeów w Polsce pod kątem udostępniania informacji w języku angielskim. Sprawdzono, czy strona ma wersję anglojęzyczną, czy łatwo moż- na przełączyć jej wersję językową oraz czy wersja anglojęzyczna odpowiada treściowo wersji polskojęzycznej, czy przetłumaczono tylko niektóre informacje.enUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskainternetmuzeumstrony internetowetłumaczenieInformacja naukowa i bibliotekoznawstwoKulturoznawstwoEnglish on Polish museums’ websites: standard or exceptionJęzyk angielski na stronach internetowych polskich muzeów. Reguła czy wyjątekArtykuł2451-0858