Przeglądaj wg Autor "Bober, Tomasz"
Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Surówka-Marszałek, Danuta; Smutek, Halina; Rutkowski, Marek; Bober, Tomasz; Kubacka, Dominika; Rawski, Marek; Hadrian, Piotr; Plichta, Jarosław; Fudaliński, Janusz; Płonka, Maria; Szarková, Miroslava; Dołhasz, Magdalena; Hajdukiewicz, Agnieszka; Łapczyński, Mariusz; Niestrój, Jakub; Mirek, Jolanta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Węgrzyn, RyszardZE WSTĘPU: Kolejny Zeszyt Naukowy jest zbiorem osiemnastu artykułów przygotowanych przez pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu. Publikacja obejmuj szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, odnoszących się przede wszystkim do budowania przewagi konkurencyjnej firm, działających coraz częściej na rynkach międzynarodowych. W ustawicznie zmieniającym się otoczeniu globalnym pozostają do rozstrzygnięcia istotne problemy, związane z wyborem rynku docelowego, pozycjonowaniem produktów i ich cenowaniem, a także zarządzaniem finansami przedsiębiorstw - te ostatnie determinują realizację zadań wynikających z podjętych działań marketingowych.Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Surówka-Marszałek, Danuta; Śmigielska, Grażyna; Seweryn, Renata; Orzeł, Karolina; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Szakál, Zoltán; Oczkowska, Renata; Bober, Tomasz; Smutek, Halina; Fudaliński, Janusz; Walas-Trębacz, Jolanta; Stobiecka, Jadwiga; Łapczyński, Mariusz; Płonka, Maria; Surówka-Marszałek, DanutaPozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Surówka-Marszałek, Danuta; Śmigielska, Grażyna; Smutek, Halina; Fudaliński, Janusz; Bober, Tomasz; Walas-Trębacz, Jolanta; Stobiecka, Jadwiga; Płonka, Maria; Oczkowska, Renata; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Łapczyński, Mariusz; Surówka-Marszałek, DanutaZe wstępu: Niniejsza publikacja jest zbiorem artykułów obejmujących szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, które odnoszą się zarówno do funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw działających m.in. w formie organizacji sieciowych, jak i instytucji non-profit, a także wszelkiego rodzaju stowarzyszeń realizujących swoje zadania w warunkach gospodarki konkurencyjnej na rynkach krajowych bądź międzynarodowych. Znajdzie tutaj również czytelnik interesujące przekroje analizy zachowań podmiotów indywidualnych (konsumentów) ujawnianych w trakcie podejmowania ważnych decyzji rynkowych, towarzyszących ich ekonomicznym wyborom. W układzie tematycznym Zeszytu wyodrębniono dwa bloki zagadnień. Pierwszy tworzą prace z zakresu zarządzania. Druga, najliczniejsza grupa prac ukazuje istotną tematykę badawczą odnoszącą się do zakresu działalności marketingowej firm, organizacji i instytucji. Tutaj też odnotować należy wieloaspektowy nurt rozważań prezentowanych przez autorów. Szerokie spektrum zagadnień prezentowanych w kolejnym, piątym już, Zeszycie Naukowym wynika z zainteresowań i badań własnych prowadzonych przez pracowników Wydziału Ekonomii i Zarządzania, którzy przygotowali powyższą publikację.Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Surówka-Marszałek, Danuta; Fudaliński, Janusz; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Płonka, Maria; Bober, Tomasz; Śmigielska, Grażyna; Plichta, Jarosław; Rawski, Marek; Liber, Janusz; Oczkowska, Renata; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Dołhasz, Magdalena; Łapczyński, Mariusz; Surówka-Marszałek, DanutaPozycja Narzędzia zarządzania w obliczu kryzysu: wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Potocki, Arkadiusz; Makowiec, Marek; Bober, Tomasz; Januszko-Szakiel, Aneta; Batko, Barbara; Ziarko, Janusz; Milovanović, Vesna; Mihalčová, Bohuslava; Pružinský, Michal; Tomić, Gordana; Tomić, Radovan; Staliński, Piotr; Iwasiewicz, Andrzej; Stefanów, Piotr; Stanisz, Tadeusz; Droppa, Milan; Fatuła, DariuszPozycja Podstawy marketingu. Materiały dydaktyczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Dołhasz, Magdalena; Fatuła, Dariusz; Bober, Tomasz; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Kubacka, DominikaZe wstępu: "Niniejsza książka przygotowana została jako pomoc w nauce marketingu i opanowaniu jego podstawowych zagadnień. Autorzy poszczególnych rozdziałów, prowadzący od kilku lat zajęcia z marketingu (wykłady, warsztaty i ćwiczenia), postanowili swoje doświadczenia zebrać w formie swoistego przewodnika po podstawowych zagadnieniach marketingu. Podręcznik ma charakter materiałów do studiowania, z których mogą korzystać studenci studiów dziennych i zaocznych rozpoczynający naukę marketingu na poziomie podstawowym, na wszystkich kierunkach studiów ekonomicznych. Opracowanie to może być również wykorzystane jako materiał pomocniczy dla prowadzących zajęcia z tej dyscypliny, treści w nim zawarte mogą bowiem być źródłem pomysłów przy przygotowaniu różnego typu warsztatów, ćwiczeń czy konwersatoriów z przedmiotów marketingowych, na przykład z „podstaw marketingu”, „marketingu”."(...)Pozycja Procesy kształtowania nowoczesnej gospodarki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Figurska, Irena; Miklós, Galo; Milenković-Kerković, Tamara; Strojny, Jacek; Banach, Maciej; Bober, Tomasz; Fila, Joanna; Zamorowska, Katarzyna; Nieciuński, Jakub; Bolonek, Ryszarda; Gabriel Woźniak, Michał; Księżyk, Marianna; Leković, Vlastimir; Maksimović, Ljiljana; Rosicka, Janina; Gajewski, Andrzej; Ziarko, Janusz; Potocki, Arkadiusz; Knapik, Anna; Galata, Stanisław; Osiewalski, Jacek; Fatuła, Dariusz; Płonka, Maria; Czajkowska, Agnieszka; Micek, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Droppa, Milan; Jenčo, Michal; Lysá, Ľudmila; Piocha, Stanisław; Dyczkowska, Joanna; Venter, György; Mikul, Pavel; Fatuła, DariuszZE WSTĘPU: Zainteresowania naukowe pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A.F. Modrzewskiego obejmują szerokie spektrum problemów z zakresu ekonomii i zarządzania. Przyczynia się do tego także współpraca z wieloma ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą. Owocem tych zainteresowań, współpracy i badań własnych są prezentowane tu artykuły, których tematykę można ująć w pięć bloków zagadnień. Pierwszy z nich dotyczy czynników rozwoju gospodarczego zarówno w aspekcie mikroekonomicznym, takim jak przedsiębiorczość, kapitał intelektualny, wzrost wydajności pracy, jak i makroekonomicznym, takim jak systemy prawne, podatkowe, dotacje, uwarunkowania społeczne, infrastrukturalne i technologiczne. Drugi blok, prezentuje zagadnienia, które nabierają obecnie coraz większego znaczenia, mimo iż pozornie tylko pośrednio wpływają na rozwój gospodarczy. Filozofia, etyka, umiejętność rozwiązywania konfliktów staje się dziś kluczem do skutecznego zarządzania, ale tylko takiego, które zostanie zaakceptowane w wymiarze osobowym, społecznym, kulturowym, międzynarodowym. Trzeci blok dotyka zagadnień z dziedziny finansów. Rozwój tego rynku daje szerokie możliwości wykorzystania produktów i usług finansowych nie tylko dużym przedsiębiorstwom i instytucjom, ale także gospodarstwom domowym. Zaawansowane metody ekonometryczne dają z kolei szanse na wielowymiarową i specjalistyczną analizę zjawisk finansowych, ułatwiając ich zrozumienie i podejmowanie decyzji w tym obszarze. Czwarty blok obejmuje opracowania koncentrujące się na systemach ułatwiających funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw. Ich elementem jest przepływ informacji wewnątrz firmy, a także relacje partnerskie z kooperantami i klientami. Piąta grupa prac prezentuje doświadczenia w dziedzinie zarządzania edukacją w krajach Unii Europejskiej. Proces Boloński wymusza działania dostosowawcze podmiotów realizujących zadania w dziedzinie nauki i edukacji do wspólnych standardów. Ich wprowadzanie wymaga zdolności menadżerskich nie tylko na poziomie systemu, ale także uczelni, a nawet poszczególnego wykładowcy i nauczyciela. Te i inne zagadnienia były też przedmiotem dyskusji na VI Międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 28-29 maja 2006 w Krakowie. Konferencja ta organizowana corocznie od sześciu lat przez Krakowską Szkołę Wyższą im. A.F. Modrzewskiego miała wspólny dla wszystkich wydziałów tytuł: „Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo”. Wydział Zarządzania i Marketingu w trakcie tej konferencji obradował w sekcji o tytule, który stał się inspiracją do stworzenia prezentowanej książki. Niniejsza publikacja, oprócz trzech już serii wydziałowych Zeszytów Naukowych, jest jedną z dwu pozycji prezentujących dorobek naukowy roku akademickiego 2005/06. Ze względu na ograniczony rozmiar tej publikacji, zagadnienia związane z zarządzaniem w aspekcie jakości i ekologii będą przedmiotem osobnego opracowania.Pozycja Zarządzanie i marketing: zeszyt naukowy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Surówka-Marszałek, Danuta; Swiatowiec, Justyna; Smutek, Halina; Kubacka, Dominika; Drwal, Marek; Fatuła, Dariusz; Stobiecka, Jadwiga; Żbikowska, Agnieszka; Dołhasz, Magdalena; Kapera, Krzysztof; Bober, Tomasz; Łapczyński, Mariusz; Plichta, Jarosław; Fudaliński, JanuszZe wstępu: "Artykuły składające się na niniejszą publikację obejmują czternaście opracowań tematycznych odnoszących się zarówno do warunków funkcjonowania podmiotów gospodarczych działających na wybranych rynkach branżowych, realizujących własne cele operacyjne i strategiczne w środowisku konkurencyjnym, jak i analizy postępowania na rynku podmiotów indywidualnych (konsumentów) uczestniczących w procesach szeroko rozumianej wymiany p roduktów, usług oraz informacji. Całość prezentowanych w tomie prac - z uwagi na ich meritum - ujęto w trzy grupy tematyczne. Pierwszą grupę tworzą prace nawiązujące"(...)Pozycja Zarządzanie rozwojem ekonomicznym: wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Baran, Michał; Bober, Tomasz; Czajkowska, Agnieszka; Czubek, Henryk; Denčić-Mihajlov, Ksenija; Dołhasz, Magdalena; Dordevič, Miroslav; Dordevič, Momčilo; Gieraszek, Tadeusz; Guziejewska, Beata; Iwasiewicz, Andrzej; Kmak, Małgorzata; Kożuch, Artur Jacek; Krulikowski, Borys; Księżyk, Marianna; Makowiec, Marek; Malinić, Dejan; Milenković-Kerković, Tamara; Mielus, Magdalena; Onyszczuk, Jewhen; Osiewalski, Jacek; Ostankova, Larisa; Piotrowska, Agnieszka; Plichta, Jarosław; Płonka, Maria; Podolec, Barbara; Staliński, Piotr; Stefanów, Piotr; Surówka-Marszałek, Danuta; Suseł, Aleksander; Szakál, Zoltán; Szopa, Bogumiła; Śmiech, Sławomir; Śmigielska, Grażyna; Tomić, Radovan; Turbał, Jurij; Vuksanovic, Emilija; Walas-Trębacz, Jolanta; Waśniewski, Krzysztof; Węgrzyn, Ryszard; Wyciślak, Sławomir; Ziarko, Janusz; Fatuła, DariuszZe wstępu: "Wybór zagadnień dotyczących zarządzania rozwojem ekonomicznym jest poważnym wyzwaniem ze względu na wielość obszarów, poziomów i metod z tym tematem związanych. Wydaje się, że nawet najobszerniejsza publikacja nie jest w stanie objąć wszystkich zagadnień. Z jednej strony skupienie się tylko na wąskim obszarze daje pewną spójność i pozwala na pogłębione rozważania, z drugiej - może jednak nie oddać wieloaspektowych powiązań występujących we współczesnej ekonomii. Kryzys finansowy na świecie, rozpoczęty i trwający w ciągu mijającego roku akademickiego 2007/2008, szczególnie jaskrawo ujawnił daleko idące powiązania różnych sfer w wymiarze państwowym, gospodarczym, społecznym i międzynarodowym. Niniejsza publikacja stanowiąca część dorobku naukowego, w wymienionym roku akademickim, pracowników Wydziału Ekonomii i Zarządzania Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A. F. Modrzewskiego oraz współpracowników Uczelni z innych ośrodków naukowych w kraju i za granicą, stara się pogodzić wspomniane podejścia."(...)