Przeglądaj wg Autor "Chmielowski, Wojciech Z."
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Informatyka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Płażek, Joanna; Chmielowski, Wojciech Z.; Godyń, Izabela; Uryga, Renata; Mrzygłód, Barbara; Smolarek-Grzyb, Agnieszka; Kluska-Nawarecka, Stanisława; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Regulski, Krzysztof; Wit, Romuald; Łachwa, Andrzej; Szepski, Marek; Januszko-Szakiel, Aneta; Pękala, Maciej; Chmielowski, Wojciech Z.Pozycja Metody i narzędzia zapisu i udostępniania danych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Bednarczyk-Płachta, Agnieszka; Urlik, Szczepan; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Gąciarz, Tomasz; Płażek, Joanna; Chmielowski, Wojciech Z.; Smolarek-Grzyb, Agnieszka; Uryga, Renata; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Regulski, Krzysztof; Jakubiec, Adam; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Grabiński, Tadeusz; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Woźniak-Zapór, MartaPrzekazujemy czytelnikowi kolejną monografię wydaną w ramach serii „Informatyka”, zawierającą publikacje pracowników związanych z Wydziałem Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego z obszaru problemów optymalizacji, systemów informacyjnych oraz kształcenia zdalnego. Wśród autorów niniejszej publikacji znajdują się głównie pracownicy Studium Informatyki Krakowskiej Akademii i Katedry Informatyki Stosowanej. Opublikowane artykuły są wynikiem współpracy w zespołach z pracownikami innych krakowskich uczelni. Tematyka monografii koncentruje się na metodach optymalizacji, zastosowaniach systemów informatycznych, oraz kształcenia zdalnego. Całość tematyki podzielona jest na trzy wzajemnie powiązane części. Pierwsza część zawiera trzy podrozdziały, w których podjęto kwestie kształcenia zdalnego. Druga część monografii, ujęta w kolejnych trzech podrozdziałach, prezentuje wybrane narzędzia i modele optymalizacji. Ostatnia, trzecia – przedstawia problematykę związaną z zastosowaniem systemów informatycznych w firmie.Pozycja Systemy informacji i rezerwacji w turystyce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Chmielowski, Wojciech Z.Ze wstępu: "Obsługa rezerwacji turystycznych online to dziedzina informatyki wymagająca zastosowania technologii najwyższej klasy i najlepszych umiejętności w dziedzinie projektowania rozwiązań aplikacyjnych. Firma Amadeus Polska, to przedstawicielstwo jednego z potentatów obsługujących rezerwacje transportowe i hotelowe. Firma Amadeus jest obecnie jednym z największych operatorów systemów GDS na świecie. Poza nią na rynku działają trzy globalne firmy: Sabre Systems, Worldspan, i Galileo. Każda spółka sieci Amadeus (wydzielonych rynków jest na świecie 217) prowadzi własną politykę w dziedzinie obsługi informatycznej z zachowaniem standardów w dziedzinie formatów danych i komunikacji."(...)Pozycja Systemy komputerowe w zarządzaniu hotelem(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Chmielowski, Wojciech Z.Ze wstępu: "Od tysięcy lat ludzie zmieniali swoje miejsce pobytu. Powody tego były różne: • od wędrówek handlowych, • religijnych, • towarzyskich, • aż po podróże turystyczne. Pierwsze ślady zorganizowanego celowo budownictwa w zakresie dawania schronienia pochodzą z terenów Bliskiego Wschodu i sięgają II tysiąclecia p.n.e. Najstarsze formy domów zajezdnych dla kupców powstały wzdłuż naturalnych szlaków podróżnych, w miejscach z pitną wodą, odległych od siebie około jednego dnia podróży i nosiły nazwę „karavanseraj". W starożytnej Grecji i Rzymie około IV wieku p.n.e. istniały domy gościnne, szczególnie w miastach związanych z kulturą bogów, igrzyskami, targami handlowymi. Nowożytne hotelarstwo, jego pierwowzór, powstało we Francji, w Paryżu. Pod nazwą hotel rozumiano budynek, którego właściciel trudnił się zawodowo wynajmowaniem pokoi noclegowych i przygotowaniem wyżywienia dla podróżnych. Pełny rozwój hotelarstwa przypada na XIX wiek. W 1829 roku w Bostonie w USA powstał hotel „Tremont", który jako pierwszy wprowadził: bagażowych, posłańców, recepcjonistów, pokoje 1 i 2-osobowe z WC, karty menu w restauracji. Hotelarstwo - zatem jest to społecznie zorganizowana działalność usługowa polegająca na udzielaniu gościny osobom przyjezdnym. Jej zadaniem jest zaspokajanie potrzeb nocnego i dziennego wypoczynku, wyżywienia, higieny, opieki zdrowotnej i nad mieniem, łączności z otoczeniem oraz rozrywek kulturalnych."(...)