Przeglądaj wg Autor "Droppa, Milan"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Narzędzia zarządzania w obliczu kryzysu: wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Potocki, Arkadiusz; Makowiec, Marek; Bober, Tomasz; Januszko-Szakiel, Aneta; Batko, Barbara; Ziarko, Janusz; Milovanović, Vesna; Mihalčová, Bohuslava; Pružinský, Michal; Tomić, Gordana; Tomić, Radovan; Staliński, Piotr; Iwasiewicz, Andrzej; Stefanów, Piotr; Stanisz, Tadeusz; Droppa, Milan; Fatuła, DariuszPozycja Państwo i społeczeństwo w XXI wieku. Zarządzanie i marketing w XXI wieku.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Józsa, László; Czeglédi, Csilla; Забута, Тамара; Donkov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Drwal, Marek; Kubacka, Dominika; Plichta, Jarosław; Westermann, Georg; Kettner, Brita; Chodyński, Andrzej; Kulwicki, Eugeniusz; Adamus, Wiktor; Gręda, Anna; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Fudaliński, Janusz; Ziarko, Janusz; Kubiak, Krzysztof; Tyrała, Paweł; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Lysá, Ľudmila; Simek, Stanislav; Mikuš, Pavel; Droppa, Milan; Krawczyk, Wiktor; Płonka, Maria; Fatuła, Dariusz; Kosowski, Bogdan; Micek, Magdalena; Kowalczyk, Paulina; Nieciuński, Jakub; Belniak, Magdalena; Oliwkiewicz, BarbaraSłowo wstępne "Obrady w sekcji „Zarządzania i Marketingu” odbywały się pod hasłem „Zarządzanie i Marketing w XXI wieku”. Tak pojemne hasło uwarunkowane było szeroką tematyką artykułów zgłoszonych, a następnie prezentowanych i dyskutowanych w ramach obrad konferencyjnych. Wystąpienia i prowadzona po nich dyskusja odbywały się z kolei w ramach trzech grup tematycznych: 1. Marketing, 2. Zarządzanie, 3. Finanse - Ryzyko - Bezpieczeństwo. Podział ten porządkuje i zawęża, ale równocześnie konkretyzuje poruszone problemy w ramach danego obszaru tematycznego. Lektura prezentowanych tu artykułów zaciekawi z pewnością każdego, kto bacznie przygląda się przemianom zachodzącym w wielu aspektach i poziomach ekonomii w rozpoczętym XXI wieku. Warto streścić tu zagadnienia poszczególnych grup tematycznych dla przybliżenia ich istoty i wskazania specyfiki omawianych w sekcji treści."(...)Pozycja Procesy kształtowania nowoczesnej gospodarki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Figurska, Irena; Miklós, Galo; Milenković-Kerković, Tamara; Strojny, Jacek; Banach, Maciej; Bober, Tomasz; Fila, Joanna; Zamorowska, Katarzyna; Nieciuński, Jakub; Bolonek, Ryszarda; Gabriel Woźniak, Michał; Księżyk, Marianna; Leković, Vlastimir; Maksimović, Ljiljana; Rosicka, Janina; Gajewski, Andrzej; Ziarko, Janusz; Potocki, Arkadiusz; Knapik, Anna; Galata, Stanisław; Osiewalski, Jacek; Fatuła, Dariusz; Płonka, Maria; Czajkowska, Agnieszka; Micek, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Droppa, Milan; Jenčo, Michal; Lysá, Ľudmila; Piocha, Stanisław; Dyczkowska, Joanna; Venter, György; Mikul, Pavel; Fatuła, DariuszZE WSTĘPU: Zainteresowania naukowe pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A.F. Modrzewskiego obejmują szerokie spektrum problemów z zakresu ekonomii i zarządzania. Przyczynia się do tego także współpraca z wieloma ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą. Owocem tych zainteresowań, współpracy i badań własnych są prezentowane tu artykuły, których tematykę można ująć w pięć bloków zagadnień. Pierwszy z nich dotyczy czynników rozwoju gospodarczego zarówno w aspekcie mikroekonomicznym, takim jak przedsiębiorczość, kapitał intelektualny, wzrost wydajności pracy, jak i makroekonomicznym, takim jak systemy prawne, podatkowe, dotacje, uwarunkowania społeczne, infrastrukturalne i technologiczne. Drugi blok, prezentuje zagadnienia, które nabierają obecnie coraz większego znaczenia, mimo iż pozornie tylko pośrednio wpływają na rozwój gospodarczy. Filozofia, etyka, umiejętność rozwiązywania konfliktów staje się dziś kluczem do skutecznego zarządzania, ale tylko takiego, które zostanie zaakceptowane w wymiarze osobowym, społecznym, kulturowym, międzynarodowym. Trzeci blok dotyka zagadnień z dziedziny finansów. Rozwój tego rynku daje szerokie możliwości wykorzystania produktów i usług finansowych nie tylko dużym przedsiębiorstwom i instytucjom, ale także gospodarstwom domowym. Zaawansowane metody ekonometryczne dają z kolei szanse na wielowymiarową i specjalistyczną analizę zjawisk finansowych, ułatwiając ich zrozumienie i podejmowanie decyzji w tym obszarze. Czwarty blok obejmuje opracowania koncentrujące się na systemach ułatwiających funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw. Ich elementem jest przepływ informacji wewnątrz firmy, a także relacje partnerskie z kooperantami i klientami. Piąta grupa prac prezentuje doświadczenia w dziedzinie zarządzania edukacją w krajach Unii Europejskiej. Proces Boloński wymusza działania dostosowawcze podmiotów realizujących zadania w dziedzinie nauki i edukacji do wspólnych standardów. Ich wprowadzanie wymaga zdolności menadżerskich nie tylko na poziomie systemu, ale także uczelni, a nawet poszczególnego wykładowcy i nauczyciela. Te i inne zagadnienia były też przedmiotem dyskusji na VI Międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 28-29 maja 2006 w Krakowie. Konferencja ta organizowana corocznie od sześciu lat przez Krakowską Szkołę Wyższą im. A.F. Modrzewskiego miała wspólny dla wszystkich wydziałów tytuł: „Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo”. Wydział Zarządzania i Marketingu w trakcie tej konferencji obradował w sekcji o tytule, który stał się inspiracją do stworzenia prezentowanej książki. Niniejsza publikacja, oprócz trzech już serii wydziałowych Zeszytów Naukowych, jest jedną z dwu pozycji prezentujących dorobek naukowy roku akademickiego 2005/06. Ze względu na ograniczony rozmiar tej publikacji, zagadnienia związane z zarządzaniem w aspekcie jakości i ekologii będą przedmiotem osobnego opracowania.Pozycja Zarządzanie procesami rynkowymi(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Adamus, Wiktor; Antoniszyn, Emil; Chlipała, Paweł; Chodyński, Andrzej; Doikov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Droppa, Milan; Fatuła, Dariusz; Jabłoński, Adam; Jabłoński, Marek; Günther, Johann; Księżyk, Marianna; Jenčo, Michal; Kachel, Barbara; Kostka, Tomasz; Kozioł, Wojciech; Kwast, Urszula; Lysá, Ľudmila; Maj, Bernard; Mikuš, Pavel; Nowosad, Andrzej; Osiewalska, Anna; Osiewalski, Jacek; Płonka, Maria; Potocki, Arkadiusz; Pohle, Beatrice; Pružinský, Michal; Rawski, Marek; Rutkowski, Marek; Sakharov, Vadym; Sehl, Ilka; Smutek, Halina; Surówka-Marszałek, Danuta; Szopa, Andrzej; Szopa, Bogumiła; Światowiec, Justyna; Walas-Trębacz, Jolanta; Westermann, GeorgZe wstępu: "Opracowanie niniejsze przekazywane do rąk czytelników to plon działalności naukowej pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz pracowników innych uczelni z Polski i Europy. Duże zróżnicowanie tematyczne wynika m. in. z rozwoju Uczelni, Wydziału i poszerzenia współpracy krajowej i międzynarodowej z innymi jednostkami naukowymi. Pomimo tego, iż wiele artykułów ze względu na podejmowane w nich problemy trudno jednoznacznie zakwalifikować do jednej wąskiej dziedziny, zdecydowano o podziale materiału na trzy części: zarządzanie, finanse i marketing. O zakwalifikowaniu opracowania do poszczególnych części zadecydowała nie tylko istota rozważanego tematu, ale także często bardzo interesujące i odkrywcze powiązania z innymi dziedzinami szeroko pojętego zarządzania i ekonomii. Stąd też publikacja jest recenzowana przez trzech niezależnych recenzentów."(...)