Przeglądaj wg Autor "Gabzdyl, Jolanta"
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Innowacyjny model wczesnoszkolnej edukacji plastycznej Klasa I. Metodyczne opracowania i materiały dla nauczycieli i studentów do realizacji modelu Nauka – Sztuka – Edukacja(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaZ wprowadzenia: "Przedstawiamy Państwu pierwszą z cyklu publikacji metodycznych opisującą innowacyjny sposób wprowadzania w edukacji wczesnoszkolnej zajęć plastycznych. Założenia teoretyczne do tego sposobu pracy z dziećmi przedstawione zostały w publikacji opisującej innowacyjny model „Nauka – Sztuka – Edukacja”, będący wynikiem pracy naukowców i praktyków z czterech krajów: Polski, Słowacji, Słowenii i Ukrainy (teoretyczne założenia modelu znajdują się w załączniku nr 1). Niniejsza publikacja ma charakter praktyczny i wynika z wniosków z badań nad wdrożeniem modelu, jakie miało miejsce w semestrze letnim roku 2013 w wybranych szkołach podstawowych w Małopolsce. Nauczyciele szkół biorących udział we wdrożeniu modelu w wywiadach zgłaszali chęć dalszej współpracy w ramach pełnej realizacji modelu (we wszystkich klasach edukacji wczesnoszkolnej). Doceniali możliwość wykorzystania przygotowanych w tym celu przez specjalistów konspektów zajęć plastycznych oraz słowniczków terminów plastycznych wprowadzanych w poszczególnych klasach, a także wykorzystanych w konspektach technik. Wychodząc naprzeciw tym prośbom opracowaliśmy do określonego w modelu NSE programu edukacji plastycznej w edukacji wczesnoszkolnej zestaw tematów oraz odpowiednie konspekty warsztatów plastycznych."(...)Pozycja Innowacyjny model wczesnoszkolnej edukacji plastycznej Klasa II. Metodyczne opracowania i materiały dla nauczycieli i studentów do realizacji modelu Nauka – Sztuka – Edukacja(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaZ wprowadzenia: "Oddajemy w ręce Państwa drugą część z cyklu publikacji metodycznych opisujących innowacyjny model wczesnoszkolnej edukacji plastycznej, przeznaczony dla klasy drugiej. Tym Czytelnikom, którzy nie znają części pierwszej wyjaśniamy, że niniejsza publikacja [książka + płytka] ma charakter praktyczny, ale oparta została na zrębach teoretycznych innowacyjnego modelu Nauka – Sztuka – Edukacja, który powstał dzięki współpracy naukowców i praktyków z czterech państw: Polski, Słowacji, Słowenii i Ukrainy. Struktura tego modelu, lista umiejętności interpersonalnych, budowania samoświadomości, podejmowania decyzji, radzenia sobie ze stresem oraz całościowy program edukacji wczesnoszkolnej, jak też założenia realizacji metodycznej tego projektu znajdują się w publikacji omawiającej model i w części I opracowań metodycznych niniejszego cyklu."(...)Pozycja Innowacyjny model wczesnoszkolnej edukacji plastycznej Klasa III. Metodyczne opracowania i materiały dla nauczycieli i studentów do realizacji modelu Nauka–Sztuka–Edukacja(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaZ wprowadzenia: "Prezentowana Państwu publikacja, przeznaczona dla nauczycieli klas trzecich szkoły podstawowej, zamyka cykl książek metodycznych stworzonych z myślą o nowej odsłonie edukacji plastycznej w kształceniu wczesnoszkolnym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci zdolnych plastycznie. Publikacja, podobnie jak poprzedzające ją wersje dla klasy pierwszej i drugiej, odnosi się do teoretycznych założeń innowacyjnego międzynarodowego modelu Nauka–Sztuka–Edukacja."(...)Pozycja Innowacyjny model „Nauka – Sztuka – Edukacja” w praktyce wczesnoszkolnego kształcenia plastycznego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Gabzdyl, Jolanta; Aksman, Joanna; Kasáčová, LenkaIn the article the authors discuss the practical implementation of the model work with a plastically gifted child “Science – Art – Education”, founded at the end of 2013. As a result of implementation of the international research project. The resulting model, from the theoretical point of view, has been described in the scientifi c monograph edited by J. Aksman: Science – Art – Education. Innovative model of diagnosis, methods and forms of work and care for plastically gifted children. This model shows the importance of science in early school education through art, based on the innovative combination of art education and health education of children in grades 1–3 of primary school. The consequence of this combination is the intention of the authors of the project to shape life skills of the mentioned children. Theoretically reasoned innovative model Science – Art – Education (SAE) was extremely important but the initial stage of the work. Another one, which has now been adopted and which is described in the article – is associated with a wider than before application of this innovative model – with an attempt of its implementation in everyday practice of art lessons with pupils in early school age. This task involves a further, currently implemented on a research project The eff ectiveness of the model of work with a plastically gifted child “Science – Art – Education” in the three-year cycle of lessons (WPiNH/DS/5/2015) directed by J. Aksman. The attempts to further applications of the Innovative Model into daily teaching practice and forms of its popularization are very important and they are described in this article: – the creation by J. Aksman and J. Gabzdyl and publishing by Ofi cyna Wydawnicza AFM (Publishing House AFM) methodological studies in early school age and materials for students as well as teachers who have been currently participating in the model SAE under the guidance of J. Aksman in Województwo małopolskie (Lesser Poland Voivodeship); – the introduction of newer and newer appropriate contents to the educational programs of students majoring in Pedagogy at Andrzej Frycz Modrzewski Academy in Cracow; – training of professionally active teachers of Województwo małopolskie (Lesser Poland Voivodeship); – as well as training of scientifi c staff and students Educational faculty at Matej Bel University in Banská Bystrica, implemented within the framework of international cooperation, including participation of J. Aksman and J. Gabzdyl in a research project Strategy in the education of art – the creation of new models and study materials for courses (KEGA č. 036UMB-4/2015) under the guidance of L. Kasáčová.Pozycja Kompetencje – kształcenie – ewaluacja : w poszukiwaniu innowacyjnego modelu kształtowania i oceny kompetencji uczniów młodszych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Kasáčová, Bronislava; Kožuh, Anna; Aksman, Joanna; Misiuk, Agnieszka; Grzesiak, Krystyna; Doušková, Alena; Giza, Teresa; Gabzdyl, Jolanta; Cabanová, Mariana; Kováčová, Zuzana; Babiaková, Simoneta; Pilátová, Mária; Szuścik, Urszula; Tomkuliaková, Ružena; Gerová, Ľubica; Aksman, Joanna; Doušková, Alena; Gabzdyl, JolantaOddajemy do rąk Czytelników monografię stanowiącą efekt międzynarodowej współpracy dwóch ośrodków akademickich: Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Mateja Bela w Bańskiej Bystrzycy. Zaproszone do współpracy grono badaczy, w tym praktyków, reprezentujące nie tylko różne ośrodki akademickie, ale też różne subdyscypliny pedagogiczne, przez to o odmiennych zainteresowaniach naukowych, niewątpliwie łączy poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań kompetencji, kształcenia i ewaluacji, a dokładniej: kształtowania i oceny kompetencji uczniów klas niższych szkoły podstawowej.Pozycja Materiały pomocnicze dla nauczycieli do realizacji lekcji w klasie I(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaPozycja Materiały pomocnicze dla nauczycieli do realizacji lekcji w klasie II(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaPozycja Materiały pomocnicze dla nauczycieli do realizacji lekcji w klasie III(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Aksman, Joanna; Gabzdyl, JolantaPozycja Nauka-Sztuka-Edukacja. Innowacyjny model diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie(Wydział Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2013) Węc, Klaudia; Gabzdyl, Jolanta; Kliś, Maria; Olearczyk, Teresa; Muchacka, Bożena; Dettloff, Anna; Piętka, Katarzyna; Skulicz, Danuta; Nieciuński, Stanisław; Aksman, Joanna; Giza, Teresa; Grzesiak, Krystyna; Zięba, Anna; Hryń, Stanisław; Savenkov, Aleksander I.; Shcheblanova, Elena N.; Awierina, Irina S.; Popek, Stanisław; Aksman, JoannaPublikacja zawiera materiały zgromadzone w roku 2012 podczas wizyt studyjnych w Ukrainie, Słowenii oraz na Słowacji, zorganizowanych przez Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Uczestnikami wizyt byli naukowcy i studenci realizujący projekt pt.: Nauka – Sztuka – Edukacja, opracowanie i upowszechnianie Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad dzieckiem zdolnym plastycznie, w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2016 : Edukacja alternatywna a współczesna szkoła(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Giza, Teresa; Olearczyk, Teresa; Kožuh, Anna; Lepičnik Vodopivec, Jurka; Medved Udovič, Vida; Kusiak-Pisowacka, Monika; Grzesiak, Krystyna; Cotič, Mara; Felda, Darjo; Bocharova, Olena; Kohut, Svitlana; Palka, Oleksandra; Rokicki, Andrzej; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Aksman, Joanna; Gabzdyl, Jolanta; Kasáčová, Lenka; Pułka, Jolanta; Guzik, Marcin; Frączek, Magdalena; Misiuk, Agnieszka; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Horváth, Péter; Misiuk, Agnieszka; Aksman, Joanna; Grzesiak, Krystyna; Majchrowski, Jacek M.