Przeglądaj wg Autor "Kowalczyk, Paulina"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Fundusze strukturalne i programy pomocowe Unii Europejskiej. Poradnik praktyczny(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Budzowski, Klemens; Oliwkiewicz, Barbara; Micek, Magdalena; Strama, Magdalena; Pelikan-Krupiński, Bartłomiej; Kosiorowska, Anna; Kowalczyk, Paulina; Ślusarczyk, Magdalena; Świerczyńska, JowitaZ przedmowy: "Międzynarodowa pomoc gospodarcza przybiera zazwyczaj formę różnego rodzaju przekazów, darów, kredytów i tym podobnych świadczeń realizowanych na warunkach preferencyjnych, ulgowych przez instytucje i organizacje międzynarodowe, ugrupowania integracyjne lub poszczególne państwa w cciu pobudzenia lub przyspieszenia rozwoju gospodarczego krajów mniej rozwiniętych lub zacofanych gospodarczo."(...)Pozycja Państwo i społeczeństwo w XXI wieku. Zarządzanie i marketing w XXI wieku.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Józsa, László; Czeglédi, Csilla; Забута, Тамара; Donkov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Drwal, Marek; Kubacka, Dominika; Plichta, Jarosław; Westermann, Georg; Kettner, Brita; Chodyński, Andrzej; Kulwicki, Eugeniusz; Adamus, Wiktor; Gręda, Anna; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Fudaliński, Janusz; Ziarko, Janusz; Kubiak, Krzysztof; Tyrała, Paweł; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Lysá, Ľudmila; Simek, Stanislav; Mikuš, Pavel; Droppa, Milan; Krawczyk, Wiktor; Płonka, Maria; Fatuła, Dariusz; Kosowski, Bogdan; Micek, Magdalena; Kowalczyk, Paulina; Nieciuński, Jakub; Belniak, Magdalena; Oliwkiewicz, BarbaraSłowo wstępne "Obrady w sekcji „Zarządzania i Marketingu” odbywały się pod hasłem „Zarządzanie i Marketing w XXI wieku”. Tak pojemne hasło uwarunkowane było szeroką tematyką artykułów zgłoszonych, a następnie prezentowanych i dyskutowanych w ramach obrad konferencyjnych. Wystąpienia i prowadzona po nich dyskusja odbywały się z kolei w ramach trzech grup tematycznych: 1. Marketing, 2. Zarządzanie, 3. Finanse - Ryzyko - Bezpieczeństwo. Podział ten porządkuje i zawęża, ale równocześnie konkretyzuje poruszone problemy w ramach danego obszaru tematycznego. Lektura prezentowanych tu artykułów zaciekawi z pewnością każdego, kto bacznie przygląda się przemianom zachodzącym w wielu aspektach i poziomach ekonomii w rozpoczętym XXI wieku. Warto streścić tu zagadnienia poszczególnych grup tematycznych dla przybliżenia ich istoty i wskazania specyfiki omawianych w sekcji treści."(...)Pozycja Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie TOM 3(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Budzowski, Klemens; Bednarczyk, Bogusława; Bałut, Magdalena; Czubek, Henryk; Dorobek, Stanisław; Дем’янчук, A.C.; Цимбалюк, I.M.; Євтух, М.Б.; Galó, Miklós; Gurbiel, Roman; Jakubowski, Edward; Korzeniowski, Leszek; Kosiorowska, Anna; Kowalczyk, Paulina; Kozanecka, Maria; Mesjasz, Lidia; Nowosad, Andrzej; Oliwkiewicz, Barbara; Ostrzyniewski, Krzysztof; Oziewicz, Ewa; Pera, Bożena; Stratna, Magdalena; Starzyk, Kazimierz; Ślusarczyk, Magdalena; Świerczyńska, Jowita; Tomaszewski, Janusz; Venter, György; Vizi, László Tamás; Volchenkova, Galina; Zębala, ElżbietaZe wstępu: "1 maja 2004 przyniesie radykalną zmianą sytuacji dotychczasowych kandydatów do Unii Europejskiej. Z roli aplikanta i petenta przekształcą się we współdecydenta. Już dziś z przyszłymi członkami konsultuje się większość kwestii wymagających strategicznych decyzji. Przez ostatnie dziesięć lat wysiłek polityczny i intelektualny był skierowany na uzyskanie członkostwa Unii, a w ostatnim okresie negocjacji - na osiągnięcie najlepszych według polityków i ekonomistów warunków akcesji. 1 ten etap mamy już za sobą. Pora zacząć patrzeć przed siebie, lecz niejako petent, ale kraj współodpowiedzialny za dalsze funkcjonowanie i rozwój powiększonej Unii. Z tej perspektywy istotnajest analiza gospodarki europejskiej, z którąjuż dziś gospodarka państw kandydackich, także Polski, jest silnie powiązana. Wiedza na ten temat jest uboga i ograniczona do przeglądu bieżących wskaźników makroekonomicznych. Zarówno w ośrodkach rządowych, jak i pozarządowych dominuje podejście analizujące, co z konkretnego wydarzenia w innym kraju wynika dla gospodarki polskiej. Stanowczo nie wystarczy to do pełnienia odpowiedzialnej roli współdecydenta. Potrzebna jest pogłębiona wiedza na temat gospodarki europejskiej jako całości i poszczególnych krajów, a także najważniejszych partnerów handlowych i gospodarczych zjednoczonej Europy. Konieczne są pogłębione prace studialne dotyczące mechanizmów międzynarodowych, gdyż organy unijne będą się zajmować w najbliższych latach dalszym rozwojem europejskiego jednolitego Rynku, rywalizacją gospodarczą z USA i krajami azjatyckimi, liberalizacjąhandlu światowego."(...)