Przeglądaj wg Autor "Krysakowska-Budny, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Mirski, Andrzej; Szyszko-Bohusz, Andrzej; Zinkiewicz, Beata; Górniok-Naglik, Alina; Augustyniak, Ewa; Guzik, Agnieszka; Simoncini, Gabriele; Kožuh, Anna; Kroflič, Robi; Niemirowski, Tomasz; Gaweł, Anna; Bocharova, Elena; Шаталова, Людмила; Stachowicz-Piotrowska, Monika; Pułka, Jolanta; Litawa, Aleksandra; Miko-Giedyk, Justyna; Krysakowska-Budny, Ewa; Jodłowiec, Maria; Willim, Ewa; Хитрюк, Вера; Grytsai, Natalia; Pelekh, Yurii; Levshin, Mykola; Aksman, Joanna; Pułka, JolantaPozycja Manipulacja: pedagogiczno-społeczne aspekty. Cz. 1, Interdyscyplinarne aspekty manipulacji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Aksman, Joanna; Kliś, Maria; Pucek, Zbigniew; Skulicz, Danuta; Wantuła, Halina; Mirski, Andrzej; Czajkowski, Wojciech; Wysocka, Ewa; Rokicki, Jarosław; Stawiński, Piotr; Kusiak, Monika; Krysakowska-Budny, Ewa; Hołobut, Agata; Pałka, Ewa; Dziadzia, Bogusław; Niewiadomski, Krzysztof; Zabłocki, Ireneusz; Januszko-Szakiel, Aneta; Skowrońska, Katarzyna; Kletowski, Piotr; Oleszkowicz, Magdalena; Peszka, Mateusz; Smrek, Maciej; Aksman, JoannaPozycja Państwo i Społeczeństwo 2023, nr 2 Rozwijanie zdolności i uzdolnień dzieci w wieku szkolnym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Aksman, Joanna; Olearczyk, Teresa; Szlachta, Ewelina; Badora, Anna; Winiarczyk-Waleniak, Ewelina; Skulicz, Danuta; Walat, Wojciech; Buk-Cegiełka, Marta; Cziomer, Marcin; Donesch-Jeżo, Ewa; Krysakowska-Budny, Ewa; Rokicki, Andrzej; Bierówka, Joanna; Tereshonok, Yelyzaveta; Dobrzański, Artur; Szyniec, Iwona; Sendur, Agnieszka M.Z wprowadzenia: "Tematyka najnowszego numeru „Państwa i Społeczeństwa” dotyczy jednego z ważniejszych obszarów we współczesnej edukacji, którym jest rozwijanie zdolności i uzdolnień dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w młodszym wieku szkolnym. Już od lat 70. XX w. w programach kształcenia podkreśla się wagę wielostronnego rozwoju uczniów za sprawą teorii ogłoszonej przez wybitnego polskiego pedagoga-dydaktyka Wincentego Okonia. Obecnie, kierując się nadal tą teorią, pedagodzy coraz częściej wskazują na konieczność stwarzania szczególnych warunków rozwoju uczniom o specyficznych problemach edukacyjnych."(...)Pozycja Rola sztuki w nauczaniu języka obcego dzieci uzdolnionych językowo(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Donesch-Jeżo, Ewa; Krysakowska-Budny, EwaCelem artykułu jest przedstawienie roli i sposobów zastosowania sztuki w nauczaniu języka obcego dzieci uzdolnionych językowo w wieku wczesnoszkolnym, a ściślej, jakie metody i formy nauczania powinny być traktowane priorytetowo w nauczaniu dzieci o tych zdolnościach. Metodą badawczą była analiza publikacji naukowych. W artykule przedstawiono wpływ sztuki na wielostronny rozwój dziecka (afektywny i kognitywny), a przede wszystkim na korzyści wynikające z nauki języka angielskiego w powiązaniu ze sztuką. Zdefiniowano pojęcie ucznia o ponadprzeciętnych zdolnościach językowych oraz zarekomendowano metody pracy z takimi uczniami. Autorki zwracają uwagę na kompetencje językowe, które mogą być efektywnie kształcone u tych uczniów przy wykorzystaniu sztuki. Wyniki analizy pokazują, że praca z dziećmi ponadprzeciętnie uzdolnionymi językowo jest dużym wyzwaniem dla nauczycieli. Dlatego też przedstawiono przykłady materiałów dydaktycznych, ćwiczeń i zadań, metod i technik integrujących różne formy sztuki i nauczanie języka angielskiego dzieci uzdolnionych językowo (i nie tylko) w wieku wczesnoszkolnym. W konkluzji podkreślono, że sztuka stanowi wspaniałą pomoc dydaktyczną i jest punktem wyjścia dla wielu ćwiczeń i zadań językowych motywujących do autentycznego użycia języka zarówno przez dzieci uzdolnione językowo, jak i nieposiadające takich umiejętności.