Przeglądaj wg Autor "Kusiak-Pisowacka, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2016 : Edukacja alternatywna a współczesna szkoła(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Giza, Teresa; Olearczyk, Teresa; Kožuh, Anna; Lepičnik Vodopivec, Jurka; Medved Udovič, Vida; Kusiak-Pisowacka, Monika; Grzesiak, Krystyna; Cotič, Mara; Felda, Darjo; Bocharova, Olena; Kohut, Svitlana; Palka, Oleksandra; Rokicki, Andrzej; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Aksman, Joanna; Gabzdyl, Jolanta; Kasáčová, Lenka; Pułka, Jolanta; Guzik, Marcin; Frączek, Magdalena; Misiuk, Agnieszka; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Horváth, Péter; Misiuk, Agnieszka; Aksman, Joanna; Grzesiak, Krystyna; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2016 : Foreign languages in education, science and culture(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Freundlich, Jerzy; Donesch-Jeżo, Ewa; Kusiak-Pisowacka, Monika; Niemiec, Joanna; Małocha, Joanna; Kościńska, Agnieszka; Kliś, Maria; Hołobut, Agata; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Cieślak, Michał; Donesch-Jeżo, Ewa; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Praca projektowa w dydaktyce języków obcych – alternatywa czy codzienność?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Kusiak-Pisowacka, MonikaThe aim of the article is to discuss the role of project work in teaching foreign languages in Polish junior secondary schools. Project work is presented as a technique successfully activating and motivating learners, allowing educators to implement the principles of the constructivist approach. The author presents reports on two studies that explored how this way of teaching is applied in Polish junior secondary education. The results of the studies confi rm the eff ectiveness of project work in teaching English as a foreign language and underline the need for creating better school conditions to use this valuable technique. The author of the paper hopes that the text will encourage teachers to treat this technique as a regular class activity, not only as an interesting didactic experiment.Pozycja Teaching reading to advanced foreign language learners(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Kusiak-Pisowacka, MonikaTematem artykułu jest sprawność czytania, która jest ważnym elementem kompetencji obcojęzycznej. Przedstawiono dwa podejścia stosowane w badaniach empirycznych dotyczących czytania: perspektywę psycholingwistyczną i socjolingwistyczną, wraz z wybranymi modelami teoretycznymi stosowanymi w każdej z perspektyw. Omówione zostały także różne rodzaje czytania, które mogą być celem nauczania języka obcego w warunkach szkolnych, takie jak: czytanie,,globalne’’ i czytanie,,lokalne’’ oraz czytanie wybiórcze tekstu i czytanie,,dokładne”, polegające na bardziej wnikliwej analizie tekstu. W dyskusji podkreślono rolę czytania krytycznego, które zdaniem autora artykułu powinno być głównym celem w nauczaniu uczniów o zaawansowanym poziomie kompetencji językowej. Przedstawiono zarówno przesłanki teoretyczne tego rodzaju czytania, jak i przykłady ćwiczeń, które mogą być stosowane w pracy dydaktycznej.