Przeglądaj wg Autor "Maj, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Medialaby, fablaby i banki wiedzy jako nowe modele instytucji edukacyjnych i animacyjnych. Problemy i wyzwania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Maj, AnnaCelem artykułu jest zwrócenie uwagi na specyfikę działań nowatorskich instytucji nowomedialnych o charakterze edukacyjnym i animacyjnym. Autorka, odnosząc się do koncepcji z zakresu edukacji medialnej i socjologii Sieci, opisuje praktyki pokolenia Sieci czy cyberbricoleurów oraz kompetencje medialne charakterystyczne dla użytkowników usieciowionych i mobilnych mediów cyfrowych. Instytucje promujące działania nowomedialne, m.in. centra i festiwale cybersztuki i nowych technologii oraz związane z nimi dyskursy (np. dyskurs otwartości danych, DIY czy dyskursy cybersztuki i transhumanizmu) autorka postrzega jako formy narzędzi, które mogą być przydatne dla edukacji nowomedialnej. Artykuł omawia szczegółowo koncepcje medialabu, fablabu i banku wiedzy, genezę ich amerykańskich i europejskich modelowych instytucji, a także ich nowatorskie cechy, istotne z perspektywy animacyjnej i edukacyjnej.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2017 : Komunikacja społeczna i kompetencje medialne w czasach nowych technologii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, Marta; Uhma, Piotr; Mikulski, Lech; Krawczyk, Dariusz; Gałuszka, Damian; Maj, Anna; Kalinowska, Anna; Gruchoła, Małgorzata; Bogunia-Borowska, Małgorzata; Łuczaj, Kamil; Brzyszcz, Ewelina; Bierówka, Joanna; Łojek-Kurzętkowska, Maria; Polaczek-Bigaj, Marta; Majorek, Marta; Ptaszek, Grzegorz; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Ptaszek, Grzegorz