Przeglądaj wg Autor "Micek, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Administracja, zarządzanie i handel zagraniczny w warunkach integracji. Materiały konferencyjne - Handel zagraniczny(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Bałut, Magdalena; Cierpial-Wolan, Marek; Kaszuba, Krzysztof; Czermińska, Małgorzata; Czubek, Henryk; Dyczkowska, Joanna; Piocha, Stanisław; Gerasymenko, Sergiy; Grzybowski, Marek; Kurleto, Małgorzata; Lachor, Ewa; Mesjasz, Lidia; Micek, Magdalena; Misala, Józef; Misztal, Piotr; Nowacka, Katarzyna; Palgan, Ryszard; Ślusarczyk, Magdalena; Swierczyńska, Jowita; Treder, Hanna; Trojnar, EwaZe wstępu: "Obrady w sekcji H - „Handel zagraniczny” - prowadzone w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Administracja, zarządzanie i handel zagraniczny w warunkach integracj i” dotyczyły szeroko rozumianej wymiany handlowej i współpracy gospodarczej Polski z innymi krajami, zarówno z punktu widzenia gospodarki, jak i poszczególnych przedsiębiorstw. Prezentowane w naszej sekcji referaty dotyczyły w głównej mierze problematyki ujednolicania polskich przepisów w zakresie prowadzenia działalności w szeroko pojętym handlu zagranicznym w celu dostosowania ich do regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej."(...)Pozycja Fundusze strukturalne i programy pomocowe Unii Europejskiej. Poradnik praktyczny(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Budzowski, Klemens; Oliwkiewicz, Barbara; Micek, Magdalena; Strama, Magdalena; Pelikan-Krupiński, Bartłomiej; Kosiorowska, Anna; Kowalczyk, Paulina; Ślusarczyk, Magdalena; Świerczyńska, JowitaZ przedmowy: "Międzynarodowa pomoc gospodarcza przybiera zazwyczaj formę różnego rodzaju przekazów, darów, kredytów i tym podobnych świadczeń realizowanych na warunkach preferencyjnych, ulgowych przez instytucje i organizacje międzynarodowe, ugrupowania integracyjne lub poszczególne państwa w cciu pobudzenia lub przyspieszenia rozwoju gospodarczego krajów mniej rozwiniętych lub zacofanych gospodarczo."(...)Pozycja Państwo i społeczeństwo w XXI wieku. Zarządzanie i marketing w XXI wieku.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Józsa, László; Czeglédi, Csilla; Забута, Тамара; Donkov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Drwal, Marek; Kubacka, Dominika; Plichta, Jarosław; Westermann, Georg; Kettner, Brita; Chodyński, Andrzej; Kulwicki, Eugeniusz; Adamus, Wiktor; Gręda, Anna; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Fudaliński, Janusz; Ziarko, Janusz; Kubiak, Krzysztof; Tyrała, Paweł; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Lysá, Ľudmila; Simek, Stanislav; Mikuš, Pavel; Droppa, Milan; Krawczyk, Wiktor; Płonka, Maria; Fatuła, Dariusz; Kosowski, Bogdan; Micek, Magdalena; Kowalczyk, Paulina; Nieciuński, Jakub; Belniak, Magdalena; Oliwkiewicz, BarbaraSłowo wstępne "Obrady w sekcji „Zarządzania i Marketingu” odbywały się pod hasłem „Zarządzanie i Marketing w XXI wieku”. Tak pojemne hasło uwarunkowane było szeroką tematyką artykułów zgłoszonych, a następnie prezentowanych i dyskutowanych w ramach obrad konferencyjnych. Wystąpienia i prowadzona po nich dyskusja odbywały się z kolei w ramach trzech grup tematycznych: 1. Marketing, 2. Zarządzanie, 3. Finanse - Ryzyko - Bezpieczeństwo. Podział ten porządkuje i zawęża, ale równocześnie konkretyzuje poruszone problemy w ramach danego obszaru tematycznego. Lektura prezentowanych tu artykułów zaciekawi z pewnością każdego, kto bacznie przygląda się przemianom zachodzącym w wielu aspektach i poziomach ekonomii w rozpoczętym XXI wieku. Warto streścić tu zagadnienia poszczególnych grup tematycznych dla przybliżenia ich istoty i wskazania specyfiki omawianych w sekcji treści."(...)Pozycja Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie TOM 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Fatuła, Dariusz; Belniak, Magdalena; Dołhasz, Magdalena; Djordjevié, Miroslav; Gorzelany-Dziadkowiec, Magdalena; Korzeniowski, Leszek; Kubacka, Dominika; Machaczka, Krzysztof; Machaczka, Małgorzata; Micek, Magdalena; Mikuš, Pavel; Oberuč, Jaroslav; Obradovič, Saša; Pionka, Maria; Rosić, Ilija; Smutek, Halina; Surówka-Marszałek, Danuta; Swiatowiec, Justyna; Stach, Ryszard; Tyrała, Paweł; Walas-Trębacz, Jolanta; Veselinovic, Petar; Ziarko, Janusz; Żbikowska, AgnieszkaZe wstępu: "Sekcja Zarządzania i Marketingu w ramach III Międzynarodowej Konferencji organizowanej przez Krakowską Szkołę Wyższą im. A. F. Modrzewskiego obradowała pod hasłem „Zarządzanie i marketing w procesie globalizacji”. Zarówno procesy globalizacji, jak i integracji obejmują szerokie spektrum przemian we wszystkich dziedzinach życia, do czego nawiązuje tytuł konferencji. Globalizacja jest procesem niekontrolowanym lub kontrolowanym tylko w niewielkim stopniu, integracja zaś podlega kontroli integrujących się państw, zależy od ich woli. Integracja jest łączeniem się mniejszych struktur w większe, dostosowaniem norm, otwarciem na współpracę. Globalizacja wynika przede wszystkim z postępu technicznego, który ułatwił wymianę informacji w skali całego globu. Globalizacja prowadzi w swej konsekwencji do umiędzynarodowienia działalności gospodarczej. Wynalazki z dziedziny multimediów i przetwarzania danych pozwalają przekraczać wiele barier w dziedzinie ekonomii, socjologii, kultury, techniki. W wielu przypadkach może to osłabiać działanie administracji państwowych i programów rządowych kreujących politykę gospodarczą państwa. Szczególnego tempa globalizacja nabiera na rynku finansowym, gdzie wiele produktów czy usług ma niematerialny charakter."(...)Pozycja Procesy kształtowania nowoczesnej gospodarki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Figurska, Irena; Miklós, Galo; Milenković-Kerković, Tamara; Strojny, Jacek; Banach, Maciej; Bober, Tomasz; Fila, Joanna; Zamorowska, Katarzyna; Nieciuński, Jakub; Bolonek, Ryszarda; Gabriel Woźniak, Michał; Księżyk, Marianna; Leković, Vlastimir; Maksimović, Ljiljana; Rosicka, Janina; Gajewski, Andrzej; Ziarko, Janusz; Potocki, Arkadiusz; Knapik, Anna; Galata, Stanisław; Osiewalski, Jacek; Fatuła, Dariusz; Płonka, Maria; Czajkowska, Agnieszka; Micek, Magdalena; Surówka-Marszałek, Danuta; Światowiec, Justyna; Droppa, Milan; Jenčo, Michal; Lysá, Ľudmila; Piocha, Stanisław; Dyczkowska, Joanna; Venter, György; Mikul, Pavel; Fatuła, DariuszZE WSTĘPU: Zainteresowania naukowe pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A.F. Modrzewskiego obejmują szerokie spektrum problemów z zakresu ekonomii i zarządzania. Przyczynia się do tego także współpraca z wieloma ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą. Owocem tych zainteresowań, współpracy i badań własnych są prezentowane tu artykuły, których tematykę można ująć w pięć bloków zagadnień. Pierwszy z nich dotyczy czynników rozwoju gospodarczego zarówno w aspekcie mikroekonomicznym, takim jak przedsiębiorczość, kapitał intelektualny, wzrost wydajności pracy, jak i makroekonomicznym, takim jak systemy prawne, podatkowe, dotacje, uwarunkowania społeczne, infrastrukturalne i technologiczne. Drugi blok, prezentuje zagadnienia, które nabierają obecnie coraz większego znaczenia, mimo iż pozornie tylko pośrednio wpływają na rozwój gospodarczy. Filozofia, etyka, umiejętność rozwiązywania konfliktów staje się dziś kluczem do skutecznego zarządzania, ale tylko takiego, które zostanie zaakceptowane w wymiarze osobowym, społecznym, kulturowym, międzynarodowym. Trzeci blok dotyka zagadnień z dziedziny finansów. Rozwój tego rynku daje szerokie możliwości wykorzystania produktów i usług finansowych nie tylko dużym przedsiębiorstwom i instytucjom, ale także gospodarstwom domowym. Zaawansowane metody ekonometryczne dają z kolei szanse na wielowymiarową i specjalistyczną analizę zjawisk finansowych, ułatwiając ich zrozumienie i podejmowanie decyzji w tym obszarze. Czwarty blok obejmuje opracowania koncentrujące się na systemach ułatwiających funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw. Ich elementem jest przepływ informacji wewnątrz firmy, a także relacje partnerskie z kooperantami i klientami. Piąta grupa prac prezentuje doświadczenia w dziedzinie zarządzania edukacją w krajach Unii Europejskiej. Proces Boloński wymusza działania dostosowawcze podmiotów realizujących zadania w dziedzinie nauki i edukacji do wspólnych standardów. Ich wprowadzanie wymaga zdolności menadżerskich nie tylko na poziomie systemu, ale także uczelni, a nawet poszczególnego wykładowcy i nauczyciela. Te i inne zagadnienia były też przedmiotem dyskusji na VI Międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 28-29 maja 2006 w Krakowie. Konferencja ta organizowana corocznie od sześciu lat przez Krakowską Szkołę Wyższą im. A.F. Modrzewskiego miała wspólny dla wszystkich wydziałów tytuł: „Państwo, Gospodarka, Społeczeństwo”. Wydział Zarządzania i Marketingu w trakcie tej konferencji obradował w sekcji o tytule, który stał się inspiracją do stworzenia prezentowanej książki. Niniejsza publikacja, oprócz trzech już serii wydziałowych Zeszytów Naukowych, jest jedną z dwu pozycji prezentujących dorobek naukowy roku akademickiego 2005/06. Ze względu na ograniczony rozmiar tej publikacji, zagadnienia związane z zarządzaniem w aspekcie jakości i ekologii będą przedmiotem osobnego opracowania.Pozycja Zarządzanie i handel zagraniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach integracji europejskiej: materiały z konferencji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2001) Ambroży, Dorota; Ambroży, Tadeusz; Andrejčíková, Mária; Bačova, Monika; Bálint, Ján; Bobáková, Viktoria; Bocák, Vladimír; Boczkowska, Barbara; Borowiec, Janusz; Budzowski, Klemens; Čamický, Štefan; Chmaj, Artur; Цимбалюк, I.M.; Cisowska, Katarzyna; Czermińska, Małgorzata; Дем’янчук, A.C.; Dyczkowska, Joanna; Євтух, М.Б.; Джунь, Й. В.; Farkašovská, Mária; Fatuła, Dariusz; Galata, Stanisław; Горбаткж, М.Д.; Grzybowski, Marek; Hamaj, Pavol; Hofreiter, Ladislav; Holičková, L'ubica; Hulan, Bohumír; Jamnický, Ondřej; Janeček, Vladimír; Янчук, П.С.; Kaczmarek, Jarosław; Kaganek, Krzysztof; Kaszuba, Krzysztof; Kevický, Dušan; Kiš, Slavomír; Kmeť, Stanislav; Kondrakiewicz, Teresa; Korčmároš, Ján; Коробович, Л.П.; Korzeniowski, Leszek; Кузьменко, А.П.; Księżyk, Marianna; Kudlička, Jozef; Lumnitzer, Ervin; Maciejewski, Jan; Márton, Sára; Mesároš, Marián; Micek, Magdalena; Molendowski, Edward; Novák, Rudolf; Oberuč, Jaroslav; Olejnik, František; Pałgan, Ryszard; Pelekh, Yurii; Piocha, Stanisław; Polonský, Dušan; Prividiová, Eva; Reitšpís, Josef; Rymarczyk, Jan; Simpson, Dorota; Svirák, Pavel; Szabo, Stanislav; Swierczyńska, Jowita; Treder, Hanna; Tyrała, Paweł; Urblíková, Daniela; Varcholová, Tatiana; Venter, György; Zabuta, T.; Завацький, B.I.; Завацька, Jl.A.; Завацька, H.B.; Żuk, KrzysztofZ przedmowy: "Integracja europejska to proces łączenia, scalania się odrębnych ekonomicznie, społecznie, kulturowo gospodarek europejskich krajów. Proces integracji prowadzi do istotnych przekształceń w sferze gospodarki, strategiach organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw, handlu międzynarodowym, działalności marketingowej, strukturach organizacyjnych i mechanizmach ekonomicznych przedsiębiorstw i instytucji działających w krajach integrujących się. Proces integracji to w praktyce proces dostosowywania się struktur gospodarczych; tworzenia związków kooperacyjno-produkcyjnych; powstawania trwałych więzi ekonomicznych między przedsiębiorstwami integrujących się krajów a więc proces kształtowania jednolitego obszaru gospodarczego z odrębnych a często także wzajemnie konkurencyjnych krajów, gospodarek, regionów, gałęzi, branż. Proces międzynarodowej integracji gospodarczej to w dużej mierze proces tworzenia komplementamości przedsiębiorstw i instytucji, komplementamości międzygałęziowej i wewnątrz gałęziowej, w produkcji i wymianie jak też kształtowanie niezbędnej infrastruktury technicznej i ekonomicznej umożliwiającej tworzenie sytemu trwałych powiązań gospodarczych między poszczególnymi krajami."(...)