Przeglądaj wg Autor "Mielus, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo informacji i biznesu: zagadnienia wybrane(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Hernas, Adam; Jabłoński, Marek; Mielus, Magdalena; Danielewski, Franciszek; Waligóra, Ewa; Witkowski, Jacek; Grzechowiak, Jacek; Kucęba, Robert; Kiełtyka, Leszek; Migas, Piotr; Matej, Michał; Skorecki, Michał; Morawski, Mieczysław; Topczewski, Wojciech; Thier, Agnieszka; Rozwadowski, Mariusz; Kwieciński, MirosławPrezentowane wydawnictwo stanowi plon obrad międzynarodowej konferencji naukowej zorganizowanej w dniach 12–13 października 2008 roku przez Katedrę Zarządzania Informacją, działającą w ramach Wydziału Ekonomii i Zarządzania, oraz, jak już wspomniano, przez Międzynarodowe Stowarzyszenie „Edukacja dla Obronności i Bezpieczeństwa”. Ambicją organizatorów konferencji było włączenie w tok dyskusji licznych przedstawicieli organów administracji państwa i samorządu, praktyki gospodarczej, nauki, mediów oraz studentów, zarówno z kraju, jak i z zagranicy.Pozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 3-4, 2009(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Czaja, Jan; Jaworski, Michał; Kraj, Kazimierz; Ciechanowski, Grzegorz; Stańczyk, Jerzy; Żebrowski, Andrzej; Mielus, Magdalena; Plichta, Jarosław; Urban, Andrzej; Kosmaty, Piotr; Pepłoński, Andrzej; Służałek, Dominik; Докашенко, Віктор М.; Śliż, Małgorzata; Banach, Marian; Kraj, Kazimierz; Budzowski, KlemensPozycja Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Chodyński, Andrzej; Huczek, Marian; Piziak-Rapacz, Anna; Huszlak, Wojciech; Pasiut, Błażej; Mielus, Magdalena; Knapik, Jan; Milovanović, Vesna; Milićević, Snežana; Chodyński, AndrzejPozycja Dylematy globalizacji XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Mielus, MagdalenaGlobalizacja to przede wszystkim synonim nowoczesnych czasów, w których praca zrównana została z prawem korzyści. Ideologia globalizacji zdołała następnie spoić i zharmonizować dwie sprzeczne idee: ideę uniwersalizacji, a więc i koniecznej standaryzacji, oraz ideę nienaruszalnego prawa do specyficzności i odmienności. Przyczyną konfliktów globalnych jest sprzeczność interesów. Polityki państw, korporacji transnarodowych i organizacji międzynarodowych zmierzają w kierunku realizacji odmiennych celów. Globalizacja cała pewnością przyczynia się do zmiany roli państwa w globalnej rzeczywistości, jednak nie pozbawia całkowicie pozycji i wpływu. Globalizacja stwarzając możliwości bogacenia się nie daje żadnych możliwości najbiedniejszym na świecie. „Globalizacja jest w rzeczywistości paradoksem: przynosząc wielkie korzyści nielicznym, wyklucza lub marginalizuje dwie trzecie ludności świata.”Pozycja Intuicja w podejmowaniu decyzji kierowniczych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Mielus, MagdalenaNieuzasadnione wydaje się przeciwstawianie dwóch rodzajów poznania rozumowego i zmysłowego. Istotne jest uznanie tych dwóch źródeł poznania, jako uzupełniających się w procesach podejmowania decyzji. Z dyskryminowaniem intuicji na rzecz rozumu wiążą się dwa zabobony, o których pisze J. M. Bocheński. Jeden z nich chciałby ograniczyć działania intuicji wyłącznie do zmysłów. „Według tego zabobonu człowiek nie poznaje nigdy niczego bezpośrednio, może tylko rozumować, wnioskować. Że jest to zabobon wynika nie tylko z oczywistych faktów (jest rzeczą pewną, że poznajemy wiele prawd bezpośrednio), ale także z tego, że jeśli nie ma intuicji, rozumowanie nie ma podstaw i popadamy w sceptycyzm” . Kierowanie się tego rodzaju zabobonem ogranicza rozwój osobisty kierownika i organizacji, a wykorzystanie intuicji w zarządzaniu wcale nie musi podkopywać rzetelności przeprowadzanych analiz i podejmowania decyzji. Drugi z zabobonów ma charakter bardziej radykalny od poprzedniego, gdyż zakłada, „że intuicja może zastąpić rozumowanie, to jest poznać przedmioty, które nie są dane podmiotowi” . Zatem takiej intuicji być nie może, a jeżeli by istniała, to jej wykorzystanie w działalności kierowniczej podważałoby autorytet przełożonego. Józef M. Bocheński jako źródło tego zabobonu uznaje położenie przesadnego nacisku na rozumowanie oraz lenistwo. Wykorzystując intuicję w takim rozumieniu chce się uniknąć trudnej pracy wnioskowania i kontrolowania rozumowań . Zwrócenie uwagi na zabobony związane z rozumieniem pojęcia intuicji służy również wyjaśnieniu i przybliżeniu prawdziwego znaczenia intuicji.Pozycja Koncepcje menadżerskie w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie a interesariusze(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Mielus, MagdalenaPoczątek XXI wieku charakteryzuje uczestnictwo międzynarodowych przedsiębiorstw w coraz szerszej debacie na temat celu biznesu oraz jego roli w społeczeństwie. Różnorodni interesariusze wywierają na nie ciągle rosnący nacisk, aby zapewniały zarówno zysk akcjonariuszom, jak i większą wartość społeczną. Ma to istotny wpływ na sposób, w jaki przedsiębiorstwa postrzegają swoje relacje ze społecznością oraz na programy dotacji charytatywnych i inwestycji społecznych. Zarządzanie zmianą, to jedna z kluczowych kompetencji, którą muszą posiąść menedżerowie stojący na czele nowoczesnych organizacji. W literaturze podkreśla się, iż współdziałanie podmiotów na różnych płaszczyznach będzie wymagało przyjęcia, wprowadzenia i realizacji idei partnerstwa. Jest to wynikiem założeń gospodarki opartej na wiedzy, gdzie utrzymywanie relacji partnerskich z różnymi grupami interesariuszy staje się koniecznością z punktu widzenia dalszego funkcjonowania i rozwoju. W niektórych organizacjach docenia się wartość interesariuszy i traktuje ich jako kapitał, który może decydować o regresie bądź rozwoju organizacji.Pozycja Organizacja oparta na wiedzy jako podstawa przedsiębiorczego zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Mielus, MagdalenaProcesy towarzyszące globalizacji sprawiają, że organizacje zmuszone są do poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań w zarządzaniu, co pozwoli im na utrzymanie się w złożonym i nieprzewidywalnym środowisku narodowym i międzynarodowym. Globalizacja, wolny rynek i rozwój społeczeństwa informacyjnego sprawiają, że organizacje gospodarcze muszą poszukiwać nowych dróg zwiększania swej konkurencyjności. Jedną z nich jest wejście w posiadanie wartościowych informacji, których to wartość przekłada się na poziom wiedzy w organizacji. Wiedza zawsze decydowała o szeroko rozumianym rozwoju i nabiera współcześnie szczególnego znaczenia. Współczesną tendencją jest przekształcanie się organizacji w kierunku tych opartych na wiedzy.Pozycja Przedsiębiorcze aspekty rozwoju organizacji i biznesu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Jabłoński, Marek; Batko, Barbara; Jabłoński, Adam; Chodyński, Andrzej; Huszlak, Wojciech; Mielus, Magdalena; Sęczyk, Ryszard; Studenski, Ryszard; Gajewski, Andrzej; Iwasiewicz, Andrzej; Stefanów, Piotr; Prusak, Anna; Chodyński, AndrzejPozycja Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji i wiedzy w organizacji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Żebrowski, Andrzej; Mielus, MagdalenaPodejmowanie decyzji ma ścisły związek z czynnościami, w trakcie których decydent zmuszony jest do wyboru określonych działań spośród wielu możliwych rozwiązań. Wybierając jedno z możliwych rozwiązań, powinien posiadać wiedzę na temat ryzyka wyboru, co z kolei wpływa na racjonalność wypracowanych i podjętych decyzji. Stan niepewności ma ścisły związek ze zdobytymi informacjami, co przekłada się na poziom wiedzy organizacji. Z uwagi na to, że nie ma uniwersalnych rozwiązań pozwalających na skuteczne realizowanie zadań, zarządzający zmuszeni są do zdobywania informacji pozwalających na swobodne poruszanie się w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym organizacji. Ponadto zarządzający muszą mieć świadomość istnienia zagrożeń zarówno dla informacji, jak i wiedzy, gdzie pierwsza jest zasobem o znaczeniu strategicznym, co przekłada się na znaczenie wiedzy.Pozycja Zarządzanie rozwojem ekonomicznym: wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Baran, Michał; Bober, Tomasz; Czajkowska, Agnieszka; Czubek, Henryk; Denčić-Mihajlov, Ksenija; Dołhasz, Magdalena; Dordevič, Miroslav; Dordevič, Momčilo; Gieraszek, Tadeusz; Guziejewska, Beata; Iwasiewicz, Andrzej; Kmak, Małgorzata; Kożuch, Artur Jacek; Krulikowski, Borys; Księżyk, Marianna; Makowiec, Marek; Malinić, Dejan; Milenković-Kerković, Tamara; Mielus, Magdalena; Onyszczuk, Jewhen; Osiewalski, Jacek; Ostankova, Larisa; Piotrowska, Agnieszka; Plichta, Jarosław; Płonka, Maria; Podolec, Barbara; Staliński, Piotr; Stefanów, Piotr; Surówka-Marszałek, Danuta; Suseł, Aleksander; Szakál, Zoltán; Szopa, Bogumiła; Śmiech, Sławomir; Śmigielska, Grażyna; Tomić, Radovan; Turbał, Jurij; Vuksanovic, Emilija; Walas-Trębacz, Jolanta; Waśniewski, Krzysztof; Węgrzyn, Ryszard; Wyciślak, Sławomir; Ziarko, Janusz; Fatuła, DariuszZe wstępu: "Wybór zagadnień dotyczących zarządzania rozwojem ekonomicznym jest poważnym wyzwaniem ze względu na wielość obszarów, poziomów i metod z tym tematem związanych. Wydaje się, że nawet najobszerniejsza publikacja nie jest w stanie objąć wszystkich zagadnień. Z jednej strony skupienie się tylko na wąskim obszarze daje pewną spójność i pozwala na pogłębione rozważania, z drugiej - może jednak nie oddać wieloaspektowych powiązań występujących we współczesnej ekonomii. Kryzys finansowy na świecie, rozpoczęty i trwający w ciągu mijającego roku akademickiego 2007/2008, szczególnie jaskrawo ujawnił daleko idące powiązania różnych sfer w wymiarze państwowym, gospodarczym, społecznym i międzynarodowym. Niniejsza publikacja stanowiąca część dorobku naukowego, w wymienionym roku akademickim, pracowników Wydziału Ekonomii i Zarządzania Krakowskiej Szkoły Wyższej im. A. F. Modrzewskiego oraz współpracowników Uczelni z innych ośrodków naukowych w kraju i za granicą, stara się pogodzić wspomniane podejścia."(...)