Przeglądaj wg Autor "Niemiec, Joanna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Needs analysis for a specialized learner population: A case study of learners from medical college(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Niemiec, JoannaAnaliza potrzeb językowych osób uczących się odgrywa istotną rolę w przygotowywaniu i opracowywaniu kursów językowych oraz lektoratów z języka specjalistycznego. Jest ona także ważnym źródłem informacji umożliwiającej interpretację problemów i oczekiwań uczestników zajęć. Wyniki analizy pozwalają na lepsze poznanie biegłości językowej docelowych odbiorców oraz dalsze rozwijanie ich umiejętności w komunikowaniu się. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum. Celem było określenie potrzeb studentów uczących się języka angielskiego specjalistycznego. Badanie uwzględnia czas nauki języka, opinie o tym, jak ważna jest nauka języka angielskiego specjalistycznego w przyszłej karierze zawodowej, samoocenę trudności w uczeniu się (obszary oraz braki językowe wymagające dalszej pracy, trudności w opanowaniu konkretnej umiejętności językowej, sposób oraz zakres poprawy umiejętności), sugestie tematów, jakie powinny się w opinii studentów znaleźć w sylabusie, ocenę stylów uczenia się oraz stylów nauczania przez lektorów i wykładowców. Wyniki badania pokazują, że nauka języka angielskiego specjalistycznego jest istotna dla studentów, i pozwolą na opracowanie sylabusa, który będzie uwzględniać konkretne potrzeby językowe w kontekście dyscyplin medycznych oraz przyszłej pracy zawodowej.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2016 : Foreign languages in education, science and culture(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Freundlich, Jerzy; Donesch-Jeżo, Ewa; Kusiak-Pisowacka, Monika; Niemiec, Joanna; Małocha, Joanna; Kościńska, Agnieszka; Kliś, Maria; Hołobut, Agata; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Cieślak, Michał; Donesch-Jeżo, Ewa; Majchrowski, Jacek M.