Przeglądaj wg Autor "Pietruszka-Ortyl, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja The specific nature of knowledge transfer in municipal organisations(MAŁOPOLSKA SZKOŁA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KRAKOWIE, 2018) Prorok, Magdalena; Pietruszka-Ortyl, AnnaObjectives: The main objectives of this paper are to determine the conditions of the transfer of knowledge in municipal enterprises, to identify the subprocesses of knowledge transfer along with the methods used in their implementation, and to determine the rules for knowledge transfer recommended for use in municipal enterprises. Research Design & Methods: The literature studies method, the critical analysis method and a case study was used with the support of surveys and in-depth interviews. Findings: It was found that in the studied organisation – Cracow Waterworks – there are favourable conditions for knowledge transfer. One takes actions aiming at shaping organisational culture based on mutual trust, focused on promotion and support of transfers, including knowledge sharing. It seems that the management, in its daily organisational behaviour and actual attitudes, meets standards and values focused on team forms of work organisation, the creation of a supportive atmosphere, respect for the rule of reciprocity, promoting altruistic attitude in sharing knowledge, and building positive the reputation of a given employee. Indisputably, these phenomena are catalysed by a sense of safety of employment and average job seniority. Implications / Recommendations: Main recommendations for the surveyed organisation (Cracow Waterworks) are to focus on acquiring knowledge from outside the organisation and sharing, especially tacit knowledge. It was noticed that in the studied municipal company knowledge is shared only through direct interactions, most often through individual and direct contact, often in the form of tacit knowledge. More efforts are needed to expand the organisational level of knowledge sharing - here support can be sought via technical solutions, preserving the context of motivational system and the organisational culture. A reliable social and technical infrastructure of the knowledge environment should also be built. Another important challenge should be to construct a system of knowledge transfer that takes into account its inter-organisational dimension. It is recommended to shape an appropriate organisational culture – culture promoting knowledge – and create an appropriate context for the implementation of this process with the participation of knowledge. Contribution / Value Added: Taking into account the conditions of operation of municipal enterprises, general principles and detailed guidelines have been formulated to support the effective implementation of the knowledge transfer process in these specific organisations operating in the special context of municipal management.Pozycja Współczesne problemy w zarządzaniu organizacjami(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Adamus, Wiktor; Strzelecki, Marek; Pietruszka-Ortyl, Anna; Winkler, Renata; Galata, Stanisław; Smutek, Halina; Potocki, Arkadiusz; Łyżwa, Anna; Pietrzyk, Urszula; Gzyl, Renata; Ziarko, Janusz; Tyrańska, Małgorzata; Gardyła, Jan; Strada, Anna; Walas-Trębacz, Jolanta; Szakál, Zoltán; Adamus, WiktorZe wstępu: Prezentowana praca ma, podobnie ja cała nauka o zarządzaniu, charakter interdyscyplinarny. W centrum refleksji znajdują się współczesne problemy w zarządzaniu organizacjami. Sukces każdej organizacji zależy od wielu czynników takich jak: zasoby ludzkie, finansowe, kapitałowe, technologiczne i informacyjne, których ilość, jakość i koszt zależy nie tylko od procesów zachodzących wewnątrz organizacji, ale również od czynników znajdujących się w jej otoczeniu. Analiza uwarunkowań wszystkich czynników może wyznaczyć ścieżkę optymalnych rozwiązań. Duże zróżnicowanie tematyczne prezentowanych artykułów w książce spowodowało wydzielenie w niej dwóch części, do których zakwalifikowano poszczególne prace. Pierwszą część pracy stanowi dziewięć artykułów odnoszących się do kultury organizacji i procesu komunikowania się. Drugą grupę artykułów stanowi sześć prac dotyczących bezpieczeństwa, przedsiębiorczości i konkurencyjności organizacji. Praca jako owoc interdyscyplinarnego wysiłku, jest przeznaczona do wykorzystania w procesie edukacji ekonomicznej, szczególnie na kierunkach studiów: Zarządzanie, Ekonomia oraz pokrewnych. Polecamy ją również menedżerom różnych podmiotów gospodarczych (firm i instytucji) w kreowaniu przewagi konkurencyjnej. Jesteśmy świadomi tego, że zakres zamieszczonych artykułów w pracy nie wyczerpuje wielu problemów zasygnalizowanych w temacie książki. Wyniki zaprezentowanych badań mogą stanowić podstawę do stawiania dalszych pytań, studiów i efektywnych rozwiązań.Pozycja Wybrane aspekty zarządzania organizacjami(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Adamus, Wiktor; Znańska-Kozłowska, Katarzyna; Palka, Jakub; Moś, Joanna; Baran, Michał; Gach, Daniel; Potocki, Arkadiusz; Pietruszka-Ortyl, Anna; Burda, Jacek; Mikuła, Bogusz; Szewczyk, Jan; Gręda, Anna; Gardyła, JanZe wstępu: "Prezentowane artykuły są wynikiem badań prowadzonych w Katedrze Zarządzania i Edukacji Prakseołogicznej Krakowskiej Szkoły Wyższej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Autorami są pracownicy Katedry oraz doktoranci i habilitanci, realizujący swe rozprawy na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Warszawskim oraz na Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Po wejściu Polski do struktur Unii Europejskiej polskie firmy muszą sprostać licznym wyzwaniom i pokonać wiele barier, by nadrobić wciąż znaczący dystans, jaki dzieli nas od krajów byłej „piętnastki”. Strategia integracji jest określona z jednej strony przez diagnozę stanu polskiej gospodarki, a z drugiej przez obraz gospodarki Unii Europejskiej. Podstawowymi problemami wymagającymi pilnego rozwiązania, a determinującymi rozwój polskich firm są obecnie: strategia ich działania, wzrost jakości i konkurencyjności produktów i usług, znacząca poprawa wyników ekonomicznych. Sukcesywne rozwiązywanie tych i innych wyzwań wymaga wiedzy, umiejętności, a także innowacyjności, kreatywności i współdziałania wszystkich członków organizacji. Duże znaczenie w tym trudnym procesie zarządzania organizacjami ma motywacja pracowników, których zadowolenie z pracy powinno wiązać się ze wzrostem efektywności ich działania."(...)