Przeglądaj wg Słowo kluczowe "środowisko przyrodnicze"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Środowisko przyrodnicze i człowiek w Japonii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Mydel, RajmundZE WSTĘPU: Zasadniczą treścią niniejszej pracy jest szczegółowa charakterystyka rozbudowanego zespołu elementów środowiska przyrodniczego Japonii, z uwzględnieniem charakteru i stopnia ich wpływu na różne dziedziny życia. Zaprezentowana zostanie w niej z jednej strony, szeroka grupa rozmaitych sposobów wykorzystywania przez człowieka zasobów środowiska przyrodniczego, z drugiej natomiast różnorodne zagrożenia, wynikające z wyjątkowej aktywności wybranych elementów tego środowiska: m.in. trzęsień ziemi, wulkanizmu czy tajfunów. Uwzględnione zostaną. wysiłki mieszkańców zmierzające do ograniczenia lub wręcz eliminacji naturalnych zagrożeń dla ich aktywności gospodarczej, oraz katastrofalne dla przyrody i ludności następstwa zaburzeń i degradacji środowiska przyrodniczego. Przedstawione zostaną działania w zakresie kontroli, ochrony i odbudowy zdegradowanego środowiska przyrodniczego Japonii, podjęte w ramach narodowej polityki zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Społeczeństwo w harmonii ze swoim środowiskiem przyrodniczym”.Pozycja Sześciolatek w szkole(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Jarosz, Ewa; Zajęcka, Beata; Pękala, Anna; Królica, Maria; Juszczyk-Rygałło, Joanna; Bobik, Bogumiła; Sochacka, Izabela; Moczia, Krystyna; Vargová, Mária; Krzywoń, Danuta; Łączyk, Małgorzata; Klasik, Adam; Burczyk, Irena; Jarzyńska, Irena; Piekaj-Stefańska, Dorota; Chanasová, Zuzana; Szafrańska, AnidaZe wstępu: "Prezentowana monografia jest efektem pracy autorów, którzy pochodzą z różnych ośrodków naukowych. Indywidualne zainteresowania badawcze, poglądy oraz doświadczenie przełożyły się na wielowątkowość poruszanych zagadnień. Publikacja zawiera zarówno artykuły o charakterze teoretycznym, Zgromadzony materiał, mimo różnorodności poruszanych problemów, pozwolił na wyodrębnienie pięciu grup tematycznych. Pierwsza grupa obejmuje prace podejmujące wieloperspektywiczną refleksję nad szkołą jako instytucją, do której trafi a dziecko sześcioletnie, w której dostrzegana powinna być i rozwijana podmiotowość ucznia. Druga grupa tematyczna obejmuje teksty, których autorzy skupili się na problematyce dojrzałości szkolnej. Kolejną grupę zagadnień reprezentuje pięć prac poświęconych tematyce specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Kolejną grupę zagadnień reprezentują opracowania poruszające problematykę rozwiązań metodycznych. Ostatnie dwa teksty wyróżnione zostały nie ze względu na wspólną problematykę, ale ze względu na specyfikę i wagę podejmowanych problemów. Tekst Zuzany Chanasowej porusza temat kształtowania chrześcijańskiej osobowości dziecka w wieku przedszkolnym. Monografię kończy interesująca praca Adama Klasika, Magdaleny Łączyk i Danuty Krzywoń, w którym Autorzy odnosząc się do wypowiedzi wielu rodziców na temat obniżenia wieku obowiązku szkolnego zadają śmiałe pytanie: Kto sobie nie poradzi – dziecko, czy może sami rodzice? Zainteresowany Czytelnik znajdzie odpowiedź na to pytanie w końcowej części tekstu"(...).