Przeglądaj wg Słowo kluczowe "China"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 53
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Arktyczne aspiracje Chin a ich relacje z Federacją Rosyjską(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Śliwa, Zdzisław; Olech, Aleksander Ksawery; Dutkiewicz, PiotrArktyka to obszar bogaty w surowce naturalne, takie jak gaz ziemny oraz ropa naftowa. Pod względem strategicznym topniejące lodowce odkrywają możliwości otwarcia nowych szlaków żeglugowych, co jest istotne zwłaszcza w transporcie towarów. Droga ta może stać się alternatywą dla tradycyjnych szlaków i istotnie skrócić czas dostarczenia surowców. Celem artykułu jest przedstawienie chińskich aspiracji politycznych wobec Arktyki. W analizie szczególnie podkreślono relacje Chin z Federacją Rosyjską, które wpływają na ich strategie wobec terenów arktycznych. Rosja dostrzega szanse wynikające z kontaktów z Chinami, zwłaszcza w sferze ekonomicznej i częściowo militarnej – mają one niwelować wpływy Stanów Zjednoczonych. Z drugiej jednak strony sceptycznie spogląda na wizję chińskiego Polarnego Jedwabnego Szlaku, który naruszałby silną pozycję Rosji w Arktyce.Pozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 2, 2012(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Chorośnicki, Michał; Gacek, Łukasz; Szot, Wiesław; Hać, Ryszard; Kwieciński, Mirosław; Liber, Janusz; Wojtycza, Janusz; Lasoń, Marcin; Ibek, Anna; Budzowski, KlemensPozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2019, nr 1 (XXXIV) : Niemcy wobec problemów bezpieczeństwa i współpracy międzynarodowej w XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Molo, Beata; Kruk, Aleksandra; Koszel, Bogdan; Kiwerska, Jadwiga; Malinowski, Krzysztof; Dobosz-Dobrowolska, Joanna; Morozowski, Tomasz; Ciesielska-Klikowska, Joanna; Bielawska, Agnieszka; Kubiak, Piotr; Trajman, Joanna; Świder, Małgorzata; Szołdra, Kamil; Gibas-Krzak, Danuta; Stępniewska, Paulina; Gawron, Dominika; Marcinkowski, DominikZ wprowadzenia: "Pierwsze ćwierćwiecze XXI wieku obfituje w dyskusje na temat wagi i znaczenia wyzwań międzynarodowych. Również niemieccy politycy prezentują strategie i programy osiągania przez Niemcy celów i interesów na arenie międzynarodowej. Ocena realizacji niemieckiej polityki bezpieczeństwa oraz poziomu współpracy międzynarodowej wymaga uwzględnienia wielu czynników o charakterze podmiotowym i przedmiotowym. Minister obrony Ursula von der Leyen proponowała „przywództwo z centrum”, a prezydent Joachim Gauck postulował zwiększenie „odpowiedzialności międzynarodowej” Niemiec. Podczas gdy minister spraw zagranicznych Guido Westerwelle opowiedział się za trwaniem przy „kulturze wstrzemięźliwości”, socjaldemokraci Sigmar Gabriel i Frank-Walter Steinmeier optowali za polityką zaangażowania Niemiec. Kanclerz Angela Merkel odnosząc się do dyskusji dotyczących rozbrojenia podkreślała, że odstraszanie stanowi istotny element stabilizacji środowiska międzynarodowego i postulowała realistyczne podejście do problematyki zbrojeń."(...)Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2023, nr 2 (LI) Współczesne problemy bezpieczeństwa międzynarodowego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Liber, Janusz; Kowalski, Sławomir; Sendek, Robert; Marciniak, Zofia; Stojecka-Zuber, Renata; Wojtycza, JanuszWprowadzenie: "Współcześnie pojawiające się problemy bezpieczeństwa międzynarodowego stają się coraz bardziej złożone, nieprzewidywalne i groźne w skutkach. Ich skomplikowana natura wynika m.in. z postępujących procesów globalizacji, prowadzących do wzrastającej współzależności państw i instytucji międzynarodowych, w ramach której przenikają się nie tylko kwestie społeczno-gospodarcze, ale i polityczne. W kontekście bezpieczeństwa regionalnego i globalnego wciąż istotne są zagrożenia konwencjonalne: konflikty międzypaństwowe i wojny domowe. Z całą jaskrawością pokazują to problemy w obszarze bezpieczeństwa energetycznego i żywnościowego, jakie wywołała inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. W ostatnich latach wzrasta także napięcie w relacjach pomiędzy Tajwanem a Chinami, a ich ewentualny konflikt zbrojny groziłoby poważnymi konsekwencjami nie tylko dla bezpieczeństwa regionalnego, ale i globalnego."(...)Pozycja Bliski Wschód jako region zintensyfikowanego oddziaływania i wpływów Chińskiej Republiki Ludowej w drugiej dekadzie XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Czornik, KatarzynaIn the second decade of the 21st century, there was a definite intensification of China’s interest in the Middle East. Since then, the Middle East has become one of the priority areas of Chinese investments, interests and goals represented by Beijing’s foreign policy. This resulted from several determinants. First of all, the beginning of the second decade of the 21st century marks the emergence of the so-called Fifth Generation of China’s Leaders. Xi Jinping abandoned the low profi le strategy and gave priority to the implementation of Chinese Dream with its leading goal to reconstruct Greater China and experience the renaissance of the modern state that has already influenced various parts of the world, including the Middle East. Moreover, Beijing’s interest in the Middle East has focused on economic and technological determinants (oil imports), the absorbtion of technological innovations by the region’s countries (including 5G and cooperation with Huawai) as well as the countries’ location along the New Silk Road. Additionally, to achieve its goals in the Middle East, Beijing has to face competition with the United States. Therefore, China has adopted a strategy of non-military engagement in the Middle East without supporting any side of the conflict. Pax Americana versus Pax Sinica in the third decade of the 21st century will become a permanent determinant shaping the Middle East balance of power, with the permanent intensifi cation of China’s infl uence in the region.Pozycja BRICS jako forum współpracy i rywalizacji Chin oraz Rosji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Saskowski, MaciejDyskusję komentatorów politycznych na temat BRICS (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i RPA) zdominowały dwie narracje. Pierwsza twierdzi, że trwające od kilku lat zacieśnianie współpracy krajów grupy BRICS jest budowaniem alternatywnego bloku gospodarczego wobec tracącego globalną władzę świata Zachodu. Według drugiej, istnieje zbyt dużo różnic między Chinami, Rosją, Indiami, Brazylią i RPA, by starania zdominowania międzynarodowej polityki XXI wieku mogły się urzeczywistnić; postrzega BRICS jako kampanię ekstrawaganckiej retoryki bez widocznych osiągnięć. Jednak w jednej kwestii zwolennicy obu teorii się zgadzają: kluczem do przetrwania struktury BRICS jest efektywna interakcja między dwoma głównymi graczami – Rosją i Chinami. Moskwa i Pekin konsekwentnie promują BRICS, jako projekt gospodarczy, w którym oba państwa wyznaczają nowy paradygmat geopolityki. Przedstawiają BRICS jako otwarte pole rozwoju strategicznego, które daje wielkie możliwości do rozwoju potencjału nowej matrycy stosunków międzynarodowych rozwijanych przez Rosję i Chiny. Jednak wysiłki wizerunkowe nie są w stanie ukryć istotnych różnic w rzeczywistych postawach obu państw. Mimo wielu spornych kwestii, współpraca militarna, handlowa i dyplomatyczna Rosji oraz Chin zacieśnia się. Eksperci ostrzegają jednak, że Pekin jest dla Moskwy zbyt potężnym sojusznikiem, dlatego też kosztem Rosji będzie realizował własne interesy. Jaka jest szansa powstania rosyjsko-chińskiej ententy? Czy BRICS jest dla obu graczy forum współpracy czy raczej rywalizacji? Słowa kluczowe: BRICS, Chiny, Rosja, rywalizacja, współpracaPozycja Budując wspólnotę: o konfucjańskiej demokracji w Chinach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Kościański, ArturIn this article the author points out that analyzing the role of Confucianism in Chinese society, and in particular the role of the Contemporary New Confucianism in relation to the possibility of establishing democracy in the ‘Middle Kingdom’, one should adopt the perspective of the widest possible openness to the values practiced there today. Adaptation of democracy to the circumstances of historical, cultural and political is evident. The values existing in Chinese society – those derived from tradition, and those created in the course of changes in the last century – will hardly shape democratic values. Confucian model of democratization can vary between conservative Confucian model of parliament and extreme political liberalism where “everyone is sovereign, all are subjects”. Democracy – or more precisely “Confucian democracy” – in China will be born with a moral conformity between the human individual and the state that reasonable public trust and turn them into co-government. It was then that the power of a “new contract” will arise new Chinese institutions of democracy, concludes the author.Pozycja China -Taiwan relations and their implications for international security(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Tworkowski, BogdanThe victory of the communist forces in the civil war in China resulted in the flight of the government, with the defeated leader Chiang Kai-shek and about 2 million followers, to the island of Taiwan. Hoping for a change in the situation, the President of the Republic of China announced temporary move of the capital of China to Taiwan. At the same time Chinese Communist Party, led by Mao Zedong, took control of the entire territory of mainland China, with the capital in Beijing, announcing the establishment of the People’s Republic of China. This article deals with the assessment of the relationship between those two entities, that have coexisted unchanged since 1949. During this period, they followed different political pathways, but they invariably absorbed international opinion and affected the level of international security. Inspiration to take up this topic came from the significant deterioration of the international situation, influenced by the relationship between the People’s Republic of China and the Republic of China.Pozycja China's Trade with ASEAN Nations: CAFTA Perspective(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011) Majchrowska, Elżbieta1 stycznia 2010 roku zaczęła działać nowa strefa wolnego handlu między Chinami a Stowarzyszeniem Krajów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN), czyli tzw. CAFTA (China-ASEAN Free Trade Agreement). Jest to aktualnie najbardziej rozległa i trzecia pod względem wielkości PKB strefa wolnego handlu (po UE i NAFTA). Podpisane porozumienie umożliwi krajom ASEAN uzyskanie swobodnego dostępu do najbardziej dynamicznie rozwijającego się rynku. Z kolei Chiny zwiększą swoje wpływy, zarówno polityczne, jak i i ekonomiczne w Azji Południowo-Wschodniej, co może dać im przewagę nad regionalnymi konkurentami. Ponadto duża skala zjawiska trójstronnej współpracy w regionie powoduje rozwój handlu partnerów uczestniczących w przedsięwzięciach, a finalnie pobudza handel światowy. Sprzyjać temu będzie wzrost konkurencyjności chińskiej gospodarki.Pozycja China: Paving the Way to Carbon Neutrality(Oficyna Wydawnicza AFM, 2021) Gacek, ŁukaszZmiany klimatu to jedno z największych wyzwań, przed jakim stanęła ludzkość w XXI w., wpływają bowiem na różnorodność biologiczną, oddziałują na wiele sektorów gospodarki i społeczeństwo. Te zagrożenia wymagają w długiej perspektywie czasowej podjęcia międzynarodowej współpracy w walce z globalnym ociepleniem, przy jednoczesnym dążeniu państw do zapewnienia zrównoważonego rozwoju. Zmieniająca się rola Chin w globalnych mechanizmach zarządzania klimatem w coraz większym stopniu przykuwa uwagę społeczności międzynarodowej. W marcu 2021 r. Chiny przedstawiły 14. Plan Pięcioletni na lata 2021–2025, który określił, w jaki sposób ta największa światowa gospodarka i jednocześnie największy światowy emitent gazów cieplarnianych zamierza zrealizować cel osiągnięcia zerowej emisji netto do 2060 r. W artykule skonfrontowano obecny proces dekarbonizacji z celami energetyczno-klimatycznymi uwzględnionymi w 14. Planie Pięcioletnim. Analizie poddano środki działania, jakie Chiny zamierzają podjąć w związku z realizacją celu neutralności węglowej do 2060 r.Pozycja Chińska Republika Ludowa wobec napięć i kryzysu w relacjach USA-Rosja(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Bednarz, ŁukaszThe goal of this paper is to contemplate on Beijing’s approach to the growing US–Russia tensions in the contemporary world. Escalating frictions between these two global powers caused by the outbreak of the Ukraine crisis create a new international environment in which China has much to gain but also much to lose depending on its stance. The Communist Party of China has to consider both internal and external conditions in order to strike the perfect balance in its foreign policy. The interdependence of the contemporary world will make this a difficult feat. This paper will present a brief summary of official Chinese statements from top level government offi cials along with a selections of official media coverage of the Ukraine crisis with a short analysis. I will also try to cover the growing relations between Russia and the People’s Republic of China in the wake of the US–Russia power struggle. Finally I will attempt to asses if China is the biggest benefactor this new trend in global politics.Pozycja Chińska strategia na Bliskim Wschodzie w XXI wieku-Ewolucja kluczowych elementów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Brona, AdrianWraz z rosnącym statusem Chińskiej Republiki Ludowej na arenie międzynarodowej zmieniają się interesy oraz założenia polityki zagranicznej tego państwa. W niewielu regionach świata ta transformacja jest równie widoczna jak na Bliskim Wschodzie. W XXI wieku zaangażowanie Chin na tym obszarze rosło dynamicznie się z powodu trzech procesów: rozwoju chińskiej gospodarki, rosnących ambicji mocarstwowych Pekinu oraz zwiększenia się niestabilności regionu po wybuchu Arabskiej Wiosny Ludów. Wynikające z tego cele strategiczne obejmują pozyskiwanie surowców naturalnych, promowanie własnych inicjatywach międzynarodowych wśród państw regionu i próbę rozwiązania lokalnych problemów bezpieczeństwa. Wrastające zaangażowanie rodzi jednak dylematy, z którymi Chiny się wcześniej nie stykały. Najważniejszym z nich jest zachowanie neutralności w sytuacji konfliktu pomiędzy różnymi partnerami. Słowa kluczowe: Chiny, Bliski Wschód, strategia Chin, surowce naturalne, pas i szlak, Xinjiang, wojna w SyriiPozycja Chiny i Rosja wobec globalnych wyzwań zmian klimatu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Młynarski, TomaszStanowisko Chin i Rosji wobec międzynarodowych wyzwań zmian klimatu istotnie się różni. O ile Chiny weszły w stadium transformacji ekologicznej, podejmując wysiłek na rzecz zwiększenia udziału niskoemisyjnych źródeł energii w bilansie energetycznym kraju, o tyle Rosja strzeże interesów gospodarczych opartych na polityce promocji węglowodorów jako towaru eksportowego. Chińska polityka klimatyczna i transformacja w kierunku poszerzenia udziału czystej energii w krajowej strukturze dostaw energii odgrywa istotną rolę w kreowaniu światowych trendów, a w dłuższej perspektywie może doprowadzić do przewodniej roli Chin w walce ze zmianami klimatu. Rosja deklaruje, że będzie wywiązywała się z paryskiego porozumienia klimatycznego, jednakże postęp w dostosowaniu gospodarki do wymogów redukcji emisji GHG pozostaje ograniczony, a główny nacisk jest położony na potencjał pochłaniania emisji przez rozległe rosyjskie lasy. W Rosji brakuje znaczących kroków na rzecz transformacji gospodarczej i skutecznych działań zmniejszających energochłonność gospodarki. W konsekwencji obydwa kraje inaczej definiują potencjalne korzyści gospodarcze z dążenia do czystszego bilansu energetycznego i nie są związane partnerstwem technologicznym w wymiarze polityk klimatycznych. Słowa kluczowe: Chiny, Rosja, zmian klimatu, porozumienie paryskie, XXI wiekPozycja Chiny: Potencjał (gospodarczy, polityczny i militarny) jako instrument kształtowania nowego układu międzynarodowego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Żukrowska, KatarzynaGospodarka ChRL przeszła przez kilka etapów reform i zmian, które pozwoliły na awans gospodarczy, polityczny i militarny tego państwa. Objęło to okres od 1979 r., kiedy zaczęto w ChRL wdrażać pierwsze reformy. Reformy rozpoczęto od zmian w rolnictwie, co miało na celu poprawę zaopatrzenia w żywność. Oznacza to, że dojście do obecnej pozycji ChRL w świecie zajęło prawie pół wieku. W artykule przedstawia się stopniową ewolucję polityki i jej wpływ na gospodarkę oraz na budowanie potencjału polityczno-militarnego w skali regionu i świata. Przedstawia się tu prognozy zmian przy założeniu dotychczasowego trendu rozwoju w kontekście zarówno regionalnych, jak i globalnych graczy. Podkreśla się znaczenie w tym procesie rozwiązań, które decydowały o „otwarciu gospodarki” na napływ technologii, handel czy transfery bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Odrębnym problemem jest wskazanie na układy sojusznicze i ich ewolucję oraz instrumenty stosowane w polityce zagranicznej. Omawia się tu m.in. bieżące napięcia w relacjach np. z USA na tle tzw. „wojen handlowych”. Podsumowanie artykułu zawarte jest w możliwych scenariuszach, które mogą znaleźć zastosowanie w przyszłości w polityce ChRL. Słowa kluczowe: Chiny, gospodarka ChRL, handel bronią, potencjał polityczny, potencjał gospodarczy, potencjał politycznyPozycja Cross-Strait Relations in Financial Services the Hong Kong Case in Perspective(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Shin-Ouyang, CherngBilateral financial linkages between Taiwan and mainland China are developing at a retarded pace. Relative to robust flows in the physical sphere, namely, trade and (unilateral) investment-parallel move in the sphere of circulation lag substantially behind. On the surface, this is due to the onerous lack of any official framework accord which may legitimize and facilitate banking and financial activities both ways. But the real cause is structurally more deep-seated and it defies reasoning from purely economic perspectives. It is understandable, therefore, that activities that are free from, or less intervened by, the visible hand - the public authority - or any convention requiring mutual consent would perform better. The case is totally different for Hong Kong, for with the latter there is no “split” or “conflict” of goals between the goveming body and the govemed. In more detail, this short note intends to characterise the current cross- Strait financial linkages by drawing reference from the rapidly-integrating PRC-Hong Kong counterpart. It is argued that to avoid further losses arising from superinefficiency in the businesses there is an urgent need to bridge the fault lines.Pozycja Cztery role Ameryki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Kuźniar, RomanArtykuł przedstawia międzynarodową rolę Stanów Zjednoczonych w ciągu ostatnich trzydziestu lat. Bardziej precyzyjnie możemy mówić o czterech następujących po sobie rolach Ameryki w tym czasie. Najpierw jako lidera wolnego świata i rywala Związku Sowieckiego w końcówce zimnej wojny (G.H. Bush). Po drugie, jako globalnego przywódcy w latach 90., w czasie uważanym za „jednobiegunowy moment” (B. Clinton). Po trzecie, upadłego hegemona po fiasku narzucenia światu globalnej hegemonii w czasie podwójnej kadencji G.W. Busha. Wreszcie, powściągliwego przywództwa USA sprawowanego przez B. Obamę. Trzydziestoletnie globalne przywództwo jak się zdaje wyczerpało moralnie Amerykę, co pokazała elekcja D. Trumpa. Ten wybór stawia pod znakiem zapytania przyszłość USA jako globalnego przywódcy.Pozycja German Chinapolitik in the Era of the Belt and Road Initiative(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Ciesielska-Klikowska, JoannaRelacje niemiecko-chińskie na przestrzeni ostatnich lat uległy znacznej intensyfikacji. W ramach budowy Inicjatywy Pasa i Szlaku (od 2013 r.) Chiny dążą do wzmocnienia stosunków z Republiką Federalną Niemiec, budując je jako alternatywę dla pogarszających się relacji transatlantyckich. To Niemcy mają być obecnie ich głównym partnerem w promocji wolnego handlu, ochronie klimatu i budowie świata wielobiegunowego. W tym celu ChRL wygaszają kwestie sporne z RFN, np. przyspieszając legalizację niemieckich fundacji politycznych w Chinach. Nasilenie relacji chińsko-niemieckich nie oznacza jednak braku występowania problemów i pól rywalizacji na płaszczyznach politycznych i gospodarczych. Ogromnym wyzwaniem dla Berlina pozostaje w ostatnich latach m.in. kwestia budowy chińskiej strefy wpływów w Europie Środkowej i Wschodniej poprzez format współpracy 16+1, problem przejmowania strategicznych przedsiębiorstw niemieckich, a także chińska aktywność inwestycyjna w Afryce. Artykuł naświetla podejście Niemiec do wybranych problemów w relacjach z ChRL, analizując współczesną Chinapolitik. Tekst podzielony został na kilka części – w pierwszej z nich autorka naświetla współczesne relacje niemiecko-chińskie, następnie analizuje pola krytyczne współpracy i rywalizacji zarazem (inicjatywa 16+1, chińskie przejęcia strategicznych firm w Niemczech, współzawodnictwo w Afryce), by zakończyć całość podsumowaniem.Pozycja Implications of the China-Taiwan tensions for the international economic security(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Liber, JanuszThe economy of Taiwan began to take shape after the occupation of the island by Japan under the peace treaty with the Chinese Qing Empire in 1895. After that, Tokyo began to actively invest in the development of a new territory: railroads, factories and defense enterprises were built. In this way, an industrial base was created that Taiwan uses to this day. After Japan’s defeat in World War II, the island briefly returned to the Republic of China. However, there was a civil war in the country between the communists and nationalists, who rallied around Chiang Kai-shek, who eventually lost and withdrew to Taiwan with his associates. Taipei officially named the new state the “Republic of China” and has declared and continues to declare claims against the entire territory of China. Beijing, on the other hand, regularly declares that Taiwan is part of the People’s Republic of China and has announced its reunification with the “rebellious island”. The article deals with the economic consequences for the world economy resulting from the potential crisis between China and Taiwan. The subject is inspired by the dependence of the economies of many countries, including the United States and the European Union, on products supplied from the region of East Asia, especially by Taiwan, which in the event of a crisis in relations between conflicted countries may create threats to the international economic security.Pozycja Konfucjańska idea wielkiej jedności w myśli politycznej Czang Kaj-Szeka i Mao Zedonga(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Łozińska, TeresaThe Confucian concept of the Great Unity, which refers to a utopian vision of the ideal world in which everlasting peace and harmony prevail, has been for centuries a reference point for the most illustrious Chinese thinkers and emperors in their reflection about the Middle Kingdom and its society. The paper examines understanding and interpretation of the concept of the Great Unity by the two most influential Chinese leaders of the 20th century, Jiang Jieshi and Mao Zedong, who were inspired by this Confucian concept in building a new society and state in the times of the epochal transitions and creation of a new order. The paper begins with an analysis of the political doctrine of Sun Yat-sen, the Three Principles of the People, which was aimed at realization of the Great Unity and had a strong influence on Jiang Jieshi’s political thought. The fi rst part of the paper examines the concept of the Great Unity in the political thought of Jiang Jieshi. It concerns, i.a., economical, political, and social ideal of the concept of the Great Unity, and Jiang’s interpretation of Sun Yat-sen’s principle of people livelihood and the theory of the Confucian scholar Kang Youwei, both of which infl uenced Jiang’s understanding of the concept of the Great Unity. The second part of the paper examines the concept of the Great Unity in the political thought of Mao Zedong. It concerns Mao’s interpretation of history with its division into three periods and links between Mao’s thought, the theory of Kang Youwei and the Marxist tradition. The signifi cance of the concept of the Great Unity in contemporary offi cial ideology of the Communist Party of China is also analyzed in the paper.Pozycja Konsekwencje wykorzystywania informacji poufnych w obrocie giełdowym w teorii i praktyce na przykładzie USA oraz Chin(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Potok, RadosławLawyers writing about insider trading often reproduce the assumption that this phenomenon prevents the development of the stock exchange. The author takes on the workshop the assumption, whether the stock market actually cannot develop in the presence of insider trading. The examples of the US and China show that the use of confidential information and the development of exchanges are poorly correlated with each other.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »