Przeglądaj wg Słowo kluczowe "Facebook"
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Application of social media in political communication of local leaders in election processes (on the example of Facebook’s use by mayors of voivodship cities in Poland in the 2010 election campaign)(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2011-12) Piechota, GrażynaWykorzystanie w procesach komunikacji politycznej serwisów społecznościowych (in. mediów społecznych) należy do wciąż nowych zjawisk, których rola jednak rośnie. Idea wykorzystania nowych mediów w komunikacji politycznej, to idea budowania płaszczyzny do interaktywnego dialogu, którego celem jest nie tylko informowanie otoczenia, ale także aktywizowanie go do prowadzenia debaty, zwłaszcza w aspekcie lokalnym. Opisane w artykule wykorzystanie Facebooka (najpopularniejszego zarówno na świecie – ok. 600 mln użytkowników, jak i w Polsce-ponad 5 mln użytkowników) serwisu społecznego w komunikacji politycznej, którą prowadzą lokalni liderzy – prezydenci miast wojewódzkich w Polsce, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób z tego narzędzia korzystają liderzy lokalni w okresie kampanii wyborczej oraz podczas sprawowania mandatu. Dane pozyskane w badaniu potwierdzaj ą ogólne tendencje, iż media społecznościowe stanowią nowe narzędzie, ale zarazem kreują nową płaszczyznę do publicznej debaty. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak zmian postaw tak wśród samych polityków, poprzez wykorzystywanie procesów komunikacji do prowadzenia dialogu z otoczeniem a nie tylko jednostronnego nadawania komunikatów, jak i obywateli, którzy powinni wykorzystywać te media do angażowania się w realizację zadań publicznych. Istotnym w badanym kontekście jest szukanie zależności pomiędzy aktywnością lokalnego lidera w mediach społecznościowych a uzyskiwanym poparciem wyborczym oraz wykorzystywaniem nowych mediów do debaty z otoczeniem w okresie sprawowania kadencji oraz podczas kampanii wyborczej.Pozycja Election Campaign for Local Government in the Perspective of Local Government Press(David Publishing Company, 2015-03) Piechota, GrażynaLocal government press is one of important channels of conveying information in the local space. Its functions are being constantly redefined as a result of the changing paradigm of communicating on the local level. Local government press gains particular importance during any election campaign becoming the carrier of information for local authorities seeking reelection. The following text presents the results of research carried out in selected cities with poviat rights in the last quarter of 2014, during the local government election campaign in Poland.Pozycja Media in election processes(Univerzita Sv. Cyrila a Metoda Trnava, 2011) Piechota, GrażynaPozycja Mixer magazyn studentów nr 44, marzec 2011(2011) Zdechlikiewicz, DorotaFacebook, Twitter, Nasza-Klasa, (GG, Skype, e-mail, SMS, MMS, telewizja, radio, prasa... Można by było długo wymieniać sposoby, jakich używamy współcześnie do porozumiewaniu się. Polok informacji zalewa nas niczym wczesnowiosenne roztopy. Czy jednak ów natłok wiadomości powoduje, że jesteśmy świetnie zorientowani w otaczającym nas świecie, czy tez dezorientuje nas coraz bardziej? informacja jest w dzisiejszych czasach głownie towarem. Można Ją sprzedać, kupie, można nią manipulować t używać jako broni „zaczepno odpornej”. Informacją żonglujemy wszyscy, począwszy nd polityków i dyplomatów poprzez dziennikarzy, reporterów, menedżerów wszelkiej maści aż po nas samych. Tak, taki My także używamy informacji nu każdym kroku Po to właśnie na portalach społecznościowych pojawiają się zakładki i przyciski pozwalające nam obwieścić wszem wobec, że jesteśmy świetni (bo mamy osób, które nas lubią), że jesteśmy kulturalni (bo codziennie wklejamy koleiny link z muzyczką t YouTube), że właśnie rozstaliśmy się kolejnym partnerem (wymuszając w ten sposób lawinę współczucia). Powielamy, pobieramy, podwieszamy, popieramy, potępiamy..., czyli, informujemy W tym szaleństwie warto jednak od czasu do czasu zdobyć się na szczyptę racjonalizmu, włączyć sobie j innym filtr zdroworozsądkowego spojrzenia na świat, a czasem po prostu zatęsknić za zapachem papieru i atramentu, za romantyzmem ręcznego pisania listów... Warto również zdać sobie sprawę z tego, że informacja bywa towarem niebezpiecznym. Dlatego właśnie w marcowym numerze Waszego ulubionego magazynu obok artykułów o informacji przedstawiamy Wydział Nauk o Bezpieczeństwie. Za naszym pośrednictwem dziekan prof. Sławomir Mazur opowie Wam o paramilitarnym charakterze wydziału oraz o kobietach, które świetnie sobie radzą w mundurze. Życzę i przyjemnej lekturyPozycja Network Communities as an Expression of Inclusive Culture of Participation in Political Protests: The Sunflower Movement Case Study(Faculty of Mass Media Communication at the University SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2018) Piechota, GrażynaThis article offers an analysis of the ways creation of a community influences the activity of users expressed in their network behaviour. It has been assumed that a varied choice of used tools and channels of communication characterising societies with a high level of technological development simultaneously influences fragmentation of network communication processes. Inclusive culture of participation becomes limited, which is the result of the degree of engagement of users which influence participation in a virtual community. This leads to their differentiation in relation to content and choice of the used channels during network communication. Another factor limiting participation is also communication activity of administrators of a virtual community who impose the dominating content of messages. The research results are a part of scientific research concerning the role of leaders in network communication as well as the creation of network communities that accompany political protests and demonstrations.Pozycja O harmonijny rozwój człowieka. Myśl pedagogiczna Profesora Andrzeja Jaczewskiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Nęcki, Zbigniew; Wojtycza, Janusz; Izdebski, Zbigniew; Perzanowski, Tadeusz; Długołęcka, Alicja; Czarkowski, Jakub Jerzy; Toczyski, Piotr; Jaczewski, Andrzej; Radomski, Jerzy; Klinik, Jerzy; Korbelak, Michał; Wiśniewska-Krauzowicz, Jolanta; Krauzowicz, Andrzej; Wojciechowski, Jan Stanisław; Mróz, Janusz; Mutrynowski, Andrzej; Leszczyński, Włodzimierz; Burda, Piotr; Piekarski, Jan; Gołos, Zbigniew; Kowalkowski, Jerzy; Nawrocki, Jacek J.; Jednorowski, TomaszZ wprowadzenia: "Andrzej Jaczewski, Profesor Honorowy Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, uczony, który we wrześniu b.r. ukończy 90. rok życia, to najstarszy i jeden z nielicznych obecnie autorytetów naukowych w dziedzinie badań nad rozwojem seksualnym dzieci i młodzieży. Jego działalność sytuuje się na pograniczu nauk medycznych i pedagogicznych."(...)Pozycja Społeczeństwo obywatelskie w dobie social media(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014) Piechota, GrażynaFor many years it has been noticed that social bonds have been weakening and the activity of the traditional civil society declining. The civil society seems to be reborn in the virtual sphere where relations have a different character – temporary, task-related and existing globally. The community network activity allows to build an alternative civil society, using social media. The network civil society transfers the effects of its activities to the existing reality.Pozycja Wykorzystanie serwisu społecznościowego Facebook w komunikacji politycznej miast Metropolii Silesia i ich prezydentów(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2012-03) Piechota, GrażynaLiczba użytkowników Facebooka na świecie jest szacowana obecnie na ponad 600 mln osób. To najpopularniejszy serwis społecznościowy, a jego użytkownicy określani są mianem społeczności Facebooka. To miejsce, w którym także coraz częściej dochodzi do komunikacji politycznej jako procesu, w którym politycy mają szansę na bezpośrednie docieranie z informacją do wyborców, kreację debaty publicznej oraz zabiegania o poparcie projektów politycznych. Takie procesy komunikacji mają istotne znaczenie zwłaszcza w społecznościach lokalnych, w których debata ma szczególnie istotne znaczenie. W artykule zaprezentowano właśnie lokalną perspektywę wykorzystania Facebooka w procesach komunikacji politycznej.Pozycja Zarządzanie procesem komunikowania w mediach społecznościowych przez miasta Metropolii Silesia i ich prezydentów(Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2012-12) Piechota, GrażynaRola mediów społecznościowych w komunikowaniu lokalnym rośnie. Zarówno lokalni liderzy, jak i administracje miast wykorzystują je do przekazywania miejscowej społeczności określonych informacji. Przedmiotem artykułu jest analiza, w jaki sposób wybrani prezydenci miast oraz ich administracje komunikują się z lokalnymi społecznościami, jakie cele chcą osiągnąć, wykorzystując wybrane kanały komunikowania, i jakie treści publikują w mediach społecznościowych. Analiza, przedstawiona w artykule bazuje na przeprowadzonych w 2012 r. badaniach – metodą ilościową i jakościową, w miastach Metropolii Silesia oraz wśród prezydentów tych miast.Pozycja Źródła poparcia wyborczego lokalnych liderów w samorządowych kampaniach wyborczych (na przykładzie kampanii wyborczych prezydentów miast na prawach powiatu w 2010 roku)(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2012-06) Piechota, GrażynaThe paper attempts to order and indicate the most important sources of systemic and non-systemic support allowing local leaders to win elections and thereby gaining or maintaining power. The study is concentrated solely on the examination of the sources of support for political leaders in cities with district rights in the 2010 election campaign. The study was financed by a grant from the Ministry of Science and Higher Education obtained for statutory research at the Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University in 2012. The paper also makes use of a portion of studies carried out and published earlier on the topic of the processes of political communication of local leaders in the social media (Facebook and political blogs) and on various Internet websites. The paper presents a full account of the results of these studies in the context of political communication in the election process.