Przeglądaj wg Słowo kluczowe "Finland"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Finland’s readiness for comprehensive national defence(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Grzela, JoannaFinland has long been following the comprehensive security strategy creating a network of cooperation between authorities, businesses, organisations, and citizens. Its comprehensive approach to providing the population’s security is viewed as a model for Europe. Finland has become the leader in building national preparedness for contemporary challenges and threats. This preparedness is more than an approach, it is also an ability fostered by the whole society. Most importantly, such an approach is widely supported in society. This comprehensive approach to security makes it possible to maintain social functions, promote the well-being and security of citizens, and protect the nation’s independence. The aim of the article is to present the concept of national preparedness and to analyse practical ways of achieving comprehensive security in Finland.Pozycja Fińska koncepcja zrównoważonego rozwoju w świetle Agendy 2030. Wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Grzela, JoannaPrzekształcanie naszego świata: Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju – 2030, zawierający 17 celów zrównoważonego rozwoju. Agenda określa wspólne cele dla wszystkich państw członkowskich ONZ. Odwołując się do długoletniej tradycji zrównoważonego rozwoju, Finlandia znajduje się wśród liderów we wdrażaniu Agendy 2030. Państwo to stworzyło model, który wzbudza powszechne zainteresowanie, a jego zasadniczym wyróżnikiem jest zobowiązanie społeczeństwa do zrównoważonego rozwoju. Procedura ta zapewnia organizacjom i aktywnym obywatelom możliwość samodzielnego dążenia do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. Jest to praktyczne i rzadkie narzędzie służące realizacji Agendy 2030 na poziomie krajowym.Pozycja W stronę fińskiej edukacji – inspiracje dla kształcenia studentów kierunków nauczycielskich(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Pułka, JolantaZe wstępu: "W latach siedemdziesiątych w Finlandii prowadzone były długie polityczne debaty dotyczące reformowania systemu edukacji, które zakończyły się ustanowieniem podstawowej i fundamentalnej w fińskiej szkole zasady równości w dostępie do edukacji. Basic Education Act był dokumentem, w którym zapisano, iż wszystkie dzieci w początkowym okresie edukacji powinny uczęszczać do tej samej szkoły przez pierwsze 9 lat. Wdrożenie tego zapisu rozpoczęto w 1972 roku w północnej części Finlandii, a potem kontynuowano (1976 roku) w południowej części kraju. Był to początek przemiany fińskiej myśli edukacyjnej. Finowie dążyli do zapewnienia wszystkim dzieciom dobrych szkół, aby zniknęły dylematy rodziców do której szkoły zapisać dziecko, która szkoła umożliwi dziecku lepszy rozwój? W Finlandii tego typu pytania nie są już zadawane, każda szkoła bowiem w taki sam sposób dba o dobrostan dziecka."(...)