Przeglądaj wg Słowo kluczowe "Internet"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 38
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2020, nr 3 (XL) : Nowoczesne technologie w bezpieczeństwie(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Borkowski, Robert; Siadkowski, Adrian; Siwicki, Maciej; Staśkiewicz, Urszula; Kostyra, Grzegorz; Rak, Leon; Wigienka, Szymon; Małolepszy, Eligiusz; Drozdek-Małolepsza, Teresa; Marszałek, Piotr Krzysztof; Ciemińska, Marta; Kołodziejczyk, Rafał; Dobrowolska-Opała, Magdalena; Zwierzyna, Jarosław; Kamiński, ArturZ wprowadzenia: "W przedkładanym czytelnikom numerze podejmujemy problematykę wykorzystywania nowoczesnych technologii w zapewnianiu bezpieczeństwa wewnętrznego w rozmaitych jego obszarach. Systematycznie dążymy do poszerzania pola tematycznego czasopisma o nowe zagadnienia, dlatego tym razem wzięliśmy pod uwagę tematykę, która jest wprawdzie obecna w naukach o bezpieczeństwie, lecz ograniczona do kilku obszarów problemowych. Rozwój wiedzy naukowej i techniki jest zasadniczym czynnikiem rozwoju cywilizacji zwanej przecież naukowo-techniczną. Skok technologiczny drugiej połowy XX w. wynikający z pojawienia się nowych dziedzin techniki i gospodarki (energetyka jądrowa, loty kosmiczne, mikroelektronika i informatyka oraz biotechnologia i inżynieria genetyczna) przeobraził gruntownie cały świat. Nowe urządzenia i technologie mogą służyć zarówno dobrym, jak i złym celom, obronności i agresji, zwalczaniu przestępczości oraz jej rozwojowi etc. Zastosowanie nowych urządzeń oraz wdrażanie nowych technologii generują w społeczeństwie nieznane dotychczas rodzaje ryzyka. Martin Heidegger uznał, że technika jest czymś, czego człowiek nie potrafi już sam kontrolować. Współczesny homo technologicus odczuwa więc coraz bardziej, że przyszło mu żyć w społeczeństwie ryzyka, które sam sobie kreuje."(...)Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 3 (XX), 2015(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Budzyń, Piotr; Gajek, Angelika; Lizis, Łukasz; Maj, Ireneusz; Prorok, Magdalena; Wacławik, Łukasz; Ochmann, Paweł; Wojas, Jakub; Pakhomenko, Sergii; Czermińska, Małgorzata; Adamczyk, Natalia; Kudzin-Borkowska, Małgorzata; Budzowski, KlemensPozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXIX), 2017 (Bezpieczeństwo w zarządzaniu mediami)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, Marta; Chodyński, Andrzej; Bałamut, Anna; Ziarko, Janusz; Majorek, Marta; Woźniak-Zapór, Marta; Baran, Dariusz; Kalaman, Marek R.; Kalaman, Maciej A.; Láczay, Magdolna; Kwieciński, Mirosław; Chodyński, AndrzejPozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXV), 2016(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Chodyński, Andrzej; Ziarko, Janusz; Bałamut, Anna; Huszlak, Wojciech; Woźniak-Zapór, Marta; Kalaman, Marek R.; Pecio, Mariusz; Orłowska, Małgorzata; Uhma, Piotr; Kwieciński, Mirosław; Kapera, Izabela; Waniek, Danuta; Chodyński, Andrzej; Budzowski, KlemensPozycja Czy Internet poszerza zakres wpływu kobiet, czy zakres wpływu na kobiety?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Bierówka, JoannaPozycja Internet rzeczy i zagrożenia z nim związane(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Maj, IreneuszInternet rzeczy, jako zjawisko przekazu danych i informacji między ludźmi a maszynami, czy tylko między maszynami, nie jest nowe, ale mało znane w naukach technicznych i praktycznie nieznane w naukach społecznych. W krótkiej perspektywie czasu sieć będzie w przeważającej części obsługiwać przepływ informacji związanej z Internetem rzeczy. Internet rzeczy wygenerował już wiele problemów, których rozwiązanie nie weszło w fazę standaryzacji, a to dopiero wierzchołek góry lodowej. Nieuchronność i naturalność zjawiska związana z Interwentem rzeczy niesie ze sobą także, a może przede wszystkim wiele zagrożeń dla swobody konkurencji, ograniczenia swobód obywatelskich, ograniczenia prywatności i wiele zjawisk temu podobnych. Dla Internetu rzeczy istotne są przemiany społeczne. Wzrośnie efektywność gospodarowania, zmaleją istotnie koszty produkcji, zmaleje zużycie energii, nastąpi optymalizacja w czasie rzeczywistym wykorzystania tak czasu, jak i zasobów.Pozycja Internet w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Baran, DariuszArtykuł jest próbą konfrontacji najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku polskich mediów po 1989 roku zjawisk, związanych z rozwojem Internetu. Analiza obejmuje dwie dekady: lata 1989-1999, czyli okres użytkowania głownie „starych mediów” (w niewielkim stopniu mediów "nowych"), oraz pierwszą dekadę XXI wieku, czyli okres dynamicznego rozwoju nowych technologii i samego Internetu, który zaczął określać większość zachodzących zmian, zogniskowanych w obszarze systemu mediów, komunikacji, kultury oraz nowych zachowań społecznych. W tym ujęciu, realny przełom nadszedł wraz z upowszechnieniem się szerokopasmowych łączy internetowych, choć, z kilku wskazanych w tekście powodów, rozwój sieci nie był tak dynamiczny, jak mogliśmy to obserwować w innych krajach europejskich.Pozycja Internet-related risks from the perspective of Polish adolescents with a focus on hate speech(Oficyna Wydawnicza AFM, 2021) Kapera, Artur; Kapera, JacekThe aim of the study was to present the main threats related to the use of the Internet by the Polish youth and to analyse them with particular emphasis on issues related to hate speech. Using the Internet, apart from its undoubted usability, brings with it a number of threats, among which are: malware (including spyware, ransomware, “crypto-miners” and adware), invasion of privacy (both by private individuals (stalking) and advertising companies), phishing, spam, hate speech, paedophilia, human trafficking, cyber-bullying, and, less frequently, targeted attacks. According to the survey, nearly 70% of the respondents encountered threats on the Internet. The phenomenon of hate speech affects 37% of respondents who fell victim to it and 18% who practised hate speech.Pozycja Ku dobrej szkole skoncentrowanej na uczniach T. 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Morbitzer, Janusz; Bierówka, Joanna; Sajdak, Anna; Musiał, Emilia; Darasz-Szuba, Marta; Boczarowa, Ołena; Giza, Teresa; Pułka, Jolanta; Dobijański, Mariusz; Brańka, Zofia; Zinkiewicz, Beata; Jagodziński, Waldemar; Kuc, Maria; Szwarc, Alina; Adamowicz, Michał; Piekarski, Marian; Hejmej, Angelika; Perończyk, Kamil; Rusnak, Zbigniew; Gajęcka, Jolanta; Kuźma, Józef; Pułka, JolantaPozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Surówka-Marszałek, Danuta; Smutek, Halina; Rutkowski, Marek; Bober, Tomasz; Kubacka, Dominika; Rawski, Marek; Hadrian, Piotr; Plichta, Jarosław; Fudaliński, Janusz; Płonka, Maria; Szarková, Miroslava; Dołhasz, Magdalena; Hajdukiewicz, Agnieszka; Łapczyński, Mariusz; Niestrój, Jakub; Mirek, Jolanta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Węgrzyn, RyszardZE WSTĘPU: Kolejny Zeszyt Naukowy jest zbiorem osiemnastu artykułów przygotowanych przez pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu. Publikacja obejmuj szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, odnoszących się przede wszystkim do budowania przewagi konkurencyjnej firm, działających coraz częściej na rynkach międzynarodowych. W ustawicznie zmieniającym się otoczeniu globalnym pozostają do rozstrzygnięcia istotne problemy, związane z wyborem rynku docelowego, pozycjonowaniem produktów i ich cenowaniem, a także zarządzaniem finansami przedsiębiorstw - te ostatnie determinują realizację zadań wynikających z podjętych działań marketingowych.Pozycja Media - kultura popularna - polityka: wzajemne oddziaływania i nowe zjawiska(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Fiut, Ignacy S.; Woźniak, Anna; Baran, Dariusz; Trudzik, Artur; Zdrojewska, Kinga; Garcarek-Sikorska, Agnieszka; Pastuszka-Roczek, Joanna; Kulesza-Gulczyńska, Barbara; Basińska, Anita; Łuczak, Mikołaj Jacek; Dołęga, Zofia; Zabawa, Marcin; Stępnicka, Nina; Wiączek, Paulina; Brataniec, Katarzyna; Żyrek, Edyta; Sagan, Dagmara; Bierówka, Joanna; Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Metody i obszary zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Carić, Marko; Hilarowicz, Agata; Janiszewska-Poszwa, Ewa; Laskowska, Jolanta; Makowiec, Marek; Potocki, Arkadiusz; Poździoch, Stefan; Staliński, Piotr; Walas-Trębacz, Jolanta; Dołhasz, Magdalena; Konstatinova, Roumiana; Magyar, Zoltán; Oczkowska, Renata; Płonka, Maria; Surówka-Marszałek, Danuta; Potocki, ArkadiuszOpracowanie poświęcone jest charakterystyce i propozycji rozwiązania wybranych problemów zarządzania. Kilka tekstów dotyczy roli mediów (a także innych instrumentów) w marketingu. Ciekawe jest opracowanie oparte na pewnej autorskiej typologii instrumentów marketingu-mix stosowych przez przedsiębiorstwa działające na rynkach zagranicznych. Druga grupa artykułów poświęcona jest nowym formom zatrudnienia, partycypacji pracowników oraz standardów ochrony pracy, które winny być stosowane przez nasze organizacje. Zatem blok ten dotyczy zagadnień organizacji pracy. Są także artykuły prezentujące konkretne metody zarządzania, począwszy od zarządzania komunikacją, przez zarządzanie strategiczne, a na systemach zarządzania produkcją skończywszy. Niektórzy Autorzy podejmują się nie tylko prezentacji, a także przedstawiają pewne rozwiązania zagadnień dotyczących niemal wszystkich obywateli. Tu przede wszystkim należy wymienić rozważania o kształtowaniu tran sportu publicznego. Ciekawe jest także studium o możliwości wykorzystania Internetu na rynku ubezpieczeń społecznych.Pozycja Metody i techniki pozyskiwania i przetwarzania informacji medialnej na potrzeby białego wywiadu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Nowosad, Andrzej"Analiza informacji medialnej jest, jeśli nie podstawowym, to jednym z najważniejszych motorów pozyskiwania danych o krajach i regionach. Wyspecjalizowane jednostki, które przeglądają obcą prasę, znajdują się praktycznie przy każdym rządzie i placówce dyplomatycznej. To, w jaki sposób lokalna prasa ocenia działalność swej władzy, ma ogromny wpływ nie tylko na to, co o rządzie danego kraju myśli jego społeczeństwo, ale też na decyzje obcych państw wobec tych krajów. Innymi słowy - to, co się mówi i pisze o Polsce w Polsce jest powszechnie analizowane i przetwarzane w wyspecjalizowanych placówkach obcych krajów."(...)Pozycja Mixer magazyn studentów nr 13, listopad 2005(2005) Kózka, GabrielaCześć! Serdecznie witam wraz z catą redakcją „Mixera” po wakacyjnej przerwie! Cóż, jesień zagościła na dobre (i na złe) w Polsce, a to oznacza, że studenci powrócili w uczelniane mury. Niektórzy z Was natomiast dopiero co zasilili szeregi braci studenckiej KSW. Mam nadzieję, że zdążyliście się już zadomowić u nas. Pamiętajcie jednak, że studia to nie tylko wykłady, zakuwanie regutek i stres przed egzaminami. To przede wszystkim jeden z najpiękniejszych okresów w życiu. To doskonała szansa, by poszerzać własne horyzonty, rozwijać pasje i wspaniale się przy tym bawić. Szybko też dojdziecie do wniosku, że egzaminy z życia i dorosłości są znacznie trudniejsze, niż te zdawane podczas sesji egzaminacyjnych. Pamiętajcie jednak, że wiele tego, co się wokół nas dzieje zależy, od nas samych... Witajcie zatem na pokładzie KSW. Życzymy Wam miłego podróżowania! Oddajemy w Wasze ręce trzynasty, bynajmniej nie pechowy, numer „Mixera". Mamy dla Was z tej okazji małą niespodziankę, którą odkryjecie na następnych stronach. Uchylając rąbka tajemnicy, powiem, że zafundowaliśmy gazecie swego rodzaju lifting, zmieniając nieco „rozkład jazdy” i wprowadzając nowe działy. Chcemy, by gazeta stała się bliższa studentom KSW oraz by ułatwiała Wam życie w murach naszej uczelni, a może nawet poza nią. Wszystkie niezbędne informacje znajdziecie w dalszej części „Mixera” . Nowy dział „Głos ludu" to Wasza strona, drodzy studenci. Możecie pisać do nas na adres mixer@kte.pl listy z problemami dotyczącymi życia studenckiego toczącego się w murach KSW. Możecie ponadto przysyłać do nas komentarze na temat poszczególnych artykułów publikowanych na łamach „Mixera", ja k i przysyłać własne teksty, które umieścimy w tej rubryce. Zachęcam Was do aktywnego udziału w tworzeniu tego pisma, w końcu „Mixer” jest przygotowywany w całości przez studentów i dla studentów. Stworzyliśmy również rubrykę ogłoszeń. Ten dział ma bowiem Wam, studentom KSW, czyli jednostkom najważniejszym w murach uczelni, ułatwić życie. Oprócz ogłoszeń samorządu i naszych, mamy nadzieję ogłaszać w miarę możliwości Wasze anonse. Zatem jeśli macie np. notatki lub książki, które nie są Wam potrzebne, a które zapewne przydadzą się młodszym kolegom, to dajcie nam znać na adres mixer@kte.pl. A teraz pozostaje mi już tylko odesłać Was do MENU i życzyć w imieniu koleżanek oraz kolegów z redakcji: smacznego!!!Pozycja Mixer magazyn studentów nr 35, czerwiec 2009(2009) Walat, BartoszOpatulony sesyjną amunicją notatkową, skrobię sobie w notesiku kilka słów, które wprowadzą nasz magazyn w stan kilkumiesięcznej hibernacji wakacyjnej. Wszystko za sprawą ograniczonego budżetu, który nie wystarczy na dmuchane piłeczki, okulary przeciwsłoneczne, kolorowe torebki, płyty DVD i losy loteryjne, podnoszące jakiekolwiek pismo do rangi magazynu na plażowe dni. W zamian za to pos ta ramy się Was wynudzić doszczętnie, byście po rozdrażnieniu sesyjnym mogli się stać ukołysanymi do snu. Terapię wykonamy za pomocą zbyt dobrego wywiadu Grzegorza Makucha z prof. Joanną Senyszyn, n ad wyraz finezyjnej fotorelacji Łukasza Żołędzia, uzdrowionej w pozdrowieniach rozmowy z Krzysztofem Ostrowskim z „Cool Kids o f Death” oraz całego asortymentu skupionego wokół niedopatrzeń na slumdoga wynalazcy, głupszego od nieuka w sobotnią noc. Za miniony rok dziękuję, a o przyszłości wolę milczeć. No future - jak to starzy punkowi mędrcy przewidzieli już dawno...Pozycja Moce i mroki Internetu(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Kubacka-Jasiecka, Dorota; Majczyna, Marek; Konarska, Joanna; Wysocka-Pleczyk, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Borczykowska-Rzepka, Maria; Olejko, Józef; Gałkowska, Agnieszka; Mirski, Andrzej; Gieburowski, Oskar; Zagrodzki, Paweł; Bojarska, Patrycja; Pawłowski, LeszekZ wprowadzenia: "Zamysł przygotowania i zredagowania niniejszej monografii – Moce i mroki Internetu – narodził się, gdy zdaliśmy sobie sprawę, że prowadzone są badania teoretyczne i empiryczne, które cieszą się popularnością w środowisku naszej uczelni – kolegów i magistrantów. Rozpoczynając rozważania nad psychologicznym rozumieniem aktywności w sferze internetowej – infosferze, warto zwrócić uwagę na dwa słowa tytułowe monografii: moc i mrok. Możliwe są ich różnorodne odczytania, które warto tutaj przywołać przynajmniej w najbardziej ogólnym ujęciu. Słowa tytułowe, choć pochodzą z różnych dziedzin, spotykają się we wspólnym obszarze rozważań naukowych. Wskazują i podkreślają wagę i znaczenie dynamiki, głównie oddziaływania, i spostrzegania, głównie niepewności w zakresie tego, co jest widziane."(...)Pozycja Narzędzia i zasoby internetowe w służbie współczesnej kanonistyki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Strzała, MarekW artykule opisano dostępne w sieci Internet narzędzia i zasoby przydatne dla kanonistyki. W pierwszej części przedstawione zostały narzędzia analizy tekstów kanonicznoprawnych, poczynając od prostych wyszukiwarek fraz, poprzez format IntraText, a kończąc na zaawansowanych narzędziach w postaci programów analiz stylometrycznych (JGAAP, R-Stylo, WebSty). W drugiej części pracy zaprezentowano kanonistyczne zasoby internetowe ze szczególnym uwzględnieniem źródeł poznania prawa – współczesnych i wcześniejszych (w tym średniowiecznych), udostępnionych w postaci umożliwiającej pełnotekstowe wyszukiwanie. Wskazano również serwisy udostępniające przez sieć internetową opracowania kanonistyczne, zarówno książkowe, jak i artykuły zamieszczane w czasopismach.Pozycja Networked individuals in the virtual political and social mediasphere(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) du Vall, Marta; Majorek, MartaThis work is divided into three parts, which the authors hope will enable the reader to more easily find topics of interest. The first part consists of two chapters concerning new information and communication technologies. The main aim of the authors is to present the most recent information regarding the internet as a means of communication and the diverse uses and applications of the Web. Here the reader will also find a chapter with a more detailed presentation of certain new communication tools and technologies used in political and social activity. The second part focuses on issues of political communication, and the changes resulting from the increasingly common use of new communication technologies by both the authors of political discourse and their audiences. The social aspect of new technologies is discussed in the third part of the book. In numerous researches dealing with the issue of the relation between the use of new information and communication technologies and the level of involvement in social and political life, two main opinions may be discerned. Firstly, there are those who do not attach great importance to new technologies and deny that there is a link between these technologies and social and political involvement. The reader will find a great deal of information regarding the activities of the participants of civic society – in particular, social movements, but also non-governmental organizations – in the environment of new information and communication technologies.Pozycja Nowe media w służbie "sieciowych" aktywistów.(Biblioteka Jagiellońska, 2013) du Vall, Marta; Majorek, MartaNowe media współcześnie stały się przestrzenią walki przeciwko określonemu porządkowi politycznemu, określonej polityce państwa, panującym w danym państwie stosunkom społecznym i ekonomicznym lub pewnym instytucjom. Stają się coraz popularniejszym narzędziem wykorzystywanym przez wiele grup protestu, jak i organizacji trzeciego sektora na całym świecie. Stąd za istotny czynnik wpływający na dzisiejszy charakter uczestnictwa obywateli w życiu publicznym należy przyjąć rozwój nowych technologii, które przenikają całość systemu społeczno-politycznego.Pozycja Obraz ukraińskiego Majdanu w polskich mediach społecznościowych – na przykładzie Twittera(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Majorek, Marta; du Vall, MartaThe aim of the paper is to identify and analyze the reception of events in Ukraine on the Internet. The scope of the concerned issues will be limited to a picture of the situation drawn by the internauts using Twitter, and, in particular, the Polish Internet users. The fundamental issue, which will be taken into consideration is the overall image of Euromaidan and the ratio of Polish Internet users to the protest on Polish Twitter. The authors decided to investigate the activity of Polish Internet users on Twitter, analyzing the contents marked with the hashtag (#) Euromaidan in the 3 months period beginning from November 2013.