Przeglądaj wg Słowo kluczowe "Kodeks cywilny"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Prawo autorskie i patentowe. Wybór aktów normatywnych przeznaczonych dla studentów Krakowskiej Szkoły Wyższej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Szwaja, JanuszPrzedsłowie Niniejszy wybór aktów normatywnych ma służyć jako pomoc dydaktyczna studentom uczestniczącym w zajęciach z przedmiotu „Prawo autorskie i patentowe” oraz przygotowującym się do egzaminu z tego przedmiotu. Zbiór zawiera wybrane, najważniejsze, obowiązujące polskie ustawy lub ich części dotyczące prawa własności intelektualnej, a mianowicie ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 r., ustawę z 2000 r. - Prawo własności przemysłowej oraz z kodeksu cywilnego 1964 r. dział: Przedsiębiorcy i ich oznaczenie, dodany do kodeksu w 2003 r. Przepisy przytoczono w brzmieniu obowiązującym w momencie przystąpienia Polski do Unii, z dniem 1 maja 2004. W zbiorze zamieszczono również część Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS) z 1994 r. Jest ono, obok pochodzących jeszcze z XIX wieku konwencji paryskiej o ochronie własności przemysłowej oraz konwencji berneńskiej o ochronie dzieł literackich i artystycznych, jedną znajważniejszych umów międzynarodowych, poświęconych ochronie własności intelektualnej. W publikacji umieszczono program wykładu „Prawo autorskie i patentowe”, aby ułatwić orientację w jego przedmiocie oraz co do zakresu wymogów podczas egzaminów. Prof. zw. dr hab. Janusz Szwaja Kraków, marzec 2004 r.Pozycja Wspólne prawo ochronne na znak towarowy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Antoniuk, Jarosław R.Z wprowadzenia: "Przepis art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (zwanej w dalszej części PrWłP)1 definiuje znak towarowy jako każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, pod warunkiem jednakże, że nadaje się ono do odróżniania towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Przy czym, według art. 120 ust. 3 pkt 2 PrWłP przez towar należy rozumieć także usługi. Takim znakiem towarowym może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy (art. 120 ust. 2 PrWłP). Przepis ten wskazuje na istotę znaku towarowego jako służącego do odróżniania towarów i usług pochodzących z jednego źródła od towarów i usług pochodzących z innego źródła."(...)