Przeglądaj wg Słowo kluczowe "New Age"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Mixer magazyn studentów nr 58, grudzień 2012(2012) Saskowski, MaciejEtnologowie utrzymuj, że w dotychczasowej historii ludzkości pojawiło się około 100 tysięcy kultów religijnych. Obecnie, dane z 2010 roku, zarejestrowanych jest około 4200 wyznań mających w sumie około 4 miliardów wyznawców. Wyróżnioną rolę odgrywa tzw. pięć wielkich religii światowych (w kolejności alfabetycznej): buddyzm, chrześcijaństwo, hinduizm, islam i judaizm. Tyle statystyki. Religia jest bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów życia ludzi, indywidualnego i zbiorowego. Nic więc dziwnego, że rodzi spore zainteresowanie i prowokuje rozmaite pytania. Jak można zdefiniować religię? Notujemy rozmaite sposoby odpowiadania na wskazaną kwestię, wszelako jedna rzecz powinna być z góry zaznaczona. Wiele zależy od tego. czy odpowiadający sam wierzy i w co wierzy. Nie wydaje mi się, aby poszukiwanie nadzwyczajnych doznań i przeżyć, pragnienie osiągania coraz wyższych stopni czy leż poziomów świadomości, zanurzanie się w uniesieniach miały jakiś wybitny związek z wiarą. Stąd też odróżniam to, co w tej kwestii duchowe, od tego, co emocjonalne, jakkolwiek w psychologii współczesnej, zwłaszcza w lej popularnym wydaniu, wszystko nazywa się już duchowością, W księgarniach na półkach sekcji psychologicznej co druga książka ma w tytule słowo „duchowość", jestem pewien, że w wielu przypadkach jest to nadużycie znaczenia słowa i wodzenie potencjalnego czytelnika na pokuszenie. Bliska mi jest ta koncepcja religijności, która każe zanurzonemu w modlitwie lub medytacji natychmiast przerwać swą praktykę, gdy usłyszy on prośbę o chleb, i pospieszyć proszącemu z pomocą. Porusza moją wyobraźnię i tęsknotę to nauczanie mistrzów duchowości, które odnosi się do tego, co jest pomiędzy ludźmi, a nie do tego, co jest w pojedynczym człowieku. Tak to widzę, tego się trzymam, usiłuję naśladować w tym wielu, którzy byli przede mną i baczną uwagę zwracam raczej na swoje niepowodzenia i słabości niż na cnoty i zasługi Ponieważ wszystko w świecić widzialnym i tym niewidzialnym jest powiązane ze sobą, sądzę, że dobrze się dzieje, gdy pismo studenckie porusza tematy wiary religii, duchowości. Chociażby po to, by postawić pytanie: czym jest religia? No właśnie - czym? laką obecnie rolę odgrywa w naszym życiu Bóg? Czy wciąż wierzymy w tradycyjne kościelne reguły? Czy wciąż boimy się Piekła? A może Bóg staje się częścią naszego iŚwiata? Może nasz nowoczesny tryb życia, Internet, Facebook i wszelkie elektroniczne gadżety zaczynają Boga zastępować? Może nad Bogiem istnieje jakiś i(nny)Bóg?Pozycja Neopogaństwo w Polsce a duchowość New Age(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Pasek, Zbigniew"Nowe ruchy religijne (dalej NRR) to wg Eileen Barker takie, które podzielają „religijny lub filozoficzny światopogląd albo twierdzą, że dysponują środkami, które pozwalają osiągnąć pewne wyższe cele, takie jak transcendentna wiedza, duchowe oświecenie, samorealizacja czy «prawdziwy» rozwój wewnętrzny"1 • Ta ogólna definicja obejmuje ruchy, które narodziły się w latach 60. XX w. (a przynajmniej po II wojnie światowej). W innych ujęciach tego zjawiska obejmuje ono wszelkie grupy, które po prostu są nowe, czyli obejmuje okres dwu pierwszych pokoleń wyznawców."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2008 : Neopogaństwo w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Słowiński, Zdzisław; Pełka, Leonard J.; Barcikowska, Alicja; Grott, Bogumił; Biliński, Krzysztof; Strutyński, Maciej; Szczepański, Tomasz; Danka, Ignacy R.; Ziętek, Dorota; Filip, Mariusz; Antosik, Grzegorz; Górewicz, Igor D.; Gajda, Agnieszka; Papla, Miłosz; Pasek, Zbigniew; Simpson, Scott; Zaczkowska, Anna; Gajda, Agnieszka; Majchrowski, Jacek; Majchrowski, JacekNiniejszy numer „Państwa i Społeczeństwa” podsumowuje dorobek konferencji „Neopogaństwo w Polsce”. Miała ona być próbą naukowego oglądu zjawiska, wobec którego jest wiele przeinaczeń, by nie powiedzieć przekłamań, a które winniśmy poznać, choćby tylko z uwagi na kwestię, tak modną i tak politycznie poprawną w zjednoczonej Europie, jak zapoznawanie się i badanie różnego rodzaju mniejszości. Jest to dobry pierwszy krok. Do tej pory koncentrowano się wyłącznie na mniejszościach narodowych i seksualnych. Teraz nadszedł czas na religijne, tym bardziej, że bardzo wielu chciałoby łączyć je z nacjonalizmem czy nawet faszyzmem i antysemityzmem.Pozycja Skarb Światowida – element przekazów channelingu telepatycznego ruchu Misja Faraon(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Beźnic, Szymon(...) "Ruch religijny Misja Faraon (Projekt Cheops) rozpoczął swoją działalność 6 maja 2001 r. we Wrocławiu, kiedy to odbyła się pierwsza sesja regresji wieku, której poddano liderkę ruchu, Lucynę Łobos (aktualnie Łobos-Brown). Ruch definiuje się jako pokojowa misja pozaziemska skierowana na Ziemię przez cywilizację z pasa Oriona w celu pomocy Ziemi i ludziom w roku 2012, kiedy to ma nastąpić szereg katastrof związanych z przelotem w bliskiej odległości od Ziemi tzw. planety X zwanej też Nibiru. Ruch przyjmuje bowiem istnienie na krańcu Układu Słonecznego hipotetycznego ciała niebieskiego nazwanego Planetą X, która jest utożsamiana z mityczną planetą Nibiru. Planeta ta ma poruszać się za Pasem Kuipera i być około czterokrotnie większa od Ziemi, posiadać eliptyczną orbitę o niezwykle długim obiegu trwającym 3600 lat, a jej obecność ma okresowo wywoływać grawitacyjne anomalie wśród innych ciał niebieskich. Teraz właśnie planeta ta ma zbliżać się do wewnętrznych rejonów Układu Słonecznego." (...)