Przeglądaj wg Słowo kluczowe "Watykan"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Jan Paweł II wobec konfliktu arabsko-izraelskiego i wojny w Iraku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Obeidat, Hayssam"„Arabowie składają kondolencje w związku ze śmiercią papieża i nazywają go człowiekiem pokoju” - taki tytuł Aljazeera.net nadała komentarzowi na wieść o śmierci papieża. „Arabski papież nie żyje” - tak zatytułował pierwszy, artykuł po tym.wydarzeniu znany magazyn arabski ;,Al-Kifah Al-Arabi”. Amr Musa, sekretarz generalny Ligi Arabsjkiej oświadczył, że , jest to wielka strata dla świata, Jan Paweł II był wyjątkowym przywódcą religijnym. Wierzył on w dialog, porozumienie oraz kontakty między religiami”. Na znak żałoby Liga Państw Arabskich opuściła flagi na 3 dni. Rząd Egiptu, - największego kraju arabskiego - 'ustanowił trzydniową żałobę narodową. Ponadto, ponad 2 tysiące Egipcjan udało się do kościoła katolickiego w Kairze, aby modlić się w intencji Jana Pawła II. Muhammad Tantawy, imam Al-Azhar, jeden z największych autorytetów religijnych oświadczył, że „odejście papieża stanowi ogromną stratę dla kościoła katolickiego i całego świata islamu ze względu na ideały i wartości, jakie nosił w sobie ten wielki człowiek, takie jak pokój i sprawiedliwość” Bracia Muzułmanie - najpopularniejszy ruch religijny w święcie arabskim — także wyrazili żal z powodu śmierci papieża. W komunikacie wydanym przez przywódcę tego ruchu, Muhammada Mahdiego Akifa, wskazał on na „rolę papieża w kwestii obrony praw człowieka, wolności i praw uciskanych”. Życzył również, aby następca Jana Pawła II „podjął hasło wolności i aby bronił wartości, etyki i praw człowieka”. Rządy Jordanii, Libanu, Palestyny również ogłosiły trzydniową żałobę."(...)Pozycja Kościół w procesie transformacji w latach 1989-2014. Od mediacji i współpracy do politycznego dyktatu(Wydawnictwa AGH, 2014) Waniek, DanutaZe wstępu: "Okres od zakończenia II wojny światowej (70 lat) stanowi dla społeczeństwa polskiego zbiór doświadczeń historycznych, naznaczonych życiem w dwóch przeciwstawnych sobie modelach ustrojowych: w systemie realnego socjalizmu oraz w systemie liberalnego kapitalizmu. W obu tych systemach (lata 1944 1989 i 1989 2014) obecny był Kościół rzymskokatolicki. W realnym socjalizmie funkcjonował jako instytucja poza- lub oboksystemowa, najpierw niechętna, a nawet wroga przemianom ustrojowym i społecznym, w latach popaździernikowej odnowy przechodzi do fazy stabilizacji i ustanowienia pewnych form współpracy, podejmowanej w warunkach niepewności międzynarodowej, w imię zachowania budowanej od nowa substancji państwowej i narodowej."(...)Pozycja Mixer magazyn studentów nr 12, maj/czerwiec 2005(2005) Kózka, GabrielaN o i jest! Czerwiec. Miesiąc, który na dobre zwiastuje zbliżające się lato i wakacje. Dziwny to jednak czerwiec. Ciągle mam w pamięci wydarzenia z pierwszych dni kwietnia. Smutnych dni kwietnia. Pogrążonych w wymownej ciszy, żarliwej modlitwie oraz poczuciu przygnębienia mieszającego się ze strachem... Odszedł Ten, który - odkąd pamiętam - był. Człowiek-drogowskaz. Papież, który najbardziej ukochał sobie właśnie nas - młodych ludzi. Wierzył w nas. Kochał i rozumiał, a przede wszystkim potrafił słuchać tego, co ma do powiedzenia młode pokolenie ziemian. Naprawdę trudno pisać o takim człowieku, jakim był papież Jan Paweł II. Słowa, choć wyrażają wiele, to jednak nie da się wypowiedzieć nimi wszystkiego. A może to zaleta? W ostatnich dniach życia Jana Pawła II milczenie nabrało nowego znaczenia. Uszy ludzi na całym świecie przestały słuchać Jego słów. Załzawione oczy natomiast patrzyły... Gesty i spojrzenie pełne cierpienia stały się bardziej zrozumiałe niż kiedykolwiek. Przeczytałam gdzieś, że wobec każdej śmierci przystoi milczeć, lecz wobec tej w szczególności... Oddajemy w Wasze ręce kolejny i zarazem ostatni w tym roku akademickim „Mixer”. Japrzyznam, że to najtrudniejszy Aperitif, jaki przyszło mi napisać... Chciałabym podziękować redakcji za pracę. Mam nadzieję, że przyszłoroczna (mam na myśli nowy rok akademicki) współpraca będzie równie owocna, a miła atmosfera nigdy nas nie opuści. Dziękuję również redaktorowi Maciejowi Malinowskiemu, prowadzącemu zajęcia na Wydziale Politologii i Komunikacji Społecznej, za poświęcony czas i skrupulatność przy sprawdzaniu tekstów oraz za cierpliwość wobec naszych licznych błędów. Wam, drodzy studenci, życzę sukcesów podczas letniej sesji. Jak zawsze: wiary i siły!Pozycja Podmiotowość Watykanu i Stolicy Apostolskiej w prawie międzynarodowym publicznym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Staszków, Jan"Problematyka podmiotowości w prawie międzynarodowym publicznym należy do trudniejszych zagadnień, kodyfikacyjnie nadal nieopracowanych. Wraz z powstaniem Komisji Prawa Międzynarodowego ONZ (w 1949 r.) Zgromadzenie Ogólne ONZ jako jeden z problemów do skodyfikowania podało Komisji problematykę podmiotowości w prawie międzynarodowym publicznym. Komisja wybierając tematy do opracowania, właśnie podmiotowość odrzuciła, jako powód podając m.in. brak jednolitości w tej materii pośród ówczesnych państw członków społeczności międzynarodowej oraz przedwczesność prób kodyfikacji."(...)