Przeglądaj wg Słowo kluczowe "bezpieczeństwo przedsiębiorstwa"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4, 2014(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Kwieciński, Mirosław; Passella, Krzysztof; Sęk, Andrzej; Popiało, Małgorzata; Huszlak, Wojciech; Kopeć, Rafał; Borkowski, Robert; Bihuniak, Karolina; Adamczyk, Janusz; Potkański, Waldemar; Zieliński, Marek; Wagner, Helmut; Budzowski, KlemensPozycja Codes of ethics and security of the enterprise(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Huszlak, WojciechThe integral objective of any company, irrespective of size or type of the conducted business activities, is survival and growth. To increase the chances to achieve this objective, the condition may be conducive which gives the feeling of certainty of existence and guarantee of its continuation, which means safety of the enterprise. Pursuing the objective of the company is also correlated with its ethical image, determined with, among others, acceptance of the activities of the company from the ethical standpoint. Ethics of business is the basis for initiation of activities which are referred to as corporate social responsibility (CSR). Both in business practice and in the literature, interest is on the increase in the CSR concept of conscious action focused not only on economic aspects (e.g. profi t), but also on social and ecological aspects. From the point of view of management, social responsibility must be an integral element of the management strategy to become effective. The companies which indeed want to behave socially responsible are expected to introduce such formal solutions to the company system which form permanent grounds for ethical activities. This may be done with various methods and tools. The code of ethics is one of them. The code of ethics is aimed at regulation of activities of the internal structures of an enterprise, it defi nes the assumptions of the corporate culture of the company, and it introduces a certain standard of providing services. Its normative and preventive nature may contribute to the increase of security of the enterprise.Pozycja Metody i praktyki zarządzania na rzecz bezpieczeństwa ekologicznego w przedsiębiorstwach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Huszlak, WojciechZmienność otoczenia, mnogość sytuacji i ich problematyka stawiają ogromne wyzwania przed organizacjami w zakresie zarządzania, wymuszając przyjęcie nowych strategii funkcjonowania, a także dostrzegania możliwości zaistnienia zagrożeń, które niosą za sobą zmiany. Szereg zdarzeń o charakterze terrorystycznym na początku XXI w. doprowadził do zwiększenia roli bezpieczeństwa w wielu sferach życia społecznego, ale i gospodarczego, w tym również odnoszącego się do funkcjonowania przedsiębiorstw. Przygotowanie organizacji na różne wydarzenia związane jest z zarządzaniem ciągłością działania, obejmującym różne obszary bezpieczeństwa organizacji. Zapewnienia bezpieczeństwa przedsiębiorstwa wymaga zatem zastosowania różnych metod i praktyk zarządzania. Celem artykułu jest wskazanie możliwości zastosowania metod i praktyk zarządzania w odniesieniu do zapewnienia bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie. W artykule dokonano identyfikacji różnych obszarów funkcjonowania firm wymagających zapewnienia bezpieczeństwa. Podjęto również próbę określenia metod i praktyk możliwych do zastosowania w zarządzaniu bezpieczeństwem organizacji. Jako metodę badawczą przyjęto krytyczną analizę istniejących koncepcji teoretycznych związanych z problematyką bezpieczeństwa na poziomie przedsiębiorstw oraz metod i praktyk zarządzania. W następnej kolejności dokonano analizy powiązań tych koncepcji. Problem badawczy sprowadzono do pytania: jakie znaczenie mają metody i praktyki zarządzania dla bezpieczeństwa przedsiębiorstwa? Odpowiedź na to pytanie wiąże się przyjętą w artykule hipotezą, że proces zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstwa powinien być wspierany przez metody i praktyki zarządzania.Pozycja Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie TOM 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Fatuła, Dariusz; Belniak, Magdalena; Dołhasz, Magdalena; Djordjevié, Miroslav; Gorzelany-Dziadkowiec, Magdalena; Korzeniowski, Leszek; Kubacka, Dominika; Machaczka, Krzysztof; Machaczka, Małgorzata; Micek, Magdalena; Mikuš, Pavel; Oberuč, Jaroslav; Obradovič, Saša; Pionka, Maria; Rosić, Ilija; Smutek, Halina; Surówka-Marszałek, Danuta; Swiatowiec, Justyna; Stach, Ryszard; Tyrała, Paweł; Walas-Trębacz, Jolanta; Veselinovic, Petar; Ziarko, Janusz; Żbikowska, AgnieszkaZe wstępu: "Sekcja Zarządzania i Marketingu w ramach III Międzynarodowej Konferencji organizowanej przez Krakowską Szkołę Wyższą im. A. F. Modrzewskiego obradowała pod hasłem „Zarządzanie i marketing w procesie globalizacji”. Zarówno procesy globalizacji, jak i integracji obejmują szerokie spektrum przemian we wszystkich dziedzinach życia, do czego nawiązuje tytuł konferencji. Globalizacja jest procesem niekontrolowanym lub kontrolowanym tylko w niewielkim stopniu, integracja zaś podlega kontroli integrujących się państw, zależy od ich woli. Integracja jest łączeniem się mniejszych struktur w większe, dostosowaniem norm, otwarciem na współpracę. Globalizacja wynika przede wszystkim z postępu technicznego, który ułatwił wymianę informacji w skali całego globu. Globalizacja prowadzi w swej konsekwencji do umiędzynarodowienia działalności gospodarczej. Wynalazki z dziedziny multimediów i przetwarzania danych pozwalają przekraczać wiele barier w dziedzinie ekonomii, socjologii, kultury, techniki. W wielu przypadkach może to osłabiać działanie administracji państwowych i programów rządowych kreujących politykę gospodarczą państwa. Szczególnego tempa globalizacja nabiera na rynku finansowym, gdzie wiele produktów czy usług ma niematerialny charakter."(...)