Przeglądaj wg Słowo kluczowe "civic society"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Networked individuals in the virtual political and social mediasphere(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) du Vall, Marta; Majorek, MartaThis work is divided into three parts, which the authors hope will enable the reader to more easily find topics of interest. The first part consists of two chapters concerning new information and communication technologies. The main aim of the authors is to present the most recent information regarding the internet as a means of communication and the diverse uses and applications of the Web. Here the reader will also find a chapter with a more detailed presentation of certain new communication tools and technologies used in political and social activity. The second part focuses on issues of political communication, and the changes resulting from the increasingly common use of new communication technologies by both the authors of political discourse and their audiences. The social aspect of new technologies is discussed in the third part of the book. In numerous researches dealing with the issue of the relation between the use of new information and communication technologies and the level of involvement in social and political life, two main opinions may be discerned. Firstly, there are those who do not attach great importance to new technologies and deny that there is a link between these technologies and social and political involvement. The reader will find a great deal of information regarding the activities of the participants of civic society – in particular, social movements, but also non-governmental organizations – in the environment of new information and communication technologies.Pozycja Polskie organizacje pozarządowe w Internecie(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, MartaPunktem wyjścia dla podjętych rozważań jest założenie, że komunikacja zapośredniczona przez technologie informacyjno-komunikacyjne powinna być kluczowym elementem strategicznego zarządzania organizacją pozarządową, gdyż pozwala na dotarcie z informacjami dotyczącymi misji i celów działalności NGO do szerszego grona odbiorców. Autorka w artykule prezentuje efekty przeprowadzonych na grupie polskich organizacji pozarządowych badań sondażowych, które pozwalają zdiagnozować poziom kompetencji informacyjno-komunikacyjnych osób angażujących się w codzienną działalność polskich NGO.Pozycja Portrayal of the Egyptian Revolution in the Polish media(Hajdúböszörmény: A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, 2016) Brataniec, Katarzyna