Przeglądaj wg Słowo kluczowe "consumer"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 4 (XV), 2018 (Współpraca Międzynarodowa-Uwarunkowania globalne i regionalne)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Paterek, Anna; Serricchio, Fabio; Malinowski, Krzysztof; Żarna, Krzysztof; Przybylska-Maszner, Beata; Klisz, Maciej; Malczyńska-Biały, Mira; Diawoł-Sitko, Anna; Zdanowski, Jerzy; Koźbiał, Krzysztof; Brataniec, Katarzyna; Wróblewski, Bartosz; Lasoń, Marcin; Zdziech, DariuszZ wprowadzenia: "Niniejszy czwarty tom „Krakowskich Studiów Międzynarodowych” podejmuje próbę interdyscyplinarnego podejścia do badań nad współpracą międzynarodową, zweryfi kowania teoretycznych podstaw, pozwalających na zrozumienie, dlaczego i w jakich warunkach współpraca ta jest możliwa, a także skuteczna. Autorzy publikujący w tym numerze wyodrębniają najważniejsze aspekty badań nad współpracą międzynarodową posiłkując się wielodziedzinową literaturą przedmiotu, tak by ukazać mechanizmy kooperacji na arenie międzynarodowej, wyeksponować uwarunkowania lepszego funkcjonowania instytucji międzynarodowych, czy możliwości i granice kształtowania „globalnej” bądź „europejskiej” tożsamości przez pryzmat podejść na pograniczu politologii, socjologii, socjopsychologii, czy ekonomii. Zaproponowane perspektywy badawcze kreują wieloaspektowy obraz współpracy międzynarodowej, a także wskazują przyczyny jej ograniczeń i perspektywy rozwoju we współczesnych uwarunkowaniach."(...)Pozycja Prawne aspekty funkcjonowania sklepów autonomicznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2024) Wilk, AnnaArtykuł porusza problematykę prawnych aspektów funkcjonowania sklepów autonomicznych, czyli sklepów, w których nowoczesna technologia umożliwia robienie zakupów bez fizycznej obecności personelu w placówce. Autorka stara się zidentyfikować najważniejsze problemy prawne związane z działaniem sklepów autonomicznych, wskazując jednocześnie możliwe ich rozwiązania. Poruszono kwestie ochrony praw konsumenta w tego typu sklepach, weryfikacji wieku, stanu trzeźwości i zdolności do czynności prawnych klientów oraz ochrony prywatności i danych osobowych konsumentów w kontekście użycia „inteligentnych” systemów monitoringu.Pozycja Studia Prawnicze. Rozprawy i Materiały 2024, nr 1 (34)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2024) Partyk, Aleksandra; Załuski, Wojciech; Wilk, Anna; Wyjadłowski, Piotr; Ziobroń, Agata; Srogosz, Tomasz; Czachor, Rafał; Uliasz, Joanna; Grochowski, Patryk; Rekucki-Szczurek, Filip; Mazur, AgnieszkaSłowo wstępne: "Drodzy Czytelnicy, niniejszy numer 1/2024 w niemałej części został poświęcony nowym technologiom w prawie. W ostatnim czasie w Redakcji czasopisma „Studia Prawnicze. Rozprawy i Materiały” podjęta została decyzja o wprowadzeniu wielu zmian organizacyjnych. Jedną z kluczowych modyfikacji było przyjęcie założenia, że numery wydawane od 2024 r. będą koncentrowały się na określonych tematach. Począwszy od numeru 1/2024 każdy kolejny półrocznik będzie skupiał się na prezentacji wybranego zagadnienia, a czytelnicy będą z wyprzedzeniem informowani o temacie przewodnim. Nie zamykamy się jednak na inne ważne dla praktyków i teoretyków prawa problemy i jesteśmy otwarci na publikowanie tekstów niezwiązanych z wybranym tematem."(...)Pozycja Zakupy transgraniczne jako determinanta polityki konsumenckiej Unii Europejskiej po 2007 roku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Malczyńska-Biały, MiraArtykuł oparty na analizie aktów prawa unijnego oraz literatury przedmiotu, ma na celu przedstawienie uwzględniania zjawiska zakupów transgranicznych na politykę konsumencką po 2007 r. Omówione zostały wybrane regulacje prawa unijnego, dotyczące transgranicznych umów konsumenckich. W artykule wskazano na niebezpieczeństwa, z jakimi spotkać się może konsument, dokonując zakupów poza granicami swojego kraju. W kolejnej części określono wpływ zagwarantowania ochrony konsumentom podczas transgranicznego procesu zakupowego na współczesną politykę konsumencką UE. Zaznaczono, że na bezpieczne zakupy transgraniczne wpływa świadomość konsumentów w zakresie dochodzenia swoich roszczeń oraz odpowiednia informacja i świadomość konsumencka. Ostatnia część artykułu pełni rolę konkluzji i zawiera rozważania na temat faktycznego bezpieczeństwa konsumentów podczas dokonywania umów transgranicznych. Wskazano w niej, iż bariery handlowe, takie jak trudności w nabywaniu produktów z innego kraju członkowskiego przez Internet czy problem z reklamacją towaru, powodują, że handel konsumencki nadal odbywa się w większości w obrębie granic krajowych.