Przeglądaj wg Słowo kluczowe "corporate social responsibility"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Socially responsible business(AFM Publishing House = Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Sánchez-Fernández, María Dolores; Colombo, Ciliana Regina; Chodyński, Andrzej; Huszlak, Wojciech; Milovanović, Vesna; Krstić, Bojan; Tasić, Milica; Denčić-Mihajlov, Ksenija; Krstić, Mladen; Ziarko, Janusz; Woźniak-Zapór, Marta; Woźniak-Zapór, Marta; Piziak-Rapacz, Anna; Džunić, Marija; Golubović, Nataša; Ivanovic-Djukic, Maja; Simic, Ivana; Waśniewski, Krzysztof; Fatuła, Dariusz; Krstić, BojanThe work is divided into three parts combined by the idea which points to the fact that irrespective of the kind of business activity and at every level of management social issues appear and should not be disregarded. The first part presents the idea, areas and conditions of using the concept of corporate social responsibility. There is a reference to other concepts such as sustainable development and total quality management. In the second part the authors indicate how corporate social responsibility is applied to selected sectors and specific activities undertaken in enterprises. There is a description of the assumptions, methods of action and outcomes concerning the use of CSR in the sphere of waste management and recycling. Another area presented in this section is the aspects related to the provision of a working environment which does not pose a threat to the employees’ occupational health and safety. The text also refers to the issues of trainings and development. The third part refers to the applications of the idea of CSR at the sectorial, national and international levels. It describes social aspects connected with mining, purchasing, transporting and producing energy using resources. International tensions in the political sphere have a serious impact on this market, and dialogue at different levels should be a significant element of CSR. Two other elaborations in this part are devoted to the analysis of working conditions, culture and organisational behaviour in the countries created after the disintegration of Yugoslavia. In the final part there is a discussion about how the Transatlantic Trade and Investment Partnership currently under negotiation between the EU and the USA corresponds with the concept of CSR. The collection of papers is a result of a cooperation between the authors from Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University – Poland and researchers from University of Niš – Faculty of Economics (Project No. 179066 – „Improving the competitiveness of the public and private sector by networking competences in the process of European integration of Serbia”, which is funded of Ministry of Education, Science and Technology development of Republic of Serbia).Pozycja The Concept of Corporate Social Responsibilities - the Impact on Practice(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Djordjević, MomčiloNiniejszy artykuł koncentruje się na odpowiedzialności społecznej biznesu (corporate social responsibility), omawiając następujące zagadnienia: organizacja niezadowolonych konsumentów (ochrona konsumenta i ochrona środowiska), koncepcja odpowiedzialności społecznej biznesu/korporacji, pozytywna reputacja a odpowiedzialność społeczna biznesu, odpowiedzialność społeczna biznesu a ISO 26000. Ponadto artykuł przytacza przykłady odpowiedzialności społecznej biznesu. Na skutek zorganizowanych działań konsumentów w dzisiejszym świecie (ochrona konsumenta i ochrona środowiska) w ostatnich latach doszło do znacznego wzmocnienia koncepcji odpowiedzialności społecznej biznesu/korporacji. Po wystąpieniach niezadowolonych konsumentów firmy uświadomiły sobie, jak powinny postępować. Koncepcja odpowiedzialności społecznej biznesu oznacza, że korporacje dbają nie tylko o swoje cele związane z osiąganiem zysków, lecz także o cele i interes społeczny. Dbając o swoją odpowiedzialność społeczną, biznes może zdobywać przewagę rynkową i jeszcze lepiej realizować swoje cele związane z osiąganiem zysków.Pozycja The creation of value by socially responsible companies from the legal perspective of the social interest(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) da Silva Veiga, FábioThis article aims to present the concept of social interest applied within the scope of Corporate Law and interpret it according to its application in Portuguese and Spanish Law, in order to subsequently find out if the theoretical concept is applied differently in the normative-legal context of these countries. As a result of this theoretical-interpretative analysis, an attempt will be made to understand whether the concept has evolved towards an understanding of the value creation of the socially responsible company from the same perspective of corporate social responsibility.Pozycja Zrównoważony rozwój, systemy informacyjne i zarządzanie bezpieczeństwem w perspektywie długoterminowej przedsiębiorstw(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Chodyński, Andrzej; Zbroińska, Barbara; Zaleśna, Aleksandra; Tutko, Marta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Kiliańska, Katarzyna; Krechowicz, Maria; Świerczyńska, Jowita; Waśniewski, Krzysztof; Nesterak, Janusz; Wodeck-Hyjek, Angelika; Bąchor, Ewa; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Molenda, Wioletta; Szplit, Marcin; Bednarczyk-Płachta, Agnieszka; Jabłoński, Marek; Jabłoński, Adam; Cisowski, Waldemar; Dragun, Łukasz; Uryga, Renata; Borowski, DominikZ wprowadzenia: "Pojęcie zrównoważonego rozwoju jest szeroko opisywane w literaturze przedmiotu, często również kojarzone z pojęciem sustainability. Dotyczy harmonijnego rozwoju organizacji, w tym także biznesowych, które w swych założeniach są nastawione na równoczesną realizacje celów ekonomicznych, społecznych i ekologicznych. Aspekty społeczne będą się przejawiać m.in. w realizacji założeń CSR. Zrównoważenie może być zakłócane występowaniem różnego rodzaju zagrożeń, także wynikających ze skrajnej turbulencji otoczenia. Skutki takich zakłóceń (w tym w ujęciu ekologicznym) mogą wywoływać stany kryzysowe w przedsiębiorstwach. Oczekiwane są zatem zachowania o charakterze rezylientnym (o różnym stopniu odporności i zdolności dostosowawczych wobec zmiennych warunków), pozwalającym na przezwyciężenie sytuacji kryzysowych. Mając na uwadze realizację założeń rozwoju zrównoważonego, podkreślić należy rolę polityki informacyjnej przedsiębiorstw odnośnie do ochrony środowiska naturalnego, a także znaczenie systemów zarządzania środowiskowego czy funkcjonowania łańcuchów dostaw. Zróżnicowanie zagrożeń – w tym występowanie tych o charakterze pandemicznym – powoduje konieczność właściwego ukierunkowania działań społecznie odpowiedzialnych. W ramach szeroko pojętej koncepcji zrównoważonego rozwoju dokonano między innymi wstępnej analizy wykonalności konkretnego, proekologicznego i innowacyjnego projektu hydrologicznego, umożliwiającego wytwarzanie energii elektrycznej. Powyższe tematy zostały podjęte w części pierwszej monografii pod tytułem: Zarządzanie zrównoważonym rozwojem organizacji. Strategie proekologiczne przedsiębiorstw. Część druga monografii nosi tytuł: Systemy informacyjne i zarządzanie bezpieczeństwem w strategiach rozwoju organizacji. Z jednej strony naświetlone zostały tu problemy zarządzania bezpieczeństwem organizacji rozumiane jako możliwości ciągłego, efektywnego funkcjonowania głównie firm produkcyjnych przy wsparciu m.in. współczesnych systemów informatycznych. Z drugiej – zwrócono uwagę na wzrost znaczenia bezpieczeństwa opisywanego jako bezpieczeństwo publiczne. Ten nurt w zarządzaniu zyskuje na znaczeniu wobec narastających, nieoczekiwanych zagrożeń, również pandemicznych. Także na znaczeniu zyskują działania zarządcze w przedsiębiorstwach świadczących usługi dla szerokich rzesz społeczeństwa. Problem, ten omówiono na przykładzie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Poruszono różne ważne kwestie szczegółowe, między innymi skuteczność narzędzi informatycznych w zakresie komunikowania istotnych informacji biznesowych, wspomaganie procesów biznesowych z wykorzystaniem systemów informatycznych klasy ERP, wsparcie sprzedaży, zarządzanie bezpieczeństwem danych produkcyjnych, uwarunkowania prawne doręczeń elektronicznych, formy komunikacji w zarządzaniu kryzysowym (przykład pandemii). Rozpatrując systemy zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym, oparto się na założeniach funkcjonowania organizacji wysokiej niezawodności. Publikacja ukazuje wybrane aspekty dorobku naukowego i obszary zainteresowań badawczych zarówno pracowników Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, jak i pracowników innych uczelni i wydziałów, w szczególności deklarujących dyscyplinę nauki o zarządzaniu i jakości."(...)