Przeglądaj wg Słowo kluczowe "ekonomia społeczna"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Surówka-Marszałek, Danuta; Smutek, Halina; Rutkowski, Marek; Bober, Tomasz; Kubacka, Dominika; Rawski, Marek; Hadrian, Piotr; Plichta, Jarosław; Fudaliński, Janusz; Płonka, Maria; Szarková, Miroslava; Dołhasz, Magdalena; Hajdukiewicz, Agnieszka; Łapczyński, Mariusz; Niestrój, Jakub; Mirek, Jolanta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Węgrzyn, RyszardZE WSTĘPU: Kolejny Zeszyt Naukowy jest zbiorem osiemnastu artykułów przygotowanych przez pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu. Publikacja obejmuj szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, odnoszących się przede wszystkim do budowania przewagi konkurencyjnej firm, działających coraz częściej na rynkach międzynarodowych. W ustawicznie zmieniającym się otoczeniu globalnym pozostają do rozstrzygnięcia istotne problemy, związane z wyborem rynku docelowego, pozycjonowaniem produktów i ich cenowaniem, a także zarządzaniem finansami przedsiębiorstw - te ostatnie determinują realizację zadań wynikających z podjętych działań marketingowych.Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Surówka-Marszałek, Danuta; Fudaliński, Janusz; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Płonka, Maria; Bober, Tomasz; Śmigielska, Grażyna; Plichta, Jarosław; Rawski, Marek; Liber, Janusz; Oczkowska, Renata; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Dołhasz, Magdalena; Łapczyński, Mariusz; Surówka-Marszałek, DanutaPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2007(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Borowiec, Piotr; Sajduk, Błażej; Orzeł, Kinga; Frątczak, Anna; Szopa, Bogumiła; Księżyk, Marianna; Szumpich, Stanisław; Biernat, Jakub; Dziadzio, Andrzej; Woźniczka, Zygmunt; Wiszniewski, Jan; Marek, Dominika; Grott, Olgierd; Janik, Krzysztof; Majchrowski, JacekPozycja Przedsiębiorczość obywatelska podstawą ekonomii społecznej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Szopa, BogumiłaZ wprowadzenia: "Termin „ekonomia społeczna” pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno, stając się wręcz modnym. Wcześniej doszło do jego upowszechnienia w krajach Europy Zachodniej, gdzie równolegle z nim funkcjonują określenia pokrewne, spośród których najczęściej wykorzystywane to: „ekonomia popularna” („powszechna”), „ekonomia pracy” lub „ekonomia solidarnościowa” - spotykane na obszarach z dominacją języka hiszpańskiego."(...)Pozycja Wpływ komunikacji politycznej na budowanie społeczeństwa obywatelskiego w demokracji lokalnej (na przykładzie miasta Katowice)(Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2007) Piechota, GrażynaCelem niniejszej pracy jest analiza komunikowania politycznego na poziomie lokalnym, za który przyjęto stolicę Śląska – Katowice i jego wpływ na budowanie społeczeństwa obywatelskiego na poziomie lokalnym. Analiza prowadzona jest w kontekście udziału poszczególnych aktorów politycznych – władzy samorządowej, organizacji pozarządowych, organizacji samorządu gospodarczego, radnych, mediów lokalnych oraz mieszkańców miasta – w procesach komunikowania politycznego oraz wpływ tych procesów na skuteczność podejmowanych działań oraz kształtowanych zachowań społecznych. W pracy przyjęto hipotezę, iż w Katowicach nie istnieje społeczeństwo obywatelskie i jest to wynikiem m.in. braku skutecznej komunikacji politycznej i aktywnych postaw poszczególnych uczestników procesów komunikacji.