Przeglądaj wg Słowo kluczowe "higher education"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Funkcje i dysfunkcje parametryzacji, modułów kształcenia i punktów za publikacje(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Kubiak, HieronimAs a result of the transformations of the higher education system, there began a search for objective measures, making it possible to compare different higher education institutions (in terms of their academic staff, research outcomes documented in publications, professional careers of university graduates and the like). It prompted the academic circles to refl ect on the actions undertaken by the Ministry of Science and Higher Education, in particular those pertaining to the National Qualifi cation Framework. Academic disciplines differ from one another in terms of their research methods, which is why all attempts at a parametrization, implementation of quantitative indices to evaluate representatives of the humanities, mathematical algorithms or taxonomy as means enabling a “fair” assessment of all academic teachers regardless of the discipline they represent, appear to be worthless.Pozycja Gender na poważnie. Obecne trendy i zalecenia dla środowiska naukowego(2014-05-08) du Vall, Marta; Majorek, MartaOpracowanie dotyczy problematyki udziału kobiet w sektorze naukowo-badawczym. Analiza danych statystycznych ilustruje sytuację obserwowaną zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie, gdzie kobiety, mimo że stanowią niemal połowę osób otrzymujących stopień doktora, to wśród profesorów zwyczajnych - zaledwie jedną piątą. Omawiane zagadnienie zaprezentowane zostało w ujęciu geograficznym, z podziałem na kraje Unii Europejskiej, Polski i Skandynawii. Wspólna dla nich jest sytuacja, w której naukowczynie napotykają na swojej drodze zawodowej więcej barier, aniżeli podobnie wykwalifikowani mężczyźni. Również w Polsce, mimo znaczącego wzrostu liczby kobiet studiujących na dalszych etapach kariery akademickiej sytuacja kobiet nie jest satysfakcjonująca. Ostatnia część opracowania poświęcona została polityce krajów nordyckich w zakresie eliminowania zjawiska nierówności płci w sektorze akademickim. Mimo że państwa tego regionu prowadzą własną politykę dotyczącą równowagi płci w życiu społecznym, to prowadzą daleko idące konsultacje co do wspólnych strategii w tym obszarze, a działania na rzecz równości płci w skandynawskim sektorze naukowo-badawczym bazują przede wszystkim na przepisach antydyskryminacyjnych. Rozwiązania przyjęte w tym regionie oraz wytyczne europejskich instytucji potraktowane zostaną jako swoisty punkt odniesienia dla działań na rzecz eliminowania nierówności ze względu na płeć w sektorze akademickim.Pozycja Motywy wyboru i oczekiwania studentów z Ukrainy wobec kształcenia na kierunkach związanych z turystyką(Lodz University Press William Lindley, 2017) Kapera, IzabelaCelem badań była analiza motywów wyboru oraz identyfikacji oczekiwań studentów z Ukrainy wobec kształcenia na kierunkach z zakresu turystyki. W postępowaniu badawczym wykorzystano kwestionariusz ankiety skierowany do wymienionej grupy osób. Wykazano, że głównym motywem wyboru studiów w Polsce była w 60% chęć jednoczesnego studiowania i podjęcia pracy. Niemal połowa respondentów po ukończeniu studiów zamierza zostać w Polsce. Młodzi ludzie, którzy wyrazili chęć wyjazdu do innych krajów najczęściej wskazywali Hiszpanię i Niemcy. Jednocześnie większość osób po skończeniu studiów chciałaby pracować w zawodach związanych z turystyką, najczęściej w biurach podróży i hotelach.Pozycja Naukowczynie w polskim systemie szkolnictwa wyższego - trudności i perspektywy.(Ośrodek Badań nad Wielokulturowością Mniejszościami i Wykluczeniem KAAFM, 2013-07) du Vall, Marta; Majorek, MartaArtykuł prezentuje, w pierwszej kolejności, stereotypowe, utrwalone role przyporządkowywane kobietom, które zestawiane są ze współczesnymi trendami i zmieniającymi się warunkami ich funkcjonowania i obecności w życiu społecznym i gospodarczym. Autorki przeprowadzają diagnozę obecnego stanu rzeczy, skupiając się przede wszystkim na realiach polskich i ukazując przeszkody oraz szanse jakie jawią się przed kobietami, które zdecydowały się na naukową ścieżkę kariery ze szczególnym uwzględnieniem jej akademickiego wymiaru. Jednym z zasadniczych celów artykułu jest przedstawienie inicjatyw i programów prowadzonych przez rozmaite instytucje reprezentujące różne sektory i posiadające różnoraki zasięg. Inicjatywy te, choć nierzadko niezauważane i niedoceniane, stanowią istotny czynnik przemian prowadzących do wyrównywania szans kobiet i mężczyzn w tym obszarze.Pozycja Socio-IT aspects of e-learning(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Woźniak-Zapór, Marta; Grabiński, Tadeusz; Jovanović Gavrilović, Biljana; Gligorić, Mirjana; Glušac, Danijela; Smutek, Halina; Prorok, Magdalena; Kościelniak, Grzegorz; Vesin, Boban; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Marošan, Zoran; Savić, Ninoslava; Jošanov, Borislav; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Maj, Bernard; Sorkowska-Cieślak, KingaPreface: The monograph presents issues of contemporary e-learning in its broadest sense. Methods, tools, formal and legal aspects of distance learning as well as socio-ethical conditions have been discussed here.The issues raised in the monograph is particularly important in the context of changes that have been taking place in recent years. Increasingly, lots of virtual educational institutions as alternatives to traditional learning have emerged. On the other hand, at currently existing universities and schools there are more and more e-learning courses. We are in the time of transition and therefore a new model of education based on generally available online teaching resources is becoming more and more widespread.Pozycja Uczelniany system kształcenia na odleglość a KRK(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Woźniak-Zapór, MartaNa rynku pracy najbardziej pożądana jest wiedza, umiejętności oraz kwalifikacji. KRK dla Szkolnictwa Wyższego opisują efekty kształcenia, czyli kwalifikacje jakie student zdobywa w czasie studiów. W związku z tym proces kształcenia można podzielić na bloki tematyczne służące osiąganiu określonego celu, czyli efektu kształcenia. Biorąc to pod uwagę, kierunki studiów mogłyby być rozpatrywane nie w skali wydziału, ale w skali uczelni. Dodając do tego elementy zdalnego nauczania perspektywa mogłaby być nawet poszerzona na zespół uczelni, obejmując nawet cały kraj. W artykule przedstawiono uwarunkowania kształcenia na odległość w Polsce, założenia uczelnianego sytemu kształcenia na odległość na przykładzie KAAFM, kształcenie na odległość w aspekcie KRK, a także opinie studentów na temat stosowania takiej metody kształcenia.