Przeglądaj wg Słowo kluczowe "homosexuality"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bent, czyli bliżej Becketta(Instytut Sztuki Pan; Stowarzyszenie LIBER PRO ARTE, 2008) Taszycka, AnnaThe authoress analyses 'Bent', a Sean Mathias film from 1997. The action of the movie takes place in the 1930s, in Nazi controlled Germany. The main character of the film, Max (Clive Owen) ends up in concentration camp in Dachau, where he refuses to admit to his homosexuality, but presents himself as a Jew. As a consequence on his prison garment there is a yellow Star of David instead of a pink triangle. During the transport to Dachau, Max meets Horst (Lothaire Blumenau), who wears his pink triangle with pride. In the last scene of the film Max also puts on prison clothes with the pink triangle badge, and it becomes clear that the film is about his search for identity. The authoress highlights the theatrical artificiality with which the film was made. She identifies it as a pursuit of the effect of otherness that is known from Bertold Brecht's dramas, but in her analysis and search of theatrical analogies, she goes one step further, and in the plain and reserved form of the film, its drama like quality, its rhythm and symbolism she finds echoes of Samuel Becket's plays and style, thus allowing her to classify 'Bent' as a film in the style of Becket.Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 1, 2013 (Culture wars in the United States)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Bryk, Andrzej; Barr, Stephen; Dadak, Christopher; Dadak, Kazimierz; Grossman, Lawrence; Kołakowska, Agnieszka; Kubiak, Hieronim; Lawler, Peter Augustine; Lazarski, Christopher; McClay, Wilfred M.; Rabkin, Jeremy; Bryk, Andrzej; Bednarczyk, BogusławaPozycja Nowoczesna rodzina we współczesnym dyskursie kulturowym – na przykładzie amerykańskich seriali(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, DariuszW tekście autor przybliża obraz rodziny przedstawiony we współczesnych serialach amerykańskich, skupiając się na ich roli w kształtowaniu nowoczesnego jej wizerunku. Najlepszą egzemplifikacją zmiany modelu rodziny jest stopniowe włączanie homoseksualnych wątków oraz, w niektórych przypadkach, umieszczanie par jednopłciowych jako głównych bohaterów. Tekst opiera się na przykładach pierwszych lub najbardziej popularnych seriali od końca XX wieku. Uwzględniona w nim została specyfika bohaterów, kontekst, w jakim pojawiają się wątki homoseksualne oraz ich znaczenie dla fabuły. Wymienione elementy, ale i inne opisane przez autora zjawiska, to niewątpliwie olbrzymi znaczeniowo krok w inicjowaniu kulturowych zmian w amerykańskim, ale nie tylko, społeczeństwie.