Przeglądaj wg Słowo kluczowe "human rights education"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym: na przykładzie debaty nad Konwencją o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Majorek, Marta; du Vall, Marta; Wojniak, Justyna; Baran, Dariusz; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Frątczak, Anna; Frątczak, AnnaPublikacja, którą oddajemy do rąk czytelników i czytelniczek, jest pokłosiem projektu Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym, realizowanym w latach 2012–2013 przez zespół pracowników Katedry Systemów Medialnych i Komunikowania Politycznego Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Celem projektu było zbadanie, w jakim stopniu polityka równości płci i strategia włączania zagadnień płci do głównego nurtu, będąca postulatem Deklaracji pekińskiej, Traktatu amsterdamskiego, a także wielu szczegółowych dokumentów Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Rady Europy, znajduje odzwierciedlenie w polskim dyskursie medialnym. Kiedy na początku 2012 roku rozpoczynaliśmy pracę nad projektem, nie przypuszczaliśmy, że rzeczywistość napisze do niego scenariusz niemieszczący się pierwotnie w naszych planach, który skierował badania prowadzone przez zespół na nowe tory.Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe 2019, nr 4 (XVI) Edukacja Praw Człowieka: Osiągnięcia i wyzwania na przyszłość(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Briskman, Linda; Bednarczyk, Bogusława; Poynting, Scott; Czermińska, Małgorzata; Gazzotti, Elisa; Kolendowska-Matejczuk, Marta; Mrowicki, Marcin; Brataniec, Katarzyna; Khvostova, Margaryta; Wrześniewska-Wal, Iwona; Tomczyk, Ewelina; Wojcieszak, ŁukaszZ wprowadzenia: "Bieżący numer „Krakowskich Studiów Międzynarodowych” poświęcamy pamięci Profesora Michała Chorośnickiego. Zmarły w grudniu 2019 roku Prof. dr hab. Michał Chorośnicki był wieloletnim członkiem Rady programowej naszego czasopisma. A przede wszystkim był naszym Przyjacielem, zawsze gotowym do współpracy i pomocy. Artykuł Strategie Handlowe Donalda Trumpa. Kilka refleksji nad procesem transformacji NAFTA w USMCA, przedstawiający zakres badań Profesora Michała Chorośnickiego, przygotował Profesor Rett R. Ludwikowski z Columbus School of Law (The Catholic University of America), natomiast uczniowie i współpracownicy Profesora z Katedry Strategii Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego przybliżają nam postać Uczonego we wspomnieniach in memoriam."(...)Pozycja Young Global Citizens: Building Inclusive Societies Through Human Rights Education(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Gazzotti, ElisaEdukacja w zakresie praw człowieka w formie współpracy z młodzieżą, dla młodzieży oraz przez młodzież jest coraz częściej identyfi kowana jako strategia mająca na celu dostosowanie się do globalnego wyzwania współczesnej cywilizacji. Dane statystyczne ONZ wskazują, że populacja młodych ludzi w wieku od 10 do 24 lat wynosi ok. 1,8 mld. Jest to największa populacja młodzieży w historii, choć nie ma jednolitej defi nicji tej grupy wiekowej. Większość młodych ludzi żyje w krajach, gdzie przemoc i konfl ikty stanowią znaczący element życia codziennego. Okoliczności te przyczyniają się do masowych wyjazdów z kraju w poszukiwaniu lepszego życia, częściej jednak młodzi ludzie są konfrontowani z wyzwaniami i niebezpieczeństwami, którym nie są w stanie sprostać. Na płaszczyźnie międzynarodowej opracowano liczne projekty obliczone na tworzenie struktur pomocy młodym ludziom. Należy do nich Światowy Program Edukacji Praw Człowieka (World Program for Human Rights Education) na lata 2020–2024. Na podstawie doświadczeń młodych aktywistów na rzecz praw człowieka autorka przedstawia zadania i możliwości edukacji praw człowieka w zakresie tworzenia społeczeństwa integracyjnego.