Przeglądaj wg Słowo kluczowe "interesariusz"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Chodyński, Andrzej; Huczek, Marian; Piziak-Rapacz, Anna; Huszlak, Wojciech; Pasiut, Błażej; Mielus, Magdalena; Knapik, Jan; Milovanović, Vesna; Milićević, Snežana; Chodyński, AndrzejPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2011 : Z problematyki ekonomii i zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Szewczyk, Ryszard; Huczek, Marian; Chodyński, Andrzej; Fatuła, Dariusz; Iwasiewicz, Andrzej; Paszek, Zbigniew; Saunders, Edmund; Iwasiewicz, Andrzej; Majchrowski, JacekNiniejszy zeszyt „Państwa i Społeczeństwa” w całości poświęcony został problemom ekonomicznym, a także zagadnieniom rozpatrywanym w ramach szeroko pojmowanego zarządzania. Zeszyt otwiera artykuł na temat roli pieniądza i funkcjonowania banków w procesach rynkowych. Problemy te zostały przedstawione w rzadko podejmowanym ujęciu personalistycznym, co rzuca bardzo interesujące światło na omawiany temat. Treścią kolejnego artykułu są dylematy związane z istotą i funkcjonowaniem pozarządowych organizacji wspierających lokalną i regionalną przedsiębiorczość. Mają one podstawowe znaczenie dla funkcjonowania społeczeństwa w warunkach demokracji i gospodarki wolnorynkowej. Przedstawione w artykule problemy należy postrzegać jako przedłużenie tych dziewiętnastowiecznych, ale wciąż aktualnych idei, które w 1844 r. legły u podstaw działań prowadzących do powstania Rochdale Society of Equitable Pioneers i pierwszej spółdzielni spożywców. Społeczne aspekty przedsiębiorczości stały się również treścią następnego artykułu. Przedstawione w nim zagadnienia wyznaczają ścieżkę rozwoju współczesnej teorii przedsiębiorstwa. Rynkowi, a więc jednej z centralnych kategorii współczesnej ekonomii, poświęcono tekst, w którym przedstawiono mechanizm wymiany dóbr i usług. Ostatni artykuł w niniejszym zeszycie omawia rolę statystyki w funkcjonowaniu państwa i życiu społeczeństwa. Rozważania dotyczą zarówno statystyki jako metody pozyskiwania i interpretacji informacji źródłowych w badaniach empirycznych, jak i tak zwanej statystyki publicznej, będącej, jak to podkreślono, odpowiednio zorganizowanym systemem informacyjnym. Numer zamyka sprawozdanie z X Międzynarodowego Kongresu Kontroli Wewnętrznej, Audytu Wewnętrznego, Antykorupcji i Zwalczania Oszustw, który obradował we wrześniu bieżącego roku w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz recenzja publikacji poświęconej strategicznemu zarządzaniu organizacjami non profit.Ostatni artykuł w niniejszym zeszycie omawia rolę statystyki w funkcjonowaniu państwa i życiu społeczeństwa. Rozważania dotyczą zarówno statystyki jako metody pozyskiwania i interpretacji informacji źródłowych w badaniach empirycznych, jak i tak zwanej statystyki publicznej, będącej, jak to podkreślono, odpowiednio zorganizowanym systemem informacyjnym.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2013(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Mirski, Andrzej; Januszewska, Elżbieta; Szpak, Marta; Jania, Katarzyna; Mochel, Dorota; Ożóg, Kornelia; Pilip, Wiesława; Rybak, Przemysław; Szot, Wiesław; Zyznawska, Joanna; Oleszkowicz, Magdalena; Mirski, Andrzej; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo jako interesariusz przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Chodyński, AndrzejOdpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa jest współcześnie rozpatrywana z punktu widzenia możliwości budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W szczególności istotną rolę odgrywają zachowania ponadstandardowe, nieobligatoryjne, dzięki którym firma może odróżnić się od konkurentów. W kreowaniu tego typu zachowań należy brać pod uwagę rolę tak specyficznego interesariusza, jakim jest państwo. Sytuacje kryzysowego, występujące w ostatnim okresie na rynkach globalnych skłaniają państwa do większej aktywności, mającej na celu przeciwdziałanie tym sytuacjom w przyszłości. Nastawienie na rozwój gospodarczy uwzględniający w coraz większym zakresie konieczność podniesienia jakości życia społeczeństw, stanowi dla przedsiębiorstw szansę na osiąganie celów organizacji, nastawionych na równoczesną realizację oczekiwań interesariuszy w zakresie ekonomicznym, społecznym i ekologicznym.