Przeglądaj wg Słowo kluczowe "internet, media, music, new technologies, popculture"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Społeczno-kulturowy wymiar zetknięcia się muzyki rozrywkowej z nowymi technologiami(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Baran, DariuszPodstawowe założenie dotyczy społeczno-kulturowego wymiaru relacji muzyki rozrywkowej z nowymi technologiami, wyraźnie ewoluujących na przestrzeni ostatnich czterech dziesięcioleci. Głównym celem jest przedstawienie zmian w obrębie odbioru (gromadzenia i słuchania) muzyki, jej jakości (nośniki i formaty nowych mediów), aż do polityki dominujących koncernów muzycznych i jej wpływu na kulturę fanów. Ważną częścią tekstu są obserwacje zmian w popkulturze, wynikłe z aktywności artystów i roli mediów muzycznych (np. „MTV”). Wszelkie rozważania zebrane zostały w opis poszczególnych dekad, wraz z przybliżeniem ról, jaką pełniły w nich pojawiające się rozwiązania technologiczne. Zmiana przyzwyczajeń przyszła wraz z rewolucją internetową i pytanie o jej wpływ pozostaje kluczowym dla zrozumienia kulturowego statusu współczesnej, szeroko rozumianej muzyki rozrywkowej. Celem artykułu jest przybliżenie do tej odpowiedzi.