Przeglądaj wg Słowo kluczowe "jakość kształcenia"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Ewaluacja zajęć dydaktycznych przez studentów. Teoria i praktyka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Kapiszewska, Maria; Merklinger-Gruchała, AnnaPozycja Krajowe Ramy Kwalifikacji: biurokratyczna konieczność czy szansa na poprawę jakości kształcenia w uczelniach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Potopianek, Natalia; Skulicz, Danuta; Grabiński, Tadeusz; Stoczewska, Barbara; Krawczyk, Robert; Mirecka, Jadwiga; Merklinger-Gruchała, Anna; Kapiszewska, Maria; Kožuh, Anna; Woźniak-Zapór, Marta; Parlicki, Mariusz; Sozańska, DominikaZ wprowadzenia: "Krajowe Ramy Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (stosowany skrót KRK) wprowadzone znowelizowana ustawą - Prawo o szkolnictwie wyższym 18 marca 2012 roku i wdrażane od października 2011 roku nie są jeszcze w ustawodawstwie rozdziałem zamkniętym. Niedługo wejdzie w życie kolejna nowelizacja do właśnie znowelizowanej ustawy. Oznacza to, że można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że wiele zagadnień i wątpliwości poruszanych w tej monografii, a dotyczących tak różnych paragrafów samej ustawy, jak i rozporządzeń może zostać wkrótce zmienionych bądź uzupełnionych."(...)Pozycja Metody ewidencji i analizy powiązań efektów kształcenia w ramach krajowych ram kwalifikacji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Grabiński, TadeuszWdrożenie Krajowych Ram Kwalifikacji jest zadaniem złożonym. Stosunkowo ławo można to zrobić w skali pojedynczych kierunków studiów. W przypadku uczelni lub wydziałów prowadzących kilka kierunków kwestią o podstawowym znaczeniu jest stworzenie w miarę ujednoliconych procedur i zasad konstruowania planów studiów oraz sylabusów, tak aby były zgodne z zasadami KRK oraz ich filozofią. Brak uzgodnień dotyczących ujednoliconych zasad ewidencjonowania i sporządzania dokumentacji, kodowania efektów, modułów, treści kształcenia itp. może utrudnić a nawet uniemożliwić analizy i ocenę skutków wprowadzonych zmian. Dysponowanie metodologią prowadzenia analiz porównawczych pozwala ocenić kierunki studiów realizowane w danej uczelni na tle podobnych kierunków, prowadzonych w innych uczelniach. Celem autora jest zaproponowanie rozwiązań o charakterze proceduralno-narzędziowym, które mogą ułatwić monitoring, weryfikację i doskonalenie procesu dydaktycznego, zgodnie z zasadami wprowadzonymi w ramach KRK. Podobne przykłady analiz można znaleźć w wielu publikacjach. Przedstawione narzędzia i procedury analizy macierzy powiązań zilustrowano na przykładzie kierunku Informatyka i ekonometria prowadzonego w KA AFM na Wydziale Zarządzana i Komunikacji SpołecznejPozycja Modernizacja zajęć edukacyjnych w uczelni. By student miał poczucie własnej skuteczności(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Wroński, RyszardZ wprowadzenia: "W niniejszym artykule zaprezentowane zostaną różne sposoby i płaszczyzny transferu wiedzy w szkole wyższej oraz ocena dydaktyki akademickiej dokonana przez studentów i absolwentów. Zostaną w nim przedstawione wyniki eksploracji badawczych, analiz pokazujących, iż w badanych szkołach wyższych dominuje edukacja podająca, tzn. taka, która redukuje dyskusję w trakcie zajęć. Istnieje zatem pilna potrzeba rewitalizacji dydaktyki akademickiej w kierunku jej uwspółcześnienia, uatrakcyjnienia i skuteczności."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2014(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Zawiślan, Katarzyna; Polak-Hawranek, Dorota; Sekuła, Karolina; Wójtowicz, Patrycja; Zubrzycki, Łukasz; Kisiel, Andrzej M.; Jachim, Krzysztof; Knapczyk, Ewelina; Marciniak, Beata; Przybycień, Michał; Kubiak, Hieronim; Szuba-Boroń, Anna; Kusion, Mariusz; Jaśkowiec, Dominik; Skoczeń, Katarzyna; Lubelski, Marek; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Procedury opiniowania kierunkowych efektów kształcenia przez studentów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Grabiński, Tadeusz; Merklinger-Gruchała, AnnaJednym z wymogów wdrożenia nowych programów kształcenia jest zasięganie opinii interesariuszy (studentów i pracodawców) na temat przydatności i poprawności kierunkowych efektów kształcenia założonych w programie studiów. Poniżej przedstawia się metody i narzędzia pozyskiwania opinii studenckich oraz generowanie na ich podstawie macierzy danych, stanowiących podstawę przeprowadzania analiz. Rozważania dotyczą opinii studenckich zebranych na wybranym kierunku i poziomie studiów (Zarządzanie, studia licencjackie). Ankietyzacja miała charakter pilotażowy i ukierunkowana była na weryfikację procedur pozyskiwania danych oraz identyfikację zagrożeń w zakresie rzetelności i wiarygodności uzyskiwanych opinii.Pozycja Zarys diagnozy jakości pracy nauczyciela akademickiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Kapiszewska, Maria; Tabora-Marcjan, Ewa