Przeglądaj wg Słowo kluczowe "journalism"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Darknet. Ostatni bastion wolności w internecie?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Majorek, MartaPrzedmiotem artykułu jest analiza możliwości zastosowania różnego typu narzędzi Darknetu, czyli ciemnej sieci do ochrony prywatności i zapewnienia bezpieczeństwa aktywistom oraz dziennikarzom działającym w rejonach świata, gdzie dostęp do rzetelnej informacji jest limitowany, bądź blokowany przez opresyjne reżimy. Dokonano przeglądu wspartych na bezpłatnym oprogramowaniu narzędzi, w kontekście ich głównych funkcjonalności polegających na maskowaniu lokalizacji i działań użytkowników, dając tym samym możliwość rzetelnego i bezpiecznego przekazywania informacji na zewnątrz. W ciągu ostatniej dekady przeglądarki Darknetów umożliwiły aktywistom rozpowszechnianie informacji o wydarzeniach toczących się między innymi podczas Arabskiej Wiosny oraz w trakcie innych akcji, mających na celu wzmocnienie ruchów wolnościowych i prodemokratycznych, sprzeciwiających się opresyjnym władzom.Pozycja From the communist doctrine of media to free media. The concept of a new information order in the Round Table Agreements(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym: na przykładzie debaty nad Konwencją o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Majorek, Marta; du Vall, Marta; Wojniak, Justyna; Baran, Dariusz; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Frątczak, Anna; Frątczak, AnnaPublikacja, którą oddajemy do rąk czytelników i czytelniczek, jest pokłosiem projektu Gender mainstreaming w polskim dyskursie medialnym, realizowanym w latach 2012–2013 przez zespół pracowników Katedry Systemów Medialnych i Komunikowania Politycznego Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Celem projektu było zbadanie, w jakim stopniu polityka równości płci i strategia włączania zagadnień płci do głównego nurtu, będąca postulatem Deklaracji pekińskiej, Traktatu amsterdamskiego, a także wielu szczegółowych dokumentów Organizacji Narodów Zjednoczonych, Unii Europejskiej i Rady Europy, znajduje odzwierciedlenie w polskim dyskursie medialnym. Kiedy na początku 2012 roku rozpoczynaliśmy pracę nad projektem, nie przypuszczaliśmy, że rzeczywistość napisze do niego scenariusz niemieszczący się pierwotnie w naszych planach, który skierował badania prowadzone przez zespół na nowe tory.Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2019, nr 2 (XIX): Komunikacja polityczna a społeczna odpowiedzialność mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) du Vall, Marta; Brzoza, Katarzyna; Maśnica, Aleksandra; Uhma, Piotr; Pietrzyk, Bartosz; Krawczyk, Dariusz; Giereło-Klimaszewska, Katarzyna; Gajda, Joanna; Pasternak, Ewelina; Walo, Weronika; Widerski, JerzyZ wprowadzenia: "Znaczenie informacji i współczesnych środków przekazu implikuje konieczność znacznie szerszego – od dotychczasowego – spojrzenia na możliwości ich pozyskiwania czy wykorzystania. Z jednej strony funkcjonowanie mediów opiera się na doświadczeniu historycznym, z drugiej – wymaga nowego i kompleksowego spojrzenia na szanse, jakie przed nimi stanęły, głównie w efekcie rozwoju technologicznego. Między innymi dlatego wybór artykułów do niniejszego tomu warunkowany był na wstępie przyjęciem szerokiej optyki w analizie odbioru mediów, ich wykorzystania (także politycznego), ram funkcjonowania oraz zasad tworzenia treści."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2024, nr 1 The rhetorical and generational dimension of changes in the socio-political activity of Poles(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) du Vall, Marta; Majorek, Marta; Radzioch, Joanna; Scheffs, Łukasz; Sarna, Paweł; Tyc, Ewelina; Popielec, Dominika; Wojniak, Justyna; Górka, Katarzyna; Bierówka, JoannaIntroduction: "This issue of the journal is devoted to the matter of socio-political activity as a factor proving the dynamic development of civil society and the political maturity of contemporary society. Research in this area is constantly topical in many scientific disciplines, although when we add the concerns of the changing rhetoric of the authorities and the rhetoric of protest, as well as generational changes, we obtain extremely interesting research threads and studies constituting a picture of dynamic changes in Polish society."(...)Pozycja „Syntetycy i naturalsi” – obraz świata we współczesnym dyskursie medialnym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Pasternak, EwelinaCelem artkułu jest analiza dyskursu zaprezentowanego w tekście Doroty Szadkowskiej Syntetycy i naturalsi: Dziś wybór kosmetyków – tak jak wybory życiowe – determinują przekonania, który został opublikowany 18 lipca 2015 roku na portalu internetowym „Wysokich Obcasów”. Dziennikarka podjęła się w nim porównania dwóch rodzajów kosmetyków – syntetycznych i naturalnych. W pracy poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: dyskurs, cele jawne i ukryte artykułu, nadawcy przekazów medialnych, audytorium, medialny obraz świata, niezależność medialnych ekspertów, czy współpraca ze specjalistami public relations.Pozycja “This used to be your favourite show”. Involvement of the media in the protest “Media without choice” and its public perception on the basis of selected examples(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Popielec, DominikaIn a democratic system we are used to the media reporting on various demonstrations and social protests. Thanks to the media’s interest protesters have the opportunity to express their position regarding actions that they consider to be unjust. On one occasion, Polish media took advantage of this situation when they expressed their own opposition to a state of affairs by ceasing to publish media content. Instead of the scheduled programmes there appeared the messages: “This used to be your favourite show” and “Media without choice”. In view of this, the aim of this article is to describe this one-day protest by part of the media on 10th February 2021, which was motivated by a proposed bill that would introduce a tax on advertisements. The reactions of the political sphere, the media and society, which constitute how the protest was perceived, are analysed with reference to how the reception of the media protest was portrayed. Use is made of an analysis of the content of selected media in relation to these analytical categories, a comparative method and a case study.