Przeglądaj wg Słowo kluczowe "kampania wyborcza"
Teraz wyświetlane 1 - 11 z 11
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Application of social media in political communication of local leaders in election processes (on the example of Facebook’s use by mayors of voivodship cities in Poland in the 2010 election campaign)(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2011-12) Piechota, GrażynaWykorzystanie w procesach komunikacji politycznej serwisów społecznościowych (in. mediów społecznych) należy do wciąż nowych zjawisk, których rola jednak rośnie. Idea wykorzystania nowych mediów w komunikacji politycznej, to idea budowania płaszczyzny do interaktywnego dialogu, którego celem jest nie tylko informowanie otoczenia, ale także aktywizowanie go do prowadzenia debaty, zwłaszcza w aspekcie lokalnym. Opisane w artykule wykorzystanie Facebooka (najpopularniejszego zarówno na świecie – ok. 600 mln użytkowników, jak i w Polsce-ponad 5 mln użytkowników) serwisu społecznego w komunikacji politycznej, którą prowadzą lokalni liderzy – prezydenci miast wojewódzkich w Polsce, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób z tego narzędzia korzystają liderzy lokalni w okresie kampanii wyborczej oraz podczas sprawowania mandatu. Dane pozyskane w badaniu potwierdzaj ą ogólne tendencje, iż media społecznościowe stanowią nowe narzędzie, ale zarazem kreują nową płaszczyznę do publicznej debaty. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak zmian postaw tak wśród samych polityków, poprzez wykorzystywanie procesów komunikacji do prowadzenia dialogu z otoczeniem a nie tylko jednostronnego nadawania komunikatów, jak i obywateli, którzy powinni wykorzystywać te media do angażowania się w realizację zadań publicznych. Istotnym w badanym kontekście jest szukanie zależności pomiędzy aktywnością lokalnego lidera w mediach społecznościowych a uzyskiwanym poparciem wyborczym oraz wykorzystywaniem nowych mediów do debaty z otoczeniem w okresie sprawowania kadencji oraz podczas kampanii wyborczej.Pozycja Cyceroński ideał kampanii politycznej (ze współczesnej perspektywy)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Nieć, Mateusz"Wyborcza kampania polityczna kojarzy się ze współczesną demokracją przedstawicielską, dlatego najczęściej poszukujemy jej początków w czasach nowożytnych, często nie zdając sobie sprawy, iż starożytność znała instytucję wyborów oraz miała prace teoretyczne na ten temat. W powszechnej świadomości dosyć sporej grupy środowisk zajmujących się naukami historycznymi, prawnymi czy społecznymi kampanie wyborcze w świecie starożytnym nie istniały."(...)Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 3, 2008 (Wybory w USA - z zagadnień teorii i praktyki)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Daviet, Aaron; Rybkowski, Radosław; Ludwikowska, Anna; Ludwikowski, Rett R.; Duggin, Sarah Helene; Collins, Mary Beth; Barrett, James; Babiński, Grzegorz; Laidler, Paweł; Domaradzki, Spasimir; Mucha, Bogdan; Sprengel, Mieczysław; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Bednarczyk, BogusławaPozycja Media a Polacy: Polskie media wobec ważnych wydarzeń politycznych i problemów społecznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Wojsław, Jacek; Sokół, Zofia; Trudzik, Artur; Gackowski, Tomasz; Czapnik, Sławomir; Seklecka, Aleksandra; Adamik-Szysiak, Małgorzata; Pilarska, Sylwia; Majdecka, Kamila; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Bierówka, Joanna; Jędrzejewski, StanisławPozycja Nowa jakość medialnych kampanii wyborczych na przykładzie amerykańskich kandydatów do urzędu prezydenta w pierwszej dekadzie XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Majorek, MartaPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2005 : Media i Polityka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Krauz-Mozer, Barbara; Gałkowska, Agnieszka; Gałkowski, Stanisław; Rittel, Stefan; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Nieć, Mateusz; Nowosad, Andrzej; Kasińska-Metryka, Agnieszka; Płudowski, Tomasz; Winiarska, Małgorzata; Szymańska, Agnieszka; Romiszewska, Beata; Romiszewska, Beata; Tokarz, Grzegorz; Sznajder, Agnieszka; Stępień, Stefan; Borowiec, Piotr; Malinowski, Maciej; Prostak, Agnieszka; Kawalec, Joanna; Konopka, Joanna; Pawłowski, Michał; Rudek, Joanna; Kilian, Stanisław; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Kilian, Stanisław; Kapiszewski, AndrzejPozycja Telewizyjna reklama polityczna w amerykańskich wyborach prezydenckich(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Płudowski, Tomasz"Historia amerykańskiej telewizyjnej reklamy politycznej sięga 5 października 1948 roku, kiedy to Harry Truman zakupił czas antenowy od stacji telewizyjnej, by skomunikować się z amerykańskimi wyborcami (Wood 1990)'. W ten sposób nastąpiło symboliczne przejście od kontaktów bezpośrednich pomiędzy politykami i wyborcami do kontaktów zapośredniczonych, które wkrótce miały stanowić esencję każdej kampanii. Mimo że materiał nagrany przez Trumana spełnia wszystkie kryteria reklamy telewizyjnej, niewiele ma jednak wspólnego z rozpowszechnioną w dzisiejszej Ameryce trzydziesto- czy sześćdziesięciosekundową reklamówką."(...)Pozycja Współczesna przestrzeń polityczna. Ewolucja czy rewolucja?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Paleczny, Tadeusz; Blachnicki, Bogusław; Walecka-Rynduch, Agnieszka; du Vall, Marta; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Trudzik, Artur; Sozańska, Dominika; Frątczak, Anna; Klimczak, Krzysztof; Dudzińska, Kinga; Chojnacka, Magdalena; Sprengel, Mieczysław; du Vall, Marta; Majorek, Marta; Walecka-Rynduch, AgnieszkaCelem publikacji jest ukazanie wieloaspektowych przemian w sferze współczesnej polityki. Książka została podzielona na trzy części. Część pierwszą stanowią teksty autorów z Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Druga część publikacji analizuje problematykę polskiej rzeczywistości politycznej. Ostatnia, trzecia część zbioru, to omówienie wybranych kwestii i dotyczących zmian na międzynarodowej scenie politycznej.Pozycja Wybory parlamentarne 2007: media w kampanii wyborczej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Borowiec, Piotr; Jaskiernia, Alicja; Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka; Zielińska-Kukurba, Beata; Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPozycja Wykorzystanie serwisu społecznościowego Facebook w komunikacji politycznej miast Metropolii Silesia i ich prezydentów(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2012-03) Piechota, GrażynaLiczba użytkowników Facebooka na świecie jest szacowana obecnie na ponad 600 mln osób. To najpopularniejszy serwis społecznościowy, a jego użytkownicy określani są mianem społeczności Facebooka. To miejsce, w którym także coraz częściej dochodzi do komunikacji politycznej jako procesu, w którym politycy mają szansę na bezpośrednie docieranie z informacją do wyborców, kreację debaty publicznej oraz zabiegania o poparcie projektów politycznych. Takie procesy komunikacji mają istotne znaczenie zwłaszcza w społecznościach lokalnych, w których debata ma szczególnie istotne znaczenie. W artykule zaprezentowano właśnie lokalną perspektywę wykorzystania Facebooka w procesach komunikacji politycznej.Pozycja Źródła poparcia wyborczego lokalnych liderów w samorządowych kampaniach wyborczych (na przykładzie kampanii wyborczych prezydentów miast na prawach powiatu w 2010 roku)(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2012-06) Piechota, GrażynaThe paper attempts to order and indicate the most important sources of systemic and non-systemic support allowing local leaders to win elections and thereby gaining or maintaining power. The study is concentrated solely on the examination of the sources of support for political leaders in cities with district rights in the 2010 election campaign. The study was financed by a grant from the Ministry of Science and Higher Education obtained for statutory research at the Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University in 2012. The paper also makes use of a portion of studies carried out and published earlier on the topic of the processes of political communication of local leaders in the social media (Facebook and political blogs) and on various Internet websites. The paper presents a full account of the results of these studies in the context of political communication in the election process.